آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه سمبوسه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سمبوسه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
برای تهیه سمبوسه می‌توانید از مواد غذایی مختلف استفاده کنید. می‌توانید آن را با سبزی‌های مختلف تهیه کنید تا طعم‌های متفاوتی داشته باشید. در کل معمولا سیب زمینی، پیاز و سبزیجات از مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا هستند. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سمبوسه این غذای خوشمزه و پر طرفدار آشنا خواهیم شد. اگر زمان پخت این غذای خوشمزه را ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده از سمبوسه‌های منجمد پمینا است.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه

۲ عدد سیب زمینی متوسط
دو عدد پیاز متوسط
سبزی (گشنیز و جعفری) به میزان لازم
روغن یا کره به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه

سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و آن‌ها را درون مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا آب پز شوند. می‌توانید به جای این کار سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و آن‌ها را خرد کنید و با آب بسیار کم روی حرارت قرار دهید تا با نمک بپزد. این کار باعث می‌شود سیب زمینی شما حالت پفکی‌تری پیدا کند.

برای سبزی‌های سمبوسه می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان سبزی‌های موجود در آن را تغییر دهید. ترکیب جعفری و گشنیز از آن دسته ترکیب‌های پر طرفدار است و ما تصمیم گرفتیم طرز تهیه این سمبوسه را با این سبزی‌ها در اختیار شما قرار دهیم. می‌توانید به جای آن‌ها از ترکیب شوید و سبزیجات معطر استفاده کنید. یا حتی می‌توانید از سبزی کوکو برای این کار استفاده کنید.

مواد سمبوسه ترکیب پیاز سرخ شده، سیب زمینی پوره شده و سبزیجات خرد شده و نمک و فلفل است. آن‌ها را پس از آماده کردن با هم نرکیب کنید و روی نان قرار دهید.

چگونه سمبوسه را بپیچیم؟

نان لواش رو به صورت عمودی از وسط برش بزنید. به طوری که مستطیلی با عرض کم و طول زیاد داشته باشید. با توجه به اندازه سمبوسه‌ای که مد نظرتان است می‌توانید اندازه آن را متفاوت کنید. اگر می‌خواهید از این غذا به عنوان فینگر فود استفاده کنید باید اندازه نانتان را کاهش دهید.

موادتان را گوشه نان لواش بریزید و آن را به شکل مثلث تا بزنید و همین روند را تکرار کنید تا به انتهای نان برسید. سپس نان‌هایی که آماده کرده‌اید را درون روغن سرخ کنید
طرز تهیه سمبوسه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی