آشپزي و شيريني پزي سس و رب

طرز تهیه سس کارامل

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سس کارامل . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سس کارامل یک سس فوق العاده خوشمزه و عالی است که برای تزیین انواع کیک، شیرینی و دسر استفاده می شود، اما می توان آن را بعد از خنک شدن، به عنوان یک شکلات خوشمزه هم سرو کرد. سس کارامل را هم می توان با شکر سفید هم با شکر قهوه ای درست کرد که در هر دو صورت خوشمزه و لذیذ می شود. همچنین شما می توانید با ذائقه خود سس کارامل شیری و شکلاتی هم درست کنید.

با اینکه سس کارامل آماده را می توان از بیرون تهیه کرد، اما شما می توانید با این آموزش ساده آشپزی، در منزل به راحتی یک سس خوشمزه و خانگی درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم:

شکر یک لیوان
کره 50 گرم
خامه صبحانه نصف بسته (100 گرم)
نمک نوک قاشق مرباخوری

طرز تهیه

1. برای درست کردن سس کارامل، ابتدا شکر را در یک قابلمه کوچکی می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به آرامی شکر آب شود. نیازی نیست که آب بریزیم، چون شکر روی حرارت ملایم آب می شود.

2. وقتی که از کناره های ظرف، شکر شروع به کاراملی شدن کرد و وسط ظرف آمد، با یک قاشق چوبی یا سیلیکونی به آرامی هم می زنیم تا همه ی شکر آب شود. دقت کنید که شکر نسوزد، چون طعم تلخی می گیرد.

3. وقتی شکر با حرارت کاملا ملایم آب شد و رنگ شکر کاراملی شد و به حد مطلوب رسید، قبل از اینکه رنگش زیاد تیره شود، کره را اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا کره آب شود.

4. بعد از آب شدن کره، خامه را آروم آروم اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. در انتها نوک قاشق نمک اضافه می کنیم و به مدت یک دقیقه روی اجاق مخلوط می کنیم و بعد حرارت را خاموش می کنیم.

5. سس کارامل را یکی دو دقیقه هم می زنیم و صبر می کنیم تا خنک شود. بعد از خنک شدن، روی کیک یا دسر می ریزیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سس کارامل خوشمزه و عالی لذت ببرید.
طرز تهیه سس کارامل

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی