آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه ساندویچ مغز

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ساندویچ مغز . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ساندویچ مغز از ساندویچ های خوشمزه و لذیذ می باشد و طرفداران خاص خودش را دارد. این ساندویچ بیشتر مورد علاقه آقایان می باشد تا خانم ها. شما می توانید ساندویچ مغز را با توجه به ذائقه خود با مغز گوساله یا گوسفندی تهیه کنید و همچنین به آن مقداری گوشت زبان یا بناگوش اضافه کنید تا خوشمزه تر و لذیذتر شود.

مواد لازم:

مغز 1 عدد
نان ساندویچی 4 عدد
پیاز 1 عدد بزرگ
آب 1 لیوان
جعفری به میزان لازم
لیموترش به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
کره به میزان لازم

طرز تهیه

1. ابتدا مغز گوساله یا گوسفندی خود را داخل قرار می دهیم تا سرد شود سپس پوست ، رگ و ریشه آن را تمییز می کنیم و می شوییم. پس از شستن کامل مغز ، آن را در یک ظرف مناسب با یک لیوان آب ، یک عدد پیاز از وسط نصف شده ، مقداری جعفری ، نمک و فلفل بر روی حرارت قرار می دهیم تا آب داخل قابلمه بجوشد.

2. پس از اینکه آب داخل قابلمه به جوش آمد یک ربع تا 20 دقیقه زمان نیاز است تا مغز به طور کامل بپزد. پس از پختن کامل مغز به وسیله صافی آب آن را جدا می کنیم و صبر می کنیم تا مغز به طور کامل خنک شود.

3. پس از خنک شدن مغز با یک چنگال آن را له می کنیم و سپس آن را در یک تابه با مقداری کره روی حرارت قرار می دهیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و مقداری آب لیمو ترش ، جعفری خرد شده ، نمک و فلفل اضافه می کنیم و همه مواد را مخلوط می کنیم.

4. در مرحله آخر از طرز تهیه ساندویچ مغز ، نان ساندویچی را از وسط برش می دهیم و مقداری مغز مخلوط شده داخل آن قرار می دهیم و روی مغز را با یک حلقه لیمو ترش و برگ جعفری تازه تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ساندویچ مغز خوشمزه با سس دلخواه خود لذت ببرید.
طرز تهیه ساندویچ مغز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی