آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد یونانی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد یونانی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد یونانی از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار کشور یونان می باشد و به دلیل خوشمزه بودن و سالم بودن، در کشور ما هم فراگیر شده است. این سالاد دستور تهیه آسانی دارد و زیتون سیاه و گوجه فرنگی از ترکیبات اصلی سالاد یونانی حساب می شود.

سالاد یونانی همانند خیلی از سالاد ها نظیر سالاد سزار و سالاد الویه سس مخصوص به خودش را دارد که ما در ادامه دستور تهیه آن را هم برای شما آموزش خواهیم داد. شما می توانید سالاد یونانی را به عنوان پیش غذا در مهمانی های خود سرو کنید و یا اینکه حتی می توانید آن را به عنوان یک شام سبک و رژیمی سرو کنید.

مواد لازم:

کاهو پیچ یا کاهو معمولی خرده شده 6 لیوان
پیاز بنفش 1 عدد درشت
خیار 2 عدد
فلفل دلمه ای متوسط 1 عدد
گوجه متوسط 2 عدد
زیتون سیاه و سبز به اندازه دلخواه
فلفل دلمه ای متوسط 1 عدد
روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق چایخوری
آبلیمو ترش تازه 2 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق چایخوری
پنیر فتا به اندازه دلخواه
فلفل و نمک و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه

1. ابتدا تمامی سبزیجات را به صورت تمیز می شوییم و بعد زمان می دهیم تا خشک شوند. برای شروع کاهو را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. خیار را هم به صورت حلقه ای برش می زنیم و سپس هر حلقه را به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

2. پیاز را هم صورت خلالی برش می زنیم و کنار می گذاریم. فلفل دلمه ای را هم به صورت ریز خرد می کنیم و پنیر فتا را به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در انتها گوجه فرنگی را هم به صورت حلقه ای برش می زنیم و هر حلقه را به دو قسمت مساوری تقسیم می کنیم و کنار می گذاریم.

3. پس از آماده کردن و خرد کردن مواد سالاد، حالا در یک ظرف مناسب تمامی مواد خرده شده شامل کاهو + خیار + فلفل دلمه ای + گوجه فرنگی + پیاز و زیتون سبز و سیاه را باهم مخلوط می کنیم. سپس پنیر فتا مکعبی خرد شده را اضافه می کنیم و دوباره به آرامی همه مواد را باهم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

4. حالا باید سس مخصوص سالاد یونانی را آماده کنیم. برای این کار در یک ظرف مناسب، روغن زیتون + سس خردل + آبلیمو ترش + سرکه بالزامیک + روغن زیتون + سس خردل را باهم مخلوط می کنیم. سپس مقداری فلفل و نمک و آویشن اضافه می کنیم و دوباره همه مواد را باهم مخلوط می کنیم تا سس یکسدتی داشته باشیم.

5. پس از آماده کردن سس مخصوص، حالا آن را روی مواد سالاد می ریزیم و مواد را به آرامی مخلوط میکنیم تا همه مواد به سس آغشته شوند. در انتها سالاد را به مدت 2 ساعت در یخچال می گذاریم تا به اصطلاح خودش را بگیرد. امیدواریم از خوردن این سالاد یونانی خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه سالاد یونانی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی