آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد ماکارونی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد ماکارونی یک خوراک پرطرفدار ، لذیذ و دوست داشتنی است که این روزها خیلی باب شده و عموم مردم هم آن را دوست دارند. سالاد ماکارونی به روش های خیلی متنوع و متفاوتی درست می شود و هرکس با توجه به ذائقه خود می تواند ازمواد جایگزین در آن استفاده کند.

مواد لازم:

ماکارونی فرم دار 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
ژامبون 300 گرم
هویج 3 عدد
نخود فرنگی 1 لیوان
سیب زمینی 2 عدد
خیار شور 6 عدد
شوید خشک 1 قاشق چای خوری
آبلیمو به میزان لازم
نمک به میزان لازم
سس مایونز به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
کره به میزان لازم
شکر به میزان لازم

طرز تهیه

1. ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت مربعی درشت خرد می کنیم و با مقداری کره ، آب و نمک در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا به صورت آب پز پخته شود. مواظب باشید سیب زمینی ها زیادی نپزد و له نشود. همچنین هویج ها را بعد از پوست کندن به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقداری آب و شکر در یک قابلمه جداگانه همانند سیب زمینی به صورت آب پز بپزید.

2. در این مرحله نخود فرنگی را به همراه مقداری آب ، نمک و کره بپزید و تخم مرغ ها را هم به صورت آبپز بپزید و سفیده آن ها را بعد از جدا کردن به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. بعد از آن ماکارونی را به همراه مقداری آب و نمک روی حرارت قرار می دهیم تا به مرحله آب کشی برسد.

3. حالا ماکارونی را آبکش می کنیم و صبر می کنیم آب اضافی ماکارونی کاملا گرفته شود. بعد از آن ژامبون و خیارشور را به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله در داخل ظرفی که برای سالاد در نظر گرفتیم مقداری سس مایونز ، آبلیمو ، فلفل و نمک می ریزیم و مخلوط می کنیم.

4. بعد سیب زمینی ، نخود فرنگی ، ژامبون ، هویج ، سفیده تخم مرغ و خیارشور را در داخل ظرف سالاد می ریزیم و مواد را باهم مخلوط می کنیم. حالا ماکارونی آبکش شده را به همراه شوید ، نمک و فلفل و افزودنی های دیگر به سالاد ماکارونی اضافه کنید و سعی کنید مواد را به آرامی مخلوط کنید تا زیبایی خود را از دست ندهند.

5. در انتها باید سالاد ماکاونی را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود. برای تزیین سالاد ماکارونی پیشنهاد می کنم از گوجه گیلاسی استفاده کنید چون هم طعم مطبوعی به سالاد می دهد و هم باعث زیبا تر دیده شدن سالاد ماکارونی می شود.
طرز تهیه سالاد ماکارونی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی