آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
چند نکته:

به جای مرغ می‌توانید از ژامبون مرغ نیز استفاده کنید.
از هر قسمت مرغ می‌توانید اتفاده نمایید، اما ترجیحا سینه مرغ را به کار ببرید.
می‌توانید از کنسرو نخودفرنگی و ذرت استفاده کنید که نیازی به پختن نداشته باشند، اما اگر از این سبزیجات به صورت خام استفاده می‌کنید، ابتدا باید آنها را بپزید. برای اینکار نخودفرنگی و ذرت را جداگانه در دو قابلمه بریزید و مقداری آب به آنها اضافه کنید، به طوریکه سطح آنها پوشانده شوند. سپس روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا کاملا بپزند. پس از آماده شدن آنها را در آبکش بریزید تا آب سبزیجات گرفته شود.

می‌توانید از چند مدل ماکارونی فرمی که زمان پخت آنها مشابه است، استفاده کنید تا غذا زیباتر شود.
ماکارونی را در مرحله آخر اضافه کنید تا در اثر بهم زدن له نشود.
ترجیحا از نخودفرنگی و ذرت خام استفاده کنید، زیرا انواع کنسروی آنها دارای مواد نگهدارنده هستند که برای سلامتی مفید نیستند.

در صورت تمایل می‌توانید از سس هزار جزیره خانگی نیز استفاده کنید، در این صورت نیازی به ماست و آبلیمو نخواهد بود؛ اما استفاده از ماست همراه با سس مایونز باعث می‌شود که مقدار کمتری از این سس چرب در غذا استفاده شود و این نکته قابل توجهی است، زیرا همواره باید سعی کنید غذا‌ها به سوی سالم‌تر و در عین حال خوشمزه بودن، پیش بروند.

اگر تمایل دارید، سالاد ماکارونی با مرغ را به صورت قالبی سرو کنید، یک کیسه فریزر را باز کرده و داخل یک قالب پهن نمایید، به طوری که مقداری از کیسه فریزر از دیواره‌های قالب بیرون باشد. سپس سالاد را داخل قالب بریزید و اندکی فشار دهید. دو ساعت در یخچال قرار دهید و قالب را در ظرف مناسب برای سرو برگردانید. سپس به آرامی کیسه فریزر را جدا کنید.
سالاد ماکارونی با مرغ را می‌توان یک غذای کامل برای کودکان دانست. پروتئین موجود در گوشت مرغ همراه با سبزیجات استفاده شده و کربوهیدرات موجود در ماکارونی، نه تنها انرژی آن‌ها را برای چند ساعت تامین خواهد کرد، بلکه خواص قابل توجهی نیز برای سلامت آن‌ها خواهد داشت. علاوه بر غذای اصلی، سالاد ماکارونی را می‌توانید به عنوان پیش غذا نیز سرو کنید.

مواد لازم:

ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
مرغ ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
ذرت ۱۰۰ گرم
نخودفرنگی ۱۰۰ گرم
پیازچه ۴ الی ۵ عدد
سس مایونز ۱۰۰ گرم
ماست پرچرب ۱۰۰ گرم
خیارشور ۷۰ الی ۱۰۰ گرم
آب لیموترش یک قاشق مرباخوری
نمک، فلفل و جعفری به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا مرغ را آبپز کنید. برای اینکار مرغ را به همراه مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید، پس از ۱۵ دقیقه آن را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. مجددا مرغ را همراه با مقداری آب، یک عدد پیاز درشت خرد شده و مقداری فلفل و زردچوبه روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا کاملا بپزد. سپس آب مرغ را از صافی رد کنید و کنار بگذارید و مرغ را نیز به تکه‌های ریز خرد نمایید.
داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، سپس آب مرغ را به آن اضافه کنید، زمانی که آب به جوش آمد، دو قاشق غذاخوری روغن و ماکارونی را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا ماکارونی بپزد. معمولا روی بسته‌بندی ماکارونی درج شده است که زمان مناسب برای طبخ آن چقدر است. زمانی که ماکارونی پخت و مغز آن دیگر خام نبود، آن را داخل آبکش بریزید و صبر کنید تا آب آن گرفته شود.
تکه‌های مرغ را در ظرفی بریزید و خیارشور را نگینی خرد کرده یا درشت رنده بزنید و به مرغ اضافه و با هم مخلوط کنید.
فلفل دلمه‌ای را نگینی و ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید.
سپس نخودفرنگی و ذرت را نیز بیفزایید.
پیازچه‌ها را بسیار ریز خرد کرده و به سالاد اضافه کنید و بهم بزنید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند.
جعفری را ساطوری کنید و به مواد اضافه نمایید. توجه داشته باشید که سبزی باید کاملا خرد شود.
اکنون ماکارونی را نیز به مواد اضافه نمایید.
حال نوبت سس و ماست است. اگر پس از اضافه کردن سس، حس کردید میزان آن کم است، مقدار دیگری سس نیز اضافه کنید.
در پایان نمک، فلفل و آبلیمو را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید.
قبل از سرو، سالاد را حدود یک الی دو ساعت در یخچال قرار دهید.

سالاد ماکارونی با مرغ آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید. برای تزیین این سالاد می‌توانید مقداری از جعفری خرد شده را نگهدارید و در نهایت روی آن بریزید.
طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی