آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی و ذرت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی و ذرت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد لوبیا چشم بلبلی و ذرت یکی از سالاد خوشمزه و خوش طعم می باشد و به دلیل اینکه در دستور تهیه این سالاد از هیچ گونه سس استفاده نمی شود این سالاد به عنوان سالاد رژیمی هم معروف است. در طرز تهیه این سالاد از لوبیا چشم بلبلی، ذرت، پیازچه، فلفل دلمه و زیتون استفاده می شود و برای مزه دار شدن آن از سرکه سیب، روغن زیتون و آبلیمو تازه استفاده می کنیم.

مواد لازم:

لوبیا چشم بلبلی پخته 2 لیوان
ذرت پخته 1 لیوان
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
پیازچه 2 عدد
زیتون حلقه حلقه شده نصف لیوان
گشنیز خرد شده 1 چهارم لیوان
سرکه سیب 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زیره به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای تهیه این سالاد خوشمزه، لوبیا ها را از شب قبل خیس می کنیم تا هم نفخ شون برود و هم راحت تر پخته شود. برای شروع لوبیاهای خیس شده را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد. در انتهای پخت کمی هم نمک اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا خنک شود.

2. ذرت را هم می توانید به همین روش بپزید و یا اینکه از کنسرو آماده ذرت استفاده کنید. فلفل دلمه ای قرمز و پیازچه را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. زیتون را هم به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم. گشنیز را هم پس از شستن به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانید از جعفری هم استفاده کنید. اکنون تمامی مواد سالاد ما آماده است.

3. در این مرحله تمامی مواد پخته و خرد شده شامل ذرت پخته + لوبیا چشم بلبلی پخته + فلفل دلمه ای قرمز خرد شده + پیازچه خرد شده + زیتون حلقه حلقه شده + گشنیز خرد شده را باهم مخلوط می کنیم. سپس سه قاشق غذاخوری سرکه سیب + دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه + دو قاشق روغن زیتون را اضافه می کنیم.

4. در انتها کمی نمک، فلفل و زیره هم می زنیم و بعدش تمامی مواد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم و به مدت دو ساعت در یخچال می گذاریم تا سالاد خوب مزه بگیرد و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد لوبیا چشم بلبلی و ذرت خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی و ذرت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی