آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد قارچ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد قارچ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد قارچ و مرغ جزو سالاد های خوشمزه و پرطرفدار است. با اینکه سالاد یک نوع پیش غذا محسوب می شود، اما سالاد قارچ و مرغ بخاطر داشتن مرغ، قارچ و ذرت بسیار مقوی می باشد و می توان آن را برای یک وعده غذایی سبک هم سرو کرد.

امروزه برخی از بانوان خوش سلیفه ایرانی با قارچ غذاهای متنوع و خوشمزه زیادی از جمله قارچ سوخاری، سوپ قارچ، خورش قارچ، املت قارچ و … درست می کنند. سالاد قارچ و مرغ مانند سالاد الویه از جمله سالاد های خوشمزه ای است که همه افراد در همه سنین آن را دوست دارند.

مواد لازم:

سینه مرغ 1 عدد
پیاز 2 عدد
آب مرغ 3 قاشق غذاخوری
قارچ نیم کیلو
فلفل دلمه ای 4 عدد
کنسرو ذرت 4 قاشق غذاخوری
سس مایونز به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
زرشک برای تزئین به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای درست کردن سالاد قارچ و مرغ، ابتدا سینه مرغ را در قابلمه ای همراه با آب روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد. برای مزه دار کردن مرغ، یک عدد پیاز راخلالی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

2. بعد از اینکه مرغ کاملا پخته شد، صبر می کنیم تا خنک شود. بعد با چاقو یا قیچی آشپزخانه مرغ را به تکه های کوچک خرد می کنیم. می توانید مرغ را با دست به صورت ریش ریش هم خرد کنید.

طرز تهیه سالاد کرفس و گشنیز خوشمزه و مجلسی

3. سپس قارچ ها را تمیز می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به مدت 10 دقیقه همراه با آب در قابلمه ای می ریزیم تا قارچ ها بپزد و نرم شود، بعد آبکش می کنیم.

4. در ادامه اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنیم، ابتدا آن را 20 دقیقه در آب جوش می جوشانیم، بعد استفاده می کنیم. سپس فلفل دلمه ای ها را هم به شکل خلالی یا نگینی بزرگ خرد می کنیم.

5. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و فلفل دلمه ای ها را کامل در روغن تفت می دهیم. بعد از تفت دادن فلفل، قارچ آبپز شده، ذرت و مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به مقدار لازم نمک می ریزیم و همه ی مواد را کامل هم می زنیم و حدود 10 دقیقه تفت می دهیم.

6. در ادامه به مقدار لازم سس مایونز را همراه با آب مرغ مخلوط می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه ی مواد به سس آغشته شود.

7. در انتها برای درست کردن پیاز داغ و زرشک ابتدا یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و با مقداری روغن در تابه سرخ می کنیم تا طلایی شود. بعد مقداری زرشک به پیاز داغ می ریزیم و 2 دقیقه تفت می دهیم تا زرشک ها هم سرخ بشود.

8. حالا سالاد آماده شده را در دیس می کشیم و با پیاز داغ و زرشک تزیین می کنیم و سالاد را در یخچال می گذاریم تا خنک شود، بعد از خنک شدن سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد قارچ و مرغ خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه سالاد قارچ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی