آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد سزار: یک وعده بسیار سبک و خوشمزه و کم کالری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد سزار: یک وعده بسیار سبک و خوشمزه و کم کالری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد سزار از سالاد های بسیار معروف و پرطرفدار ایتالیایی هست که طعم خاص و عالی داره. این سالاد رو میشه به عنوان یک وعده سبک و عالی و کم کالری استفاده کرد. در واقع این غذا یک غذای رژیمی هست و بسیار کم کالری و در عین حال لذیذ و متفاوت. امروز به در خواست یکی از مخاطبان عزیزمون طرز تهیه این سالاد رو قرار دادیم.

مواد لازم

کاهو یک بوته شسته شده
نان تست یا باگت
روغن زیتون
آب لیمو ترش تازه ا عدد

مواد لازم برای سس سالاد سزار

تخم مرغ 2 عدد
پنیر پارمسان
سرکه سفید نصف استکان
سیر دو حبه
روغن زیتون یک استکان
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای سس سالاد سزار باید تخم مرغها رو به مدت دو دقیقه در آب جوش آبپز کنیم و یا به صورت بن ماری به مدت دو دقیقه بپزیمش (تخم مرغ اصلا نباید ببنده). در کاسه ای با همزن تخم مرغها و روغن زیتون و سیر که از قبل له کردیم رو میزنیم و پنیر رو اضافه میکنیم و به مدت سه تا چهار دقیقه میزنیم. کمی که رنگش تغییر کرد و به سفیدی رفت، سرکه و ادویه رو اضافه میکنیم و به مدت دو تا سه دقیقه میزنیم تا به شکل سس مایونز در بیاد. این سس حداقل به مدت یک ساعت باید در یخچال بمونه.

در این سس از آبلیمو هم میشه به جای سرکه استفاده کرد. ولی در دستور اصلیش سرکه هست.

کاهو ها باید تازه باشن. بعد از شستن، برای این سالاد اونهارو با دست تکه تکه کنیم. سعی کنین تکه هاش زیاد کوچک نباشه. نان تست یا باگت رو با چاقوی تیز به تکه های مکعبی خرد میکنیم و مقداری روغن زیتون رو با قلمو روی نان ها میمالیم و اونهارو در سینی فر میچینیم و میذاریم تا به مدت پنج تا ده دقیقه سوخاری بشه. برای اینکار میتونید از توستر یا مایکرو ویو و یا ختی از ماهیتابه هم استفاده کنین. فقط ماهیتابه باید نچسب باشه. برای سرو کاهو ها و نان سوخاری شده رو مخلوط میکنیم و سس رو به اون اضافه میکنیم و لیمو رو روی سالاد میچکونیم.
طرز تهیه سالاد سزار: یک وعده بسیار سبک و خوشمزه و کم کالری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی