آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد ذرت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد ذرت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد ذرت یکی سالادهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که می توانید برای تنوع به جای سالادهای مرسوم مثل سالاد فصل در مهمانی ها و مجالس خود از آن استفاده کنید. روش تهیه این سالاد بسیار آسان است و می توانید در زمان های بسیار اندک هم آنرا تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد ذرت تهیه نمایید.

مواد لازم:

ذرت پخته ۲ پیمانه
قارچ ۴ عدد
نخود فرنگی پخته ۲ قاشق غذاخوری
هویج ۱ عدد
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه سالاد ذرت می توانیم از کنسرو ذرت استفاده کنیم تا سرعت کار بالا برود. در صورت تمایل می توانید خودتان ذرت را بپزید. ذرت ها را در ظرف سالاد خوری می ریزیم. سپس نخود فرنگی پخته شده را اضافه می کنیم.

در مرحله بعد قارچ و هویج را به صورت ریز خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید در این مرحله مواد دیگری مانند گوجه فرنگی ، پیاز ، کاهو و … به سالاد اضافه کنید. در ادامه باید سس سالاد را آماده کنیم.

برای این منظور سس مایونز را در یک کاسه می ریزیم و فلفل سیاه را به همراه آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم. مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس سس را روی مواد سالاد می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

مواد سالاد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان ظاهر سالاد ما شبیه به ذرت مکزیکی می شود. پس از آماده شدن سالاد ، آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود سپس سرو می کنیم.
طرز تهیه سالاد ذرت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی