آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و کلاسیک روسی با کالباس

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و کلاسیک روسی با کالباس . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

سالاد کلاسیک روسیه

سالاد الویه که سالها به عنوان سالاد روسی، شناخته شده واقع توسط لوسین اولیویه برای رستوران ارمیتاژ مسکو در سال ۱۸۶۰اختراع شد. سپس توسط ایوان ایوانف، این دستورغذا برای انتشار فروخته و سپس از روی آن اقتباس شده است. در طول این سالها، سالاد الویه نه تنها در روسیه بلکه در سراسر شوروی و اروپا محبوبیت کسب کرده است.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه :

عدد سیب زمینی
۳ عدد هویج متوسط
۱ پیمانه نخود فرنگی منجمد
۴ عدد تخم مرغ آبپز سفت
۶ خیار شور کوچک
۱/۵ پیمانه سس مایونز
۳/۴ پیمانه کالباس یا ژامبون دودی خرد شده ( اختیاری)
شوید ریز خرد شده ، برای تزئین

دستور تهیه سالاد الویه :

اولین قدم این است که سیب زمینی ها و هویج ها را بپزید. من از بخار پز استفاده کردم، اما شما بر طبق روال عادی میتوانید آنها را بجوشانید. در هر صورت، هویج ها را پوست بگیرید. اگرسیب زمینی ها را بخار پز می کنید ( یا برای آسان تر شدن کار از مایکروویو استفاده می کنید)، با سوراخ کردن به وسیله ی یک چنگال از پخته شدنشان مطمئن شوید. ممکن است که سیب زمینی ها در بخار پز شکافته شوند، اما اگر میخواهید سیب زمینی های مکعبی تمیز و منظمی داشته باشید از بخار پز استفاده کنید، کار از محکم کاری عیب نمیکنه. آیا نگفتم که سوراخ کردن سیب زمینی با چنگال برای از بین بردن و تسکین استرس شگفت انگیزه؟
سیب زمینی ها را به مدت ۳۰ دقیقه بخار پز کنید و سپس هویج های پوست گرفته شده را اضافه کنید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر یا تا زمانی که هویج ها و سیب زمینی ها سفت اما ترد شوند آن ها را بپزید.
در این حال، نخود فرنگی های منجمد را با توجه به دستور روی بسته بندی طبخ کنید. من از نخود فرنگی استفاده کردم که با بسته بندی اش در مایکروویو بخار پزشود. وقتی که تمام شد، آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
توجه داشته باشید : سنت گرایان معتقدند، که فقط کنسرو نخود فرنگی برای سالاد الویه مناسب است اما من تقاضا میکنم که شما تغییر ایجاد کنید و به جای کنسرو از نخود فرنگی تازه یا بخارپز شده منجمد استفاده کنید.
وقتی سیب زمینی و هویج پخته شد، اجازه دهید خنک شود تا اندازه ای که به راحتی بتوان به آن ها دست زد.
پوست سیب زمینی ها را بگیرید. از انگشتان دست خود یا از پشت چاقو استفاده کنید، به آرامی پوست نازک سیب زمینی را جدا کنید. آن ها را بصورت مکعب های یک سانتی خرد کنید و داخل ظرفی که میخواهید سرو کنید، بریزید.
سپس، هویج ها را خرد کنید.
هویج ها و یک فنجان نخود فرنگی بخار پزشده را در کاسه ی سیب زمینی بریزید.
پوست تخم مرغ های آبپز شده را بگیرید و خرد کنید. می دانم که برخی افراد سالاد خود را با تکه های ریزو کوچک دوست دارند، اما من نمیتوانم مواد را ریز خرد کنم. بنابراین هر طور که مایلید آن ها را خرد کنید.
خیارشورها را خوب ریز کنید. من از ۶ عدد خیار شور کوچک مخصوص ساندویچ استفاده کردم. اگر از خیار شورهای بزرگتری استفاده میکنید، ۳ عدد کافی است.
اگر از ژامبون استفاده میکنید، آن را اضافه کنید و قبل از اضافه کردن سس مایونز همه مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید.
یک فنجان سس مایونز را هم بزنید و مخلوط کنید، اگر میخواهید سالاد الویه چسبندگی بیشتری داشته باشد، سس بیشتری اضافه کنید.
سالاد را بپوشانید و حداقل یک ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید تا طعم ها به خورد هم بروند و حتما با شوید تزئین کنید. نوش جان!
طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و کلاسیک روسی با کالباس

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی