آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه رول لیدی فینگر

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه رول لیدی فینگر . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

بیسکوویت لیدی فینگر : ۲۰ عدد
شیر : ۵۰۰ میلی لیتر
آرد : ۶۰ گرم
شکر : ۹۰ گرم
وانیل : ۱ ق چ
موز : ۱ عدد
پودر کاکائو و خلال پسته برای تزیین
‌‌

طرز تهیه

ابتدا روی یک سینی یا تخته مستطیل شکل یک لایه نایلون فریزر یا سلفون بکشید وبیسکوویتها رو دونه دونه توی مقداری شیر که تو ظرفی ریختید بغلطونید و کنار هم ردیف بچینید در دو ردیف ده تایی مطابق عکس.
بعد روش سلفون کشیده و به مدل یک ساعت داخل یخچال بزارید.
حالا میریم سراغ درست کردن محلبی که قراره روی بیسکویتها رو پوشش بده.
شیر و شکر وآرد رو مخلوط کنید و با همزن دستی بزنید تا یکدست شه و روی حرارت بزارید و مدام هم بزنید که ته نگیره و به غلظت برسه در آخر وانیل رو افزوده و از روی حرارت بردارید. بیسکوویتها رو از یخچال خارج کرده و مایه را بصورت داغ روش بریزید و به وسیله پالت صاف کنید. موز رو چهار تکه تقسیم کنید و روی لبه بیسکویتها از جهت طول بزارید و به وسیله سلفون دو طرف رو روی هم بیارید و سلفون رو محکم دورش بپیچید و بزارید سه یا چهار ساعت تو یخچال بمونه تا خودشو بگیره. اگه یک شب بهش زمان بدید خوشمزه تر میشه.
بعد سلفون رو باز کرده و روی طرف سرو بزارید و روش پودر کاکائو الک کرده و با خلال یا پودر پسته تزیین کنید. فوق العاده خوشمزه و طعم بینظیری داره حتما امتحان کنید.

✔ نکته مهم
وقتی بیسکوویتها رو داخل شیر میزنید اینکارو باید سریع انجام بدید و یه بار فقط پشت و رو رو آغشته کرده و زود خارج کنید و گرنه نرم میشن و موقع رول کردن دچار مشکل میشید.
✔ نکته دوم
اینکه محلبی وقتی به غلظت رسید زود از روی حرارت برندارید باید قل بزنه و یه کم از فرنی غلیظتر بشه خلاصه مایه خیلی روان نباشه
طرز تهیه رول لیدی فینگر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی