آشپزي و شيريني پزي ماکارونی و پاستا

طرز تهیه دلمه ماكارونی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه دلمه ماكارونی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

فلفل دلمه‌ای رنگی/ از هر رنگ دو عدد
ماكارونی رشته‌ای باریك/ نصف بسته
گوشت چرخ‌كرده/ 300گرم
رب گوجه‌فرنگی/ یك ق.غ
پیاز/ یك عدد
سیر/ دو حبه
پودر آویشن/ نصف ق.چ
پودر سیر/ نصف ق.چ
نمك/ به میزان دلخواه
سبزی معطر شامل ریحان و مرزه خرد شده/ یك و نیم فنجان
پنیر پیتزای رنده شده/ یك و نیم فنجان
روغن كلزا/ یك ق.غ

طرز تهیه

فلفل‌های دلمه‌ای را بشویید و سر آنها را برش بزنید. به كمك چاقوی نوك تیز روی بدن فلفل دلمه‌ای، اجزای صورت آدم یا طرح‌های دیگر را طراحی كنید. برای اینكه خامی فلفل‌ها از بین برود، قابلمه‌ای را آب كنید و بعد از اینكه آب داخل آن جوشید، فلفل‌ها را با كمی نمك به آن اضافه كنید. بعد از سه دقیقه دلمه‌ها را آبكش كنید.

پیاز و سیر را پوست بكنید. آنها را خرد كنید و همراه با گوشت و كمی نمك، پودر آویشن و سیر بگذارید بپزد. قابلمه را آب كنید. بعد از اینكه جوشید، كمی نمك و روغن بیفزایید و ماكارونی را به قابلمه اضافه كنید. ماكارونی را آبكش كنید و بگذارید دم بكشد. در این فاصله، ریحان و مرزه را پاك كنید. آنها را خیس كنید و بعد بشویید.

آب آنها كه رفت، سبزی‌‌ها را خرد كنید. پس از تمام شدن آب گوشت، رب گوجه‌فرنگی را همراه با كمی آب به گوشت اضافه كنید. آب گوشت كه تمام شد، سبزی‌ها را به گوشت بیفزایید و با روغن كلزا تفت بدهید. زیر شعله را خاموش كنید. ماكارونی دم كشیده را از قابلمه بیرون بیاورید. آن را با گوشت مخلوط كنید. داخل هر فلفل، به مقدار لازم، ماكارونی بریزید.سپس روی هر كدام كمی پنیر پیتزا بریزید. پنیر با حرارت مواد داخل دلمه آب می‌شود. فلفل‌ها را داخل ظرف مناسب بچینید.
طرز تهیه دلمه ماكارونی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی