آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه › خورش کوفته و هویج

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه › خورش کوفته و هویج . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۰ دقیقه
زمان پخت ۹۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
هویج بزرگ 2 عدد
آرد نخودچی 1 قاشق سوپ خوری
تخم مرغ کوچک 1 عدد
پودر سیر 1/2 قاشق مربا خوری
آلو بخارا 20 عدد
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه سس
پیاز رنده شده 1 عدد
رب گوجه ‌فرنگی 2 قاشق سوپ خوری
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

1-ابتدا کوفته را آماده کنید. پیاز را پوست بگیرید و ریز رنده کنید و آب آن را دور بریزید. هویج را بشویید و پوست بگیرید، سپس ریز رنده کرده و با فشار دست آب اضافی آن را بگیرید.

2-در ظرف مناسبی گوشت چرخ‌کرده، پیاز، هویج، نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، آرد نخودچی و تخم‌مرغ را بریزید، خوب مخلوط کنید و ورز دهید تا مایه حالت چسبندگی پیدا کند. ظرف را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید، سپس با اسکوپ زن بستنی، مقداری از مایه را بردارید و با دست آن را گرد کنید تا شبیه کوفته قلقلی شود. هر تعداد که می‌شود کوفته‌ها را به همین شکل آماده کنید.

3-تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید تا کمی داغ شود، سپس مقداری روغن داخل آن بریزید. وقتی روغن داغ شد، کوفته‌ها را داخل تابه بریزید و آن‌ها را با حرارت ملایم سرخ کنید.

4-در این فاصله سس را آماده کنید. در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز رنده‌شده را داخل آن تفت دهید. بعد از آنکه نرم و طلایی شد، مقداری زردچوبه و فلفل اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شود، سپس رب را اضافه و به تفت دادن ادامه دهید.

5-مقداری آب داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید، سپس کوفته‌های سرخ‌شده را به آرامی داخل قابلمه بریزید. صبر کنید تا سس به خورد کوفته‌ها برود. نیم ساعت آخر پخت، آلوهای شسته‌شده را اضافه کنید. صبر کنید تا خوراک جا بیفتد. نمک و فلفل خوراک را هم اندازه کنید.
طرز تهیه › خورش کوفته و هویج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی