آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه خورش قرمه سبزی دامغانی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خورش قرمه سبزی دامغانی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۵ دقیقه
زمان پخت ۲۰۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت گوسفندی 400 گرم
سبزی (تره،جعفری،گشنیز،اسفناج،شنبلیله) 500 گرم
لپه‎ 1 پیمانه
لیمو عمانی 5 عدد
روغن به مقدار لازم
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
زعفران دم کرده 1 قاشق سوپ خوری
آبغوره 2 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه

1-بهتره برای اینکه تلخی لیمو عمانی رو بگیریم، روی لیمو عمانی رو با کمک چنگال چند سوراخ ایجاد کرده و اون ها رو داخل یک کاسه آب گرم قرار بدیم تا موقع مصرف داخل آب بمونن و تلخلی اونها گرفته بشه. گرفتن تلخی لیمو عمانی

2-حالا برای شروع کار پیاز رو که به صورت نگینی خرد کردیم رو داخل قابلمه ای که مقداری روغن ریختیم و داغ شده میریزیم و تفت میدیم تا پیازها نرم و شفاف بشن.

3-تفت دادن پیاز در روغن :سپس گوشت رو به صورت مکعبی برش زده و به پیاز های سبک شده اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت میدیم تا رنگ گوشت تغییر پیدا کنه و کمی از آب میان بافتی گوشت کشیده بشه.

4-زردچوبه، زعفران و پودر فلفل سیاه رو به گوشت اضافه کرده و با هم تفت میدیم و به اندازه ی حدوداً ۵ لیوان آب رو به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه میدیم تا به جوش بیاد. اگر استاک آماده گوشت داشته باشیم می تونیم جایگزین آب کنیم که به مراتب در طعم خورشت تاثیر عالی خواهد داشت.

5-اضافه کردن گوشت به پیاز سرخ شده و تفت دادن گوشت همراه با پیاز سبزی خرد شده رو داخل یک تابه حاوی روغن برای ۴-۵ دقیقه تفت می دیم در حد اینکه کمی از آب سبزی گرفته بشه ولی اصلاً قرار نیست رنگ سبزی تیره بشه.

6-سپس لپه رو که از قبل خیس کرده بودیم رو آبکش کرده و همراه با کمی روغن در یک تابه ی مجزا تفت می دیم تا لپه هنگام پخت وا نره.

7-در این مرحله لپه تفت داده شده رو همراه با سبزی اضافه می کنیم و سپس زیر حرارت رو ملایم کرده، درب قابلمه رو قرار میدیم و اجازه میدیم تا برای حدوداً ۲ ساعت خورشت بپزه.

8-اضافه کردن سبزی و لپه تفت داده شده به خورشت ،در نیم ساعت پایانی پخت، لیمو عمانی ها رو از آب خارج کرده و به همراه مقدار مناسبی نمک به خورشت اضافه می کنیم.

9-سپس آبغوره رو هم اضافه کرده و طعم و مزه خورشت رو تست کرده و بعد اجازه میدیم تا با همون حرارت ملایم به پخت ادامه بده تا جا بیفته.

سایر نکات

اگه مایلید با مرغ درست کنید تکه های مرغ رو کوچکتر کنید و لپه را جداگانه بپزید و در آخر با هم مخلوط کنید در این صورت زمان پخت کوتاه میشود و فقط احتیاج به جا افتادن دارد
مقدار آب پخت با گوشت مرغ خیلی کمتر است
لطفا از لپه مرغوب و زود پز استفاده کنید
طرز تهیه خورش قرمه سبزی دامغانی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی