آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۰ دقیقه
زمان پخت ۱۲۰ دقیقه

مواد لازم برای 5 نفر

مغز گردو چرخ شده 300 گرم
رب انار 6 قاشق سوپ خوری
شکر 3 قاشق سوپ خوری
پیاز 1 عدد
روغن مایع به مقدار لازم

مواد لازم برای کوفته
سویا ریز 1 پیمانه
پیاز متوسط 1 عدد
آرد نخودچی به مقدار لازم
زردچوبه و ادویه دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه

1-پياز را نگيني خرد كرده و در مقدار كمي روغن داخل قابلمه مناسبی تفت دهيد تا نرم و طلايي شود، سپس گردو را به آن اضافه کرده و حدود ٤-٣ دقيقه تفت دهيد. فقط مواظب باشید گردو نسوزد و ته نگيرد. حالا مقداري آب داخل قابلمه بریزید؛ در حدي كه خورش شل نشود.

2-صبر کنید تا آب جوش بیاید و گردو چنددقیقه‌ای بجوشد، نرم شود و به روغن بيفتد. در این مرحله مقداری رب انار و شكر به خورش اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید. رب انار و شکر را به میزانی که دوست دارید اضافه کنید.

3-حالا کوفته‌قلقلی‌ها را آماده کنید. سويا را چند دقیقه‌ای در آب گرم خیس کنید تا نرم شود، سپس در آبكش بریزید و آن را خوب فشار دهید تا آب اضافه‌اش گرفته شود. بعد آن را چرخ کنید. پياز را رنده كرده و آب آن را بگیرید، سپس به سویای چرخ شده اضافه کنید. مقداری زردچوبه، ادويه و نمك هم بریزید و تا جایی كه مواد حالت چسبندگي پیدا کنند، آرد نخودچی اضافه کنید و خوب ورز دهید. مایه کوفته را چند ساعتي داخل يخچال استراحت دهيد.

4-بعد از اینکه مایه را از یخچال بیرون آوردید، کوفته‌قلقلی‌هايي به‌اندازه گردو درست كنيد و سپس آن‌ها را در مقداري روغن سرخ کنید.

5-وقتي فسنجان کاملا به روغن افتاد، کوفته‌قلقلی‌هاي سرخ‌شده را به آن اضافه كرده و حرارت زیر قابلمه را خاموش كنيد، سپس بلافاصله خورش را سرو كنيد.

سایر نکات

در خورش فسنجان می‌توانید از نسبت مساوي مغز گردو و مغز بادام زمینی هم استفاده كنيد.
طرز تهیه خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی