آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه خورشت قیمه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خورشت قیمه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
خورشت قیمه یکی از غذاهای ایرانی است و طرفداران زیادی دارد و تقریبا معدود افرادی هستند که این غذا را دوست نداشته باشند. این خورش به همراه پلو سرو می‌شود و همچین در بعضی از مناسبت‌های مذهبی از آن به عنوان نذری استفاده می‌کنند.

در این دستور از سیب زمینی استفاده شده اما این خورش با بادمجان نیز سرو می‌شود و می‌توانید به جای سیب زمینی از بادمجان سرخ شده در کنار آن استفاده کنید.

مواد لازم:

۴۰۰ گرم گوشت گوسفند
۲ پیمانه لپه
۲ عدد سیب زمینی
۲ عدد پیاز
۳ عدد لیمو عمانی
۳ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

برای اینکه لپه‌ها بهتر پخته شوند و نفخشان گرفته شود بهتر است آن‌ها را از شب قبل بخیسانید و چندین بار آب آن را عوض کنید.

پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و درون یک قابلمه که می‌خواهید خورش را درون آن بپزید تفت دهید.

بعد از اینکه پیازها کمی نرم شدند گوشت‌هایی را که به صورت تکه‌های کوچک خرد کردید را به آن‌ها اضافه کنید و کمی آن‌ها را با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد از اینکه رنگ گوشت نیز تغییر کرد لپه را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

بعد از گذراندن مراحل قبل وقت آن رسیده که حدود ۵ لیوان آب روی موادتان بریزید. رب گوجه فرنگی را به همراه روغن درون یک ظرف جداگانه بریزید و تفت دهید و سپس آن را به موادتان اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کمی زیاد کنید تا آب درون آن بجوشد.

بعد از اینکه آب درون قابلمه جوشید زیر آن را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا خورش به آرامی شروع به پختن کند. لیمو عمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و آن‌ها را درون یک لیوان آب بریزید تا کمی از تلخی آن‌ها گرفته شود و خورشتتان را تلخ نکند.

بعد از اینکه گوشت و لپه کاملا پخته شد لیمو عمانی‌ها را به خورش اضافه کنید و نمک و فلفل را نیز درون آن بریزید. برای خوشرنگ شدن خورشتتان می‌توانید کمی زعفران نیز به آن اضافه کنید.

بعد از اینکه چاشنی‌های مورد نظرتان را به خورش اضافه کردید باید حدود یک ساعت به خورشتتان زمان دهید تا خوب جا بیفتد.

سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی برش دهید و سرخ کنید و زمان سرو خورش آن را با سیب زمینی‌هایی که سرخ کرده‌اید تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.
طرز تهیه خورشت قیمه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی