آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
خوراک گوجه و بادمجان یک غذای محبوب و ساده شمالی است که به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید. این غذا وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و زمانی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید می‌توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوجه و بادمجان

۲ عدد بادمجان
۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۳ عدد گوجه فرنگی
۵ عدد قارچ
۱ عدد پیاز
۳ حبه سیر
۱ عدد سیب زمینی
۱ عدد فلفل دلمه‌ای
۲ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی
یک دوم قاشق غذا خوری شوید خشک
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان

طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و سپس آن‌ها را به شکل مکعب‌های کوچک در آورید. کمی نمک روی بادمجان‌ها بریزید و به آن ۲۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند. به کمک این کار تلخی بادمجان‌ها گرفته می‌شود. سپس آن‌ها را آبکشی کنید و بادمجان‌ها را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس درون تابه‌ای کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را درون روغن سرخ کنید.

پیاز و سیر را رنده کنید و آن‌ها را روی حرارت ملایم در تابه‌ای جداگانه با روغن تفت دهید تا کاملا نرم شوند. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با سیر و پیاز تفت دهید. این کار را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را خرد کنید و آن‌ها را به گوشت اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید تا موادتان کاملا بپزند. سپس رب گوجه فرنگی، شوید خشک، نمک و فلفل را اضافه کنید و چند دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

سیب زمینی‌ها را مکعبی خرد کنید سپس آن‌ها را در روغن سرخ کنید. بادمجان‌ها و سیب زمینی را به خوراکتان اضافه کنید. در این مرحله خوراکتان را بیش از حد هم نزنید تا موادتان له و خرد نشوند. خوراکی که تهیه کرده‌اید را درون ظرفی بریزید و آن را به همراه نان یا برنج سرو کنید.
طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی