آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه خوراک باقالی با سبزیجات

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خوراک باقالی با سبزیجات . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
با رسیدن بهار و نو شدن طبیعت، انواع سبزی‌های خوراکی و صیفی به بازار رنگ و بوی دیگری می‌دهند، مانند ریواس، برگ مو، چاقاله بادام و … . شاهد این اتفاق هم همین بازار تجریش خودمان است. یکی از این سبزیجات باقالی است. باقالی در آشپزخانه ایرانی به اشکال وسوسه‌انگیز و متنوعی تهیه می‌شود. از پختن ساده آن در آب و سرو با نمک و گلپر بگیرید تا لابلای برنج و باقالی پلو با گوشت معروف و دلفریب. ذائقه ما ایرانی‌ ها با باقالی و غذاهایی که با آن درست می‌شوند به خوبی آشناست. در این مطلب می‌خواهیم خوراک باقالی را به شیوه‌ای متفاوت و همراه با سبزیجات تازه طبخ کنیم. فراموش نکنید نه تنها در این فصل بلکه در تمام فصول غذاهای سبز انتخابی است مناسب برای گیاهخواران و افرادی که خواهان حفظ سلامت و شادابی‌شان هستند.

مواد لازم:

باقالی تازه با پوست دوم: ۴۰۰ گرم
کره مارگارین: ۱۵ گرم
پیازچه بزرگ: ۵ عدد (حلقه حلقه شده)
گشنیز تازه: یک قاشق سوپ‌خوری (خرد شده)
نعنای تازه: یک قاشق سوپ‌خوری (خرد شده)
پودر زیره: نصف قاشق چای‌خوری
روغن زیتون: یک قاشق سوپ‌خوری
نمک به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک باقالی با سبزیجات

طرز تهیه

باقالی‌ها را از پوست دوم جدا کرده و در قابلمه‌ای حاوی محلول آب و کمی نمک بپزید. پیازچه‌ها را پاک کرده و پس از شستن آن‌ها را حلقه حلقه کنید.
وقتی باقالی‌ ها کاملا پختند آن‌ها را داخل سبد آبکشی کرده، کمی صبر کنید تا سرد شوند و بعد از پوست جدا کنید. می‌توانید پوست باقالی ها را قبل از پختن پوست بکنید.
تابه کوچکی بردارید و کره را در آن ذوب کنید. سپس ۲ تا ۳ دقیقه پیازچه‌ها را با کره تفت دهید.
حالا باقالی، گشنیز و نعنا را همراه پودر زیره و نمک به پیازچه‌ها اضافه کنید و مقداری تفت دهید. در پایان، روغن زیتون را به مواد اضافه کرده، هم بزنید و داغ سرو کنید.
طرز تهیه خوراک باقالی با سبزیجات

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی