آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه حلیم بادمجان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه حلیم بادمجان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
حلیم بادمجان یک غذای خوشمزه است و از نظر غذایی و پخت همانند آش است. طرز تهیه حلیم بادمجان ، این غذای عالی کار دشواری نیست اما مانند همه آش‌ها و حلیم‌ها به صبر و حوصله احتیاج دارد. دستورهای پخت زیادی برای این غذا وجود دارد. حلیم بادمجان را می‌توانید با گوشت یا بدون گوشت بپزید و در هر دو حالت یک غذای خوش طعم و عالی داشته باشید. ما روش تهیه آن با گوشت را در این مطلب در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مواد لازم:

۱ لیوان و نیم جو پرک
۱ لیوان عدس
۳ عدد بادمجان متوسط
۳ عدد پیاز متوسط
۴ قاشق غذا خوری کشک غلیظ
۴ قاشق غذا خوری نعناع
۳۰۰ گرم گوشت
۱۲ لیوان آب
روغن، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
طرز تهیه حلیم بادمجان
برای طرز تهیه حلیم بادمجان ابتدا باید عدس‌ها را از قبل خیس کنید.

می‌توانید به جای جو پرک شده از خود جو پوست کنده استفاده کنید آن را نیز باید بخیسانید و زمان بیشتری برای پخت آن لازم است به همین خاطر ما استفاده از جو پرک شده را به شما توصیه می‌کنیم.

برای پخت این غذا اگر عدس‌هایتان کمی له شده باشند ایرادی در کار ایجاد نمی‌کند به همین دلیل می‌توانید عدس‌هایتان را به همراه جو پرک و مقداری آب به همراه گوشت روی حرارت بگذارید تا بپزد. اگر می‌خواهید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید می‌توانید در مرحله بعدی گوشت را به آن اضافه کنید.

در همین حین که عدس و جو در حال پخته شدن هستند بادمجان‌ها را خرد کنید و به آن نمک بزنید تا تیزآبش از بین برود سپس آن را سرخ کرده و در آبکش قرار دهید تا روغن آن از بین برود. پیازهایتان را نیز سرخ کنید تا طلایی شود.

بعد از اینکه عدس پخته شد و جو لعاب داد (بعد از حدود یک ساعت و نیم) گوشت را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید.

در مرحله بعدی باید گوشت ریش ریش شده را به بادمجان‌ها و پیاز اضافه کنید. کمی آن را مزه کنید و ببینید میزان نمک آن کافی است یا خیر، اگر کم نمک بود کمی دیگر نمک به آن اضافه کنید.

حدود یک ساعت و نیم دیگر باید آن را روی حرارت بگذارید تا بادمجان‌های درون آن کاملا له شوند و جو کاملا از هم باز شود و حلیم پخته شود.

در مرحله آخر پخت نیز به آن دو قاشق کشک و همینطور مقداری نعناع داغ اضافه کنید و تا حلیمتان داغ است آن را به ظرف سروتان انتقال دهید و روی آن را با پیاز داغ و نعناع داغ تزیین کنید.
طرز تهیه حلیم بادمجان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی