آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه حلوای سه آرد مجلسی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه حلوای سه آرد مجلسی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

1 پیمانه آرد سفید گندم
۱ پیمانه آرد برنج
۱ پیمانه آرد نخودچی
۱ پیمانه روغن مایع
۵۰ گرم کره
۲/۵ پیمانه شکر (میتونید کمتر هم بریزید)
۱ پیمانه گلاب
۲ پیمانه آب
نصف قاشق چ وانیل
۲ قاشق چ پودر هل
زعفران مقداری

طرز تهیه

شکر، آب ، گلاب، وانیل، زعفران و پودر هل را با هم مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته وقتی شکر حل شد و کمی جوشید شعله را خاموش میکنیم.
هر سه آرد رو جداگانه الک می کنیم
ابتدا آرد ساده را داخل قابلمه بریزید و حدود ده دقیقه تفت بدید و مدام هم بزنید تا جایی که رنگ آن کمی تغییر کند و بوی آرد به مشامتان برسد. بعد آرد برنج را به آرد سفید گندم اضافه کرده و دوباره حدود ده دقیقه تفت دهید و در مرحله آخر آرد نخودچی را اضافه کنید و ۵ دقیقه هم بزنید،بعد روغن و کره را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و کمی تفت بدین،سپس شهد را کم کم به آرد اضافه کنید و تند تند هم بزنید، هم زدن را اونقدر ادامه دهید تا حلوا از قابلمه جدا شده و یکطرف جمع شود،حلوا رو در ظرف موردنظر بریزید و تزئین کنید.
برای نوشته ی روی حلوا من نوشته رو از نت جستجو کردم با تبلت ازش اسکرین گرفتم و کاغذ روغنی رو گذاشتم روی تبلت و نوشته رو روی کاغذ روغنی کشیدم و شکلات آب شده رو توی قیف ریختم و باهاش طرحمو پر کردم و کاغذ روغنی رو به همراه سینی داخل فریزر گذاشتم تا چند دقیقه بمونه و شکلات ببنده بعد از اینکه حلوا رو توی ظرف ریختم و صافش کردم نوشته های شکلاتی رو یکی یکی برداشتم و روی حلوا گذاشتم اگه حلوا گرم باشه شکلات دوباره آب میشه پس اجازه بدین خنک بشه بعد نوشته ها رو روش بذارید.اون تسبیح رو هم با حلوا درست کردم.
برای اون حلوای قهوه ای تیره که باهاش ماسوره زدم یه قاشق چایخوری پودر کاکائو رو در یکی دوقاشق آب حل کردم و به مقداری از حلوا اضافه کردم و باهاش مخلوط کردم و باهاش ماسوره زدم.
برای دورتا دور حلوا از ماسوره برگ استفاده کردم و برای اون دوتا گل کناری از ماسوره ی رز استفاده کردم
طرز تهیه حلوای سه آرد مجلسی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی