آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه حلوای آناناس

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه حلوای آناناس . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

پوره آناناس نصف پیمانه
آناناس خرد شده نصف پیمانه
آرد سمولینا نصف پیمانه
روغن مایع به اندازه کافی
شیر ۱ پیمانه
شکر به اندازه کافی
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و پس از گرم شدن روغن ، آرد سمولینا را اضافه می کنیم. آرد را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و طلایی شود.

پس از اینکه آرد سمولینا طلایی رنگ شد تکه های آناناس را به تابه اضافه می کنیم و یک دقیقه با آرد سمولینا تفت می دهیم و پس از اینکار شیر را به تابه اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از یک دقیقه تفت دادن مواد ، پوره آناناس را اضافه می کنیم و مجدد ۲ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم. در ادامه زعفران دم کرده را برای رنگ دهی به حلوا اضافه می کنیم. تفت دادن حلوا را ادامه می دهیم تا زمانی که شیر کمی تبخیر شود.

و حلوا کمی غلیظ شود. پس از ۵ دقیقه شکر را اضافه می کنیم. چون آناناس شیرین است نیاز نیست مقدار زیادی شکر اضافه کنید. کمی شکر اضافه می کنیم و طعم حلوا را می چشیم اگر شیرینی اش کافی بود دیگر شکر اضافه نمی کنیم.

پس از اضافه کردن شکر تفت دادن حلوا را ادامه می دهیم تا زمانی که حلوا کمی سفت شود و آرد سمولینا کاملا پخته شود. پس از اینکه حلوا آماده شد می توانیم آنرا با مغز بادام ، مغز پسته ، مغز گردو یا آناناس خرد شده تزیین کنیم.
طرز تهیه حلوای آناناس

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی