آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه تورت فندق و شکلات

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه تورت فندق و شکلات . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۳۵دقیقه

مواد لازم برای 8 نفر

فندق 225 گرم
شکر شیرینی پزی 120 گرم
نشاسته سیب زمینی 3 قاشق سوپ خوری
آرد چند منظوره 105 گرم
پودر کاکائو (شیرین نشده) 105 قاشق سوپ خوری
بیکینگ پودر 2.5 قاشق چای خوری
دارچین به مقدار لازم
کره (بدون نمک تکه تکه شده) 120 گرم
تخم مرغ 2 عدد
تخم مرغ (زرده) 1 عدد
عصاره وانیل 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه

1-فر را از قبل تا دمای ۱۶۵ درجه ی سانتیگراد گرم کنید. فندق ها را به صورت تک لایه روی سینی فر قرار داده و آنها را ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر تُست کنید ، تا زمانی که رنگ آن شروع به تغییر کند و پوست آن شل شود.

2-فندق های گرم را روی یک حوله ی آشپزخانه پهن کنید. فندق ها را با حوله ی دیگری بپوشانید و مالش دهید تا پوست آن تا حد امکان جدا شود. اجازه دهید سرد شود.

3-دمای فر را تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد بالا ببرید. یک قالب کیک گرد ۲۳ سانتی متری را با کره چرب و آرد پاشی کنید. ۷۵ گرم از قندق های بدون پوست سرد شده و شکر شیرینی پزی را در غذاسازی با تیغه ی فلزی یا در مخلوط کن مخلوط کنید. آن را بزنید تا زمانی که فندق پودر شده و شبیه آرد شود. بیش از حد نباید آن را بزنید.

4-در کاسه ای پودر فندق، نشاسته ی سیب زمینی، آرد چند منظوره، کاکائو، بیکینگ پودر و دارچین را مخلوط کنید. با میکسر برقی با سرعت متوسط آن را چند ثانیه بزنید تا مخلوط آرد هوادهی شود. کره را بیفزایید و زدن را ادامه دهید تا زمانی که کره به قطعات بسیار ریز تبدیل شود.

5-تخم مرغ های کامل، زرده و وانیل را بزنید تا یکدست شوند. سرعت میکسر را بالا ببرید و ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا زمانی که مخلوط نرم شود و به رنگ کاکائویی روشن درآید .

6-خمیر را در قالب ریخته و سطح آن را صاف کنید. آن را در مرکز فر قرار دهید و بلافاصله دمای آن را به ۲۰۰ درجه کاهش دهید. کیک را۳۰ تا ۳۵ دقیقه یا تا زمانی بپزید که اگرسیخ چوبی در آن فرو کنید تمیز بالا بیاید. هنگامی که کیک در حال پخت است، بقیه ی فندق ها (۱۵۰ گرم) را در غذاسازی با تیغه ی فلزی ریخته و بزنید تا نسبتا ریز شود.

7-هنگامی که کیک پخت، آن را بروی رک انتقال دهید بگذارید ۵ دقیقه خنک شود. یک چاقوی تیز را گرداگرد لبه های کیک بکشید تا از قالب جدا شود و کیک را روی سینی فلزی برگردانید. سپس آن را در ظرف مناسب قرار دهید. بلافاصله فندق خرد شده را روی آن پاشیده و کمی فشار دهید تا بچسبد. اجازه دهید کاملا خنک شود و سرو کنید. نوش جان
طرز تهیه تورت فندق و شکلات

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی