آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

برنج : ۳ پیمانه
پیاز : ۲ عدد متوسط
ماست : ۱ لیوان
تخم مرغ : ۳ عدد (من از دو زرده و یک عدد تخم مرغ کامل استفاده کردم)
زعفران دم کرده : نصف استکان
بادمجان : ۳ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم
روغن : بم قدار لازم
ادویه شامل پودر دارچین، پودر پاپریکا، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک
رب گوجه فرنگی : ۱ ق غ سرخالی
گلاب : ۲ ق غ

طرز تهیه


ابتدا دو عدد پیاز متوسط را خرد کرده و توی مقداری روغن تفت دهید کمی که سبک شد گوشت چرخشده و ادویه ها و نمک را اضافه و میزاریم‌تا ابش کم کم کشیده و سرخ بشه و وسط پخت یک ق.غ سرخالی رب گوجه اضافه میکنیم.
برنجی رو که از قبل با اب و کمی نمک خیسوندیم را توی آب جوش میریزیم و چند دقیقه میزاریم پخته بشه. بهتره برنج رو کمی نپخته تر (دون تر) آبکش کنید که ته چین شل نشه. بادنجان ها رو حلقه حلقه کنید و نمک بزنید و بذارید کمی تیز آبش بره. بعد هم در روغن سرخ کنید.
برای اینکه ته چین بهتری داشته باشید باید ماست چکیده باشه و اگر شل هست چون (آب ماست باعث شل شدن ته چین میشه) ماست رو از قبل بیست دقیقه داخل تنظیف بزارید تا کمی آبش بره. برای ته چین از یک عدد تخم مرغ کامل و دو عدد زرده استفاده کردم تا بافت مطلوبتری داشته باشه
ماست و تخم مرغ و زعفرون و دو ق.غ گلاب رو با هم مخلوط میکنیم و خوب هم میزنیم (با همزن دو دقیقه) تا یکدست بشه. (زدن با همزن از بوی تخم مرغ کم میکنه) بعد هم برنج رو بهش اضافه میکنیم (دو کفگیر از برنجم را برداشتم برای وسط ته چین و بقیه را کلا ریختم) ۴ قاشق روغن هم به مخلوط برنج اضافه کردم.
قالبم را با روغن جداکننده چرب کردم و مقداری از برنج رو کف قالب ریختم و روش رو با قاشق یا لیسک فشار بدید چرخ کرده و بعد بادنجون ها رو روش میچینیم و اون مقدار برنج سفیدی که جداکرده بودم را روش ریختم و مجددا چرخکرده و بادمجون را روش چیدم و در نهایت باقی برنج ته چین رو میریزیم و باز با لیسک فشار میدیم این کار باعث میشه که ته چینتون بعد از پخت وانره.

(اگر میخواید لایه های داخل ته چینتون پیدا نشه باید مواد میانی رو وسط تر بریزید تا وقتی روی برنج رو فشار میدید مواد از کناره های برنج خارج نشه)
بعد هم روی قالب رو فویل بکشید و چند تا سوراخ بزنید و بزارید داخل فر از قبل گرم شده روی درجه ۱۸۰ به مدت ۱ ساعت و نیم میزاریم تا خوب دم بکشه (وسط پخت فویل را بردارید).
می تونید توی قابلمه ۳ کاتر بزارید و قالب را روش بزارید و سر قابلمه را با دمکنی بزارید به مدت ۲ ساعت با شعله متوسط و یا توی قابلمه با حرارت کم و دم کنی بزارید به مدت ۱ ساعت.

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی