آشپزي و شيريني پزي شور و ترشی ها

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ترشی کلم قرمز . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ترشی کلم قرمز یکی از محبوب ترین ترشی های مجلسی ایرانی است که به صورت ۴ فصل در کنار انواع غذاها سرو می شود. همانطور که می دانید محبوبیت این ترشی به حدی زیاد است که تقریبا در تمام رستوران های سنتی در کنار غذا سرو می شود.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی کلم قرمز تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی کلم قرمز در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم:

کلم قرمز ۵۰۰ گرم
سرکه قرمز به اندازه کافی
نمک نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا کلم قرمز را باز کنید و با دقت بشویید ، سپس آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. اگر می خواهید ترشی شما شبیه ترشی کلم قرمز بیرونی و مانند رستوران ها شود باید کلم قرمز را به صورت نوارهای باریک و بلند برش بزنید.

پس از اینکه خرد کردن کلم قرمز به پایان رسید ، کلم قرمز را با مقداری نمک در یک ظرف مناسب مخلوط کنید و کنار بگذارید. ۳۰ دقیقه به کلم قرمزها در همین حالت استراحت دهید. پس از اینکه این زمان به پایان رسید سرکه را روی کلم قرمزها بریزید.
طرز تهیه ترشی پوست لیمو خوشمزه
طرز تهیه ترشی پوست لیمو خوشمزه
ترشی پوست لیمو یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است. شاید با شنیدن نام این ترشی تعجب …

به اندازه ای سرکه داخل ظرف ترشی بریزید که سرکه به طور کامل روی کلم قرمزها را بپوشاند. پس از اینکه درست کردن ترشی به پایان رسید درب ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد ظرف نشود. ترشی را به مدت یک هفته در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا آماده مصرف شود.

در روشی دیگر شما می توانید کلم قرمز و سرکه را روی حرارت قرار دهید و این ترشی را به صورت یک روزه درست کنید. البته در صورتی که بخواهید ترشی کلم قرمز یک روزه تهیه کنید باید بدانید که کیفیت و طعم ترشی افت می کند.
طرز تهیه ترشی کلم قرمز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی