آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه تخم مرغ شکم پر

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه تخم مرغ شکم پر . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
تخم مرغ شکم پر، پیش‌غذای بسیار جذابی است که از پر کردن سفیده تخم‌مرغ آب پز از نوعی سالاد سیب‌زمینی تهیه می‌شود. تخم مرغ شکم پر فوق‌العاده خوشمزه است، به آسانی تهیه می‌شود و در ضمن سالم و مقوی هم هست. می‌توانید تخم ‌مرغ شکم پر را می‌توانید به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه هم سرو کنید.
زمان آماده سازی
15 دقیقه

زمان پخت
15 دقیقه

برای
16 نفر

مواد لازم

تخم مرغ 8 عدد
سیب زمینی 1 عدد بزرگ
خیارشور رنده شده 2 قاشق چایخوری
سس خردل 2 قاشق چایخوری
سس مایونز 4 قاشق چایخوری
نمک به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز برای تزیین

طرز تهیه

تخم مرغ‌ها را در قابمه‌ای قرار دهید و روی آنها آب بریزید. سطح آب باید ۲-۳ سانتیمتر بالاتر از تخم‌مرغ‌ها قرار بگیرد. درب قابلمه را بگذارید و آن را روی شعله زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد قابلمه را از روی گاز بردارید و کنار بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه تخم مرغ‌ها را از قابلمه خارج کنید و زیر آب سرد بگیرید تا خنک شوند. سپس پوست تخم‌مرغ‌ها را بکنید و آنها را به صورت طولی از وسط نصف کنید. زرده‌ ها را جدا کنید و کنار بگذاربد.

سیب زمینی را پوست بکنید و به چند تکه تقسیم کنید. همزمان با پخت تخم مرغ، تکه‌های سیب زمینی را در قابلمه قرار دهید. روی آنها آب بریزید و بگذارید آب به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا نرم شوند. سپس آنها را آبکش کنید و بگذارید خنک شوند.

در کاسه‌ای زرده‌های تخم مرغ را بکوبید و با خیارشور رنده شده، سس مایونز، نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید. سیب زمینی‌ها را به طور جدا گانه بکوبید یا با پشت چنگال له کنید و سپس آن را با مخلوط زرده تخم‌مرغ مخلوط نمایید. حال این مواد را داخل سفیده‌های تخم مرغ بریزید. برای این کار می‌توانید از قاشق یا قیف و ماسوره استفاده کنید. کمی فلفل قرمز برای تزیین روی هر کدام از تخم‌مرغ‌ها بریزید. تخم مرغ شکم پر شما آماده است. نوش جان.
طرز تهیه تخم مرغ شکم پر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی