آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه بورک

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه بورک . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

مواد لازم برای خمیر:
نصف لیوان(پیمانه) کره
1 لیوان(پیمانه)شیر ولرم
1 پاکت خمیر مایه خشک فوری(10 گرم یا نصف پاکت خمیر مایه تر 21 گرم)
3 لیوان(پیمانه)آرد
1.5 قاشق مرباخوری نمک
نصف قاشق مرباخوری شکر
مواد داخل بورک:
300 گرم گوشت چرخ کرده
2 عدد پیاز
1 حبه سیر
1 عدد گوجه فرنگى
2 عدد فلفل سیوری(فلفل سبز که اکثرشون شیرین هستند)
نصف قاشق غذاخوری رب فلفل تند(اگه ندارین رب گوجه فرنگی و فلفل بریزین)
نمک,فلفل سیاه,فلفل قرمز پرک شده(پول بیبر ترکیه)از هر کدام 1 قاشق چایخوری
برای روی بورک 1 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه

ابتدا خمیر را آماده میکنیم. کره را آب میکنیم با شیر و شکر در ظرفی با دست هم میزینم.نمک,آرد و خمیر مایه را با هم مخلوط کرده در حالی که الک میکنیم به مخلوط شیر اضافه میکنیم و ورز میدهیم باید خمیر نرم باشد و به دست نچسبد(آرد را با کنترل بریزید)
خمیر ورز داده شده را با سلفون میپوشانیم طوری که هوا وارد ظرف نشود و 40 دقیقه در جای گرم میذاریم.برای مواد داخل پیاز را ریز خرد کرده با نصف استکان روغن مایع تفت میدیم. کانال غذای ترکیه ، سیر را اضافه کرده اجاق را خاموش میکنیم.گوجه فرنگی و فلفل را به شکل مربع های کوچک خرد میکنیم به همراه گوشت به پیاز اضافه میکنیم.رب و ادویه ها را اضافه کرده خوب مخلوط میکنیم. مواد داخل حاضر است.ویژگی این بورک خام بودن گوشت چرخ کرده است.
خمیر استراحت داده شده را دو قسمت میکنیم به طوری که یک قسمت از دیگری بزرگتر باشد.قالب گرد را چرب کرده خمیر(تیکه بزرگ) را با وردنه باز کرده داخل قالب پهن میکنیم و تا کناره های قالب بالا میاریم. از مواد گوشتی روی خمیر میریزیم و خمیر باقیمانده را باز کرده داخل قالب روی مواد گوشتی میذاریم و از کناره ها دو خمیر را به هم میچسبانیم من زیاد نتونستم به هم بچسبونم اما اشکالی ندارد وقتی زیاد به هم میچسبونیم کناره ها ضخیم میشود و خورده نمیشود.خمیر بالایی را از وسط سوراخ میکنیم و 1 قاشق غذاخوری کره را داخل سوراخ میریزیم. روی خمیر زرده تخم مرغ زده و در فر 180 درجه از قبل گرم شده به مدت 45-40 دقیقه تا وقتی که خوب سرخ شودمیپزیم.نوش جان
طرز تهیه بورک

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی