آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه باقلوا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه باقلوا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم و طرز تهیه

1- ۱ استکان ماست، ۱ استکان روغن مایع ۱ عدد تخم مرغ، بکینگ پودر نصف قاشق مربا خوری، سرکه ۲ قاشق غذاخوری، آرد به اندازه ای که خمیر بدست نچسبد و نشاسته ذرت برای باز کردن خمیر.
تمامی مواد بالا را با هم مخلوط کنید.
آرد را اضافه کنید تا خمیر بدست اید. احتیاج به ورز دادن خمیر نیست. خمیر را نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

۲- بعد از ان خمیر را به ۱۱ قسمت تقسیم کنید. هر چونه را با نشاسته ذرت اندازه یه پیش دستی باز کنید. هر کدام را لای کیسه فریزر قرار دهید تا بهم نچسبد. تمامی خمیرها را از ۱۲ ساعت الی ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

۳- گردو ۱ پ خرد شده دندون گیر یا پسته برای بین خمیر.

۴- کره ۱۵۰ گرم اگر خواستید میشه ۱۰۰ گرم باشه ولی کمتر نه، ۳پ شکر و ۲ پ آب، ۱ عدد لیمو شیرازی برش خرده، زعفران خشک نصف قاشق چای‌خوری (شربت : آب و شکر، زعفران و لیموهای برش خرده را ۵ دقیقه بجوشانید شربت را بگذارید سرد شود.)

۵- خمیرهای استراحت داده شده را دانه دانه با نشاسته ذرت با وردنه حسابی باز کنید تا نازک نازک شود هر چه نازکتر باقلوا بهتر.
۶ لایه از این خمیر را باز کرده و روی هم قرار دهید و در ظرف مناسب که ابعاد ۲۰ × ۲۵ داشته باشد بگذارید.

۶- گردوهای خرد شده و پسته ها را روی خمیر پهن کنید و دوباره ۵ لایه خمیر را دانه دانه باز کرده و روی گردو را بپوشانید.از کنار ظرف خمیرها را بهم بچسبانید که لایه ها بعد از پخت جدا نشود.

۷- برش دلخواهتونو بزنید و کره ذوب شده سرد را بدون دوغش روی خمیرها بریزید.در فر گرم شده ۱۸۰ درجه قرار دهید تا حسابی خمیر طلایی شود.بعد از در اوردن از فر بلافاصله داغ داغ روشو از شربت سرد شده بریزید و بگذارید ۵ یا ۶ ساعت به حال خودش بماند.آماده سرو است.
طرز تهیه باقلوا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی