آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه اگ نودل کریسپی با میگو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه اگ نودل کریسپی با میگو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شاید تا به حال درباره اگ نودل شنیده باشید. اگ نودل، یک مدل نودل است که با تخم مرغ و آرد برنج درست می‌شود. می‌خواهیم طرز تهیه اگ نودل کریسپی با میگو و سس ماما را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اگ نودل کریسپی با میگو

۱۰۰ گرم میگو
۸۵ گرم اگ نودل
یک‌دوم عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
یک‌دوم عدد فلفل دلمه‌ای سبز
۱ عدد پیازچه
۵ گرم زنجبیل تازه
۱ حبه سیر
۱۰۰ گرم هویج
روغن به میزان لازم
به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه
یک‌دوم عدد لیموترش
۲۰ میلی‌لیتر سس اویستر (صدف) ماماسیتا

طرز تهیه اگ نودل کریسپی با میگو

ابتدا، هویج، پیازچه و فلفل دلمه‌ای‌ها را بشویید. سپس پوست سیر را جدا کنید. هویج را به صورت مستطیلی برش داده و فلفل دلمه‌ای‌ها را هم به صورت خلالی خرد کنید. اگر از زنجبیل تازه استفاده می‌کنید، سیر و زنجبیل را رنده کنید.

یک قابلمه بردارید و مقداری آب و نمک داخل آن بریزید سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. اگ نودل را در قابلمه بریزید و زمانی که کمی از پخت کامل آن مانده بود، آن را آبکش کنید. به ازای هر نفر، نصف پیمانه از آب آگ نودل را کنار بکذارید.

تابه‌ای را روی حرارت بالا قرار دهید و مقداری نسبتا زیادی روغن داخل تابه بریزید. اگ نودل آبکش شده را کاملا سرخ کنید. سپس چند لایه دستمال کاغذی روی هم بچینید و اگ نودل‌ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

یک کاسه بردارید و سیر، آب لیمو، زنجبیل و پیازچه را داخل کاسه بریزید سپس رگ کمر میگو را جدا کرده و میگو را داخل مواد ابه مدت نیم ساعت ستراحت دهید.

یک تابه بردارید. مقداری روغن داخل تابه بریزید. آب مواد را گرفته و میگو را ب همراه مواد با حرارت بالا تفت دهید تا سرخ شود.

تابه دیگری را روی حرارت بالا قرار دهید. مقدار کمی روغن در تابه داغ کنید. هویج را در تابه تفت دهید. بعد از سه دقیقه، فلفل دلمه‌ای را هم اضافه کنید و بعد از دو دقیقه میگو سرخ شده را اضافه کنید. همه مواد را یک دقیقه دیگر تفت دهید سپس به میزان دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید.

در آخر اگ نودل سرخ شده را به تابه اضافه کنید. سس ماماسیتا و مقداری از آب اگ نودل را اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل هم اضافه کرده و تابه را از روی حرارت بردارید. اگ نودل کریسپی آماده است. داخل ظرف مناسب سرو کرده و با مقداری پیازچه یا جعفری تزیین کنید .
طرز تهیه اگ نودل کریسپی با میگو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی