آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه اکلر با خامه قنادی سولیانو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه اکلر با خامه قنادی سولیانو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
اکلر (Éclair) نوعی شیرینی فرانسوی است که با خمیر پفی (Choux) درست می‌شود. برای تهیه اکلر، خمیر پفی را به شکل کشیده در می‌آورند و پس از سرد شدن خمیر، داخل آن را با کرم وانیلی، کرم کاستارد، خامه زده شده یا بستنی پر می‌کنند. روی این شیرینی با انواع آیسینگ (Icing) مانند فوندانت، سس شکلات یا پودر شکر تزئیین می‌شود. همچنین نوعی از این شیرینی وجود دارد که روی آن را با کرم کاراملی می‌پوشانند که در فرانسه به آن (bâton de Jacob) گفته می‌شود. نوع دیگر آن اکلر یخ‌زده است که داخل آن را با بستنی پر می‌کنند و روی آن سس شکلات می‌ریزند. اکلر در زبان فرانسوی به معنی آذرخش است و گفته می‌شود دلیل این نام‌گذاری درخشش آیسینگ روی آن است. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه یک نوع پر طرفدار از این شیرینی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

خامه قنادی سولیانو: ۱ کیلوگرم
شکلات فیلینگ شیری سوربن: ۳۰۰ گرم
آب: ۵۰۰ سی سی
آرد: ۵۰۰ گرم
روغن مایع خوراکی: ۲۵۰ گرم
شکر: ۳۰ گرم
تخم مرغ : ۱۲ عدد
بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه اکلر با خامه قنادی سولیانو

طرز تهیه

آب و روغن را مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد.
بعد از جوشیدن آب، مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه بر روی شعله گاز خوب هم بزنید. سپس از روی گاز برداشته و اجازه بدهید سرد شود.
همه مواد را داخل مخلوط کن یا هم‌زن بریزید و با دور کند شروع به هم زدن کنید. سپس تخم مرغ ها رو یکی‌یکی به مواد اضافه کنید.
بعد از اینکه تخم مرغ ها تمام شد مواد را داخل قیف ریخته و به صورت کشیده (۱۲ سانتی متر) روی سینی قیف بزنید سپس به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته شود.
اکلرها را از فر بیرون بیاورید و بگذارید خنک شود بعد از خنک شدن خامه سولیانو ویپ شده را داخل قیف بریزید و اکلرها را مثل نان خامه‌ای پرکنید.
شکلات فیلینگ شیری را به مدت ۲ دقیقه در فر با حرارت ۴۰۰ درجه ذوب نمایید و با آن روی اکلرها را تزیین کنید. سپس اکلرها را ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد سرو نمایید.
برای تزیین بیشتر از تکه‌های توت فرنگی استفاده کنید.
طرز تهیه اکلر با خامه قنادی سولیانو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی