آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه املت سیب زمینی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه املت سیب زمینی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
املت سیب زمینی پیتزایی یک غذای خوشمزه و کم خرج است و درست کردن آن بسیار آسان و سریع می باشد. املت سیب زمینی را علاوه بر وعده نهار و شام، می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه خوشمزه سرو کرد.

برای تنوع بیشتر املت سیب زمینی را می توان با قارچ یا گوشت چرخ کرده هم درست کرد. علاوه بر این شما می توانید با سیب زمینی غذاهای متفاوت دیگری نظیر کوکو سیب زمینی، نان سیب زمینی، سیب زمینی بامیه ای و سوپ سیب زمینی درست کنید.

مواد لازم:

سیب زمینی ۲ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
آب ۲ قاشق غذا خوری
نمک و زرد چوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
سس کچاپ ۲ قاشق غذا خوری
روغن به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای شروع، ابتدا سیب زمینی ها را پوست می کنیم و خلالی خرد می کنیم. سپس در یک تابه مقداری روغن داغ می کنیم و سیب زمینی ها را در تابه سرخ می کنیم. مقداری نمک و زرد چوبه هم می زنیم تا سیب زمینی ها خوش رنگ شود. بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شد، کمی سس کچاپ به آنها می زنیم.

2. در مرحله بعد تخم مرغ ها را توی یک کاسه می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و مقداری نمک، فلفل سیاه و 2 قاشق غذاخوری آب اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد خوب مخلوط شود.

3. حالا مایه تخم مرغ را روی سیب زمینی های سرخ شده می ریزیم و کامل در تابه پخش می کنیم. بعد پنیر پیتزا را روی املت می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت کم، پنیر آب شود و تخم مرغ ها بپزد. حتما حرارت را کم کنید تا املت نسوزد و سفت نشود.

4. بعد از چند دقیقه که املت سیب زمینی پیتزایی ما آماده شد، آن را در ظرف می کشیم و با کمی سس تزیین می کنیم و به همراه سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این املت سیب زمینی پیتزایی خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.
طرز تهیه املت سیب زمینی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی