آشپزي و شيريني پزي

طرز تهیه اسپاناکوپیتا یونانی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه اسپاناکوپیتا یونانی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
همانطور که می‌دانید غذاهای مدیترانه‌ای علاوه بر خوشمزگی، سالم و مقوی هستند. در این غذاها از سیر، زیتون، پنیر، پیاز و سبزیجات، زیاد استفاده می‌شود. امروز قصد داریم طرز تهیه اسپاناکوپیتا که غذایی یونانی است را به شما آموزش دهیم. این غذا را بیشتر به عنوان پیش‌‌غذا سرو می‌کنند البته می‌توانید اسپاناکوپیتا را به عنوان عصرانه هم میل کنید.

مواد لازم برای تهیه اسپاناکوپیتا یونانی

20 عدد خمیر یوفکا
280 گرم اسفناج
220 گرم پنیر لبنه کاله
300 گرم پنیر فتا کاله
170 گرم کره
4 عدد تخم مرغ
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

اسفناج‌ها را به خوبی شسته و بعد در غذاساز کاملا خرد کنید، پنیر، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید وخوب هم بزنید.
تخم مرغ‌ها را در ظرف دیگری شکسته و هم بزنید و بعد به اسفناج‌ها اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مواد یکدست شوند.
یک لایه خمیر یوفکا را پهن کنید و مقداری کره آب شده با استفاده از فرچه روی آن بمالید و لایه دیگری خمیر یوفکا روی آن قرار دهید و دوباره روی خمیر بالایی هم کمی کره آب شده بمالید.
مقداری از موادی که با استفاده از اسفناج، پنیر و… تهیه کرده بودید روی لایه آخر و نزدیک به انتها بریزید، مواد را کمی باز کنید و به آرامی خمیر را بپیچید. نحوه پیچیدن خمیر کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد تنها باید هنگام پیچیدن دقت کنید که مواد از داخل آن بیرون نریزد.
فر را روشن کنید تا گرم شود (حدودا 170 درجه سانتیگراد). سینی فر را کمی چرب کنید یا یک لایه کاغذ روغنی روی آن بگذارید؛ خمیرهایی که اماده کردید را روی سینی چیده و با فرچه آغشته به کره آب‌شده دوباره سطح آن را چرب کنید.
سینی را داخل فر که از پیش گرم کردید قرار دهید و بعد از حدود 40-30 دقیقه اسپاناکوپیتای شما ترد و برشته می‌شود، این پیش غذای لذیذ را گرم سرو کنید و لذت ببرید.
طرز تهیه اسپاناکوپیتا یونانی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی