آشپزي و شيريني پزي پنیر ها

طرز تهیه اردور بلوچیز

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه اردور بلوچیز . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بلوچیز نوعی پنیر نرم فرانسوی است که از نظر طعم و بافت مانند پنیر خیکی و کوزه‌ای کشورمان است. این پنیر به دلیل رگه‌های آبی که در بافت آن وجود دارد به پنیر رگه آبی نیز معروف است. این رگه‌های آبی در اثر تزریق نوعی کپک مفید خوراکی به نام پنی سیلیوم راکفورتی ایجاد می‌شود. غذاهایی مانند لازانیا، پیتزا و سیب زمینی تنوری با استفاده از بلوچیز طعم بهتری پیدا می‌کنند. همچنین از این پنیر برای تهیه انواع سس‌ها، ساندویچ‌ها، دسرها و غذاهای حاوی گوشت استفاده می‌شود. اردور بلوچیز یک غذای فانتزی، ساده و خوشمزه است که می‌توانید آن را تهیه کنید و حتی از آن به عنوان فینگرفود در مهمانی‌هایتان استفاده کنید.
طرز تهیه اردور بلوچیز

مواد لازم:

۳۰ گرم کره
روغن مایع به میزان لازم
۲ عدد پیاز بزرگ خلالی خرد شده
۱ حبه سیر کوبیده شده
۱ قاشق چایی خوری اورگانو پودر شده
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
۲ عدد سیب زمینی پوست گرفته شده
۲۰۰ گرم پنیر بلوچیز
چند عدد گوجه فرنگی مینیاتوری برای تزیین

طرز تهیه

تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را به همراه یک قاشق چایی خوری روغن مایع درون آن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. پیاز را به روغن اضافه کنید و آن را تفت دهید. درِ تابه را بگذارید ولی مخلوط را هر چند وقت یکبار هم بزنید تا پیازتان کاراملی شود.

سیر و اورگانو را اضافه کنید و آن را با مقداری نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه‌های نیم سانتی متری برش زده و به دلخواه قالب بزنید. سپس در تابه‌ای حاوی روغن داغ، از هر طرف سرخ کنید تا طلایی شوند. با مقداری نمک و فلفل آن را مزه‌دار کنید و از تابه بیرون آورید و به ظرف مورد نظرتان انتقال دهید.

مقداری از پیاز کاراملی را روی حلقه‌های سیب زمینی بریزید سپس روی آن‌ها پنیر بلوچیز کاله بپاشید. اردور بلوچیز را با برش‌های گوجه فرنگی مینیاتوری تزیین و سرو کنید.
طرز تهیه اردور بلوچیز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی