آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

نخود نصف پیمانه
لوبیا چیتی نصف پیمانه
عدس نصف پیمانه
آب قلم 4 پیمانه
آب 5 لیوان
گوشت چرخ کرده 200 گرم
سبزی خرد شده ۵۰۰ گرم
پیازداغ به مقدار نیاز
رشته آشی 400 گرم
کشک 2 پیمانه
نعناع داغ به میزان لازم
سیرداغ به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای تهیه این آش خوشمزه ، ابتدا باید حبوبات را از یک شب قبل خیس کنید و سعی کنید چند باری آبشان را عوض کنید تا هم نفخش برود و هم موقع پخت راحت تر پخته شوند.

2. برای شروع در یک قابلمه مناسب ، نخود و لوبیا چیتی را به همراه 5 پیمانه آب بر روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا حبوبات با حرارت ملایم بپزند.

3. بعد از اینکه نخود و لوبیا چیتی تقریبا نیم پز شدند عدس را همراه آب قلم به قابلمه آش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا این بار حبوبات به طور کامل بپزند. البته در 30 دقیقه آخر پخت ، سبزی خرده شده را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه نصف پیاز داغ را همراه مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا همه مواد به خوبی با حرارت ملایم بپزند.

4. در این مدت زمان 200 گرم گوشت چرخ کرده را همراه یک عدد پیاز رنده شده و مقداری نمک و فلفل ورز می دهیم و با دست گوشت ورز داده شده را به شکل کوفته های ریز و قلقلی در می آوریم و سپس کوفته های آماده شده را در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم و بر روی حوله های کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. سپس آن ها را کنار می گذاریم و به ادامه مراحل پخت آش رشته کوفته قلقلی می پردازیم.

5. در اواخر پخت حبوبات و سبزی ، رشته آش را به قابلمه آش اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم و اجازه می دهیم تا آش با حرارت کم بپزد. همچنین در این مرحله نیمی از کشک را با مقداری از آب آش رقیق می کنیم و در انتهای پخت به آش اضافه می کنیم.

6. بعد از اینکه آش به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و روی آن را با کوفته قلقلی سرخ شده ، نعنا داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ و کشک تزیین می کنیم و سپس آن را سرو می کنیم. امیدوارم از خوردن این آش رشته کوفته قلقلی لذت ببرید.

نکات پخت آش رشته کوفته قلقلی
سبزی آش

سبزی این آش شامل تره ، جعفری ، اسفناج و گشنیز به نسب های مساوی می باشد. برای راحتی پخت شما می توانید سبزی آش را از سبزی فروشی های معتبر به صورت آماده و خرد شده هم بخرید و استفاده کنید.
طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی