مد و زيبايي مد و مد گرايي

چگونه طراح لباس خود باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

برای اینکه طراح لباس های خود شوید نیازی نیست حتماً سوپراستار یا بسیار ثروتمند باشید. یافتن استایل شخصی بیشتر برای این است که شما اثری بلند مدت بر ذهن دیگران بگذارید و این شاید بیشتر از منحصر به فرد بودن برایتان اهمیت داشته باشد. این اصلاً اشتباه نیست اگر دوست ندارید همرنگ جماعت باشید. به عنوان یک زن در جامعه امروز شما همواره مشاهیر و زنانی را می بینید که شاید دوست داشته باشید استایل تان را شبیه به آنها تغییر دهید و کاملاً هم حق دارید. آنها همیشه لباس های جدیدی بر تن می کنند تا شیک بودن شان را فریاد بزنند. در دنیای امروز این امری طبیعی برای همه است. خدا را چه دیدید؟ شاید توانستید استعدادتان را شناسایی کرده و در آینده تبدیل به یک طراح لباس حرفه ای شوید.

طراح لباس
مد و پوشاک

در هر حال ما فکر کردیم شاید کسانی باشند که مثل خیلی از مشاهیر حساب بانکی بی انتها نداشته باشند یا آنقدر قدرت مالی نداشته باشند که کسی را به عنوان طراح لباس استخدام کنند. بدون اینها شاید پیدا کردن استایل شخصی کمی سخت باشد. ما برای هدایت شما در مسیر درست تلاش کردیم چند راهنمایی عملی ارائه دهیم.

الهام بگیرید.

طراح لباس

کسی را پیدا کنید که می خواهید بدون اینکه کاملاً کپی کرده باشید از او تقلید کنید. او می تواند یک سوپر استار، همسایه دیوار به دیوار و یا حتی مادرتان باشد. اگر می خواهید از کسی الهام بگیرید، دوره های زمانی مختلف زندگی او را بررسی کنید تا بهتر نتیجه بگیرید. اگر استعداد کافی دارید عکس بگیرید، طرح اولیه بکشید و مردم را در همه حوزه های زندگی مورد بررسی قرار دهید. به یاد داشته باشید اگر به خوبی به اطرافتان نگاه کنید می توانید از همه چیز الهام بگیرید. هرگز خلاقیت تان را محدود نکنید که هر چیزی می تواند تبدیل به استایل شخصی تان شود.

خودتان را بشناسید.

خود شناسی

این نه تنها یکی از مهمترین راه ها برای یافتن استایل شخصی است بلکه مفید ترین و کاربردی ترین راه موفقیت یک طراح لباس است. این مهم است که کشف کنید چه کسی هستید تا بتوانید این شخصیت را به دیگران نشان دهید. آیا استایل تان با شغل، سن و سبک زندگی شما تناسب دارد؟ شما بین کلاسیک بودن و امروزی بودن کدام را ترجیح می دهید؟ آیا تبدیل شدن به یک طراح لباس قرار است کسب و کار ثابت شما باشد یا می خواهید در کنار شغل تان آن را به صورت سرگرمی انجام دهید؟ وقتی از خود می پرسید من چه کسی هستم حتماً این سوالات را در ذهن داشته باشید. برای مطالعه بیشتر در زمینه خود شناسی میتوایند اینجا کلیک کنید.

هدف تان را شناسایی کنید.

طراح لباس

شما نمی توانید یک طراح لباس باشید مگر آنکه ایده و هدفی که می خواهید به آن برسید را برای خود مشخص کنید. آیا می خواهید جهان را تحت تأثیر قرار دهید؟ یا شاید فقط دچار یکنواختی شده اید و می خواهید کمی تغییر کنید؟ شاید شما از وضعیتی که در آن هستید خسته شده اید و می خواهید دوباره از نو خودتان را پیدا کنید؟ به هر دلیلی همیشه یک فصل تازه برای همه چیز وجود دارد اما ابتدا باید بدانید که چرا می خواهید خودتان لباس هایتان را طراحی کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد شناخت اهداف خود میتوانید این مقالات را مطالعه کنید:

از آنچه که دارید استفاده کنید.

طراح لباس

شما مسلماً نیاز دارید که با بهترین دارایی های تان کار کنید. آیا شما چشمهایی گیرا و ظاهری دلفیب دارید؟ پس می توانید خودتان مدل لباس هایتان باشید و حتی در آینده خودتان برای لباس هایتان تبلیغ کنید. آیا عکاس زبردستی هستید؟ پس دست به کار شده و از لباس هایی که طراحی می کنید عکس بگیرید. آیا استعداد طراحی دارید؟ پس بجنبید و آنچه که در ذهن دارید روی کاغذ بیاورید. به جای اینکه تلاش کنید داشته هایتان را از دیگران پنهان کنید بهتر است از دارایی تان استفاده نمایید. به سادگی یک طرتح لباس شوید تا زندگی تان را تغییر دهید.

اطلاعات خود را در مورد مد بررسی کنید.

طراح لباس

احساس می کنید کمی از مد عقب مانده اید؟ شاید تفاوت جنس ابریشم و پنبه را ندانید و یا حتی بدتر، چیزی از طیف های مختلف رنگی سر در نیاورید. اگر چنین است وقتش رسیده که با الفبای مد آشنا شوید و به فروشگاه ها و وبلاگ های مختلف سر بزنید تا کمی اطلاعات تان را به روز کنید. از دیدن و لمس کردن رنگ ها و جنس های مختلف لذت ببرید و با ورود به دنیای مد عاشق آن شوید.

کمد لباس تان را بررسی کنید.

طراح لباس

بسیار مهم است که نگاهی به کمد لباس فعلی تان بیندازید و هر آنچه که دارید را بررسی کنید. این موجب می شود  با خیال آسوده تری تصمیم بگیرید و ببینید برای یافتن سبک منحصر به فرد خود به چه چیزهایی نیاز دارید. آیا شما پوشیدن شلوار را به دامن کوتاه ترجیح می دهید؟ کدام رنگ ها در حال حاضر شما را جذب می کنند؟ بدین ترتیب شما قادر خواهید بود که ببینید به چه چیزهایی نیاز دارید و چه مواردی را می توانید همچنان استفاده کنید.

لباس ها را با هم ترکیب کنید.

طراح لباس

برای اینکه طراح لباس ماهری شوید نیاز دارید که راه های مختلفی را امتحان نمایید. یکی از این راه ها ترکیب و تطبیق لباس های مختلف است. به خاطر داشته باشید که می توانید انواع رنگ ها و حتی انواع پارچه های گوناگون را با هم ست کنید. نگران نباشید بابت اینکه کسی تا به حال اقلامی را که شما ترکیب کرده اید کنار هم قرار نداده است. این می تواند به سریع ترین راه برای خاص بودن شما مبدل شود.

موارد ضروری را خریداری کنید.

طراح لباس

صرف نظر از اینکه شما می خواهید چگونه در استایل شخصی تان تصمیم گیری کنید، به یاد داشته باشید همیشه موارد اصلی و واجب را باید در اختیار داشته باشید. برای مثال همیشه یک شلوار مشکی چسبان، یک شلوار جین راحت، یک بلوز سفید بدون طرح، یک پیراهن کوتاه مشکی، یک دامن جذاب کبریتی و یک کفش پاشنه بلند مشکی از مواردی هستند که داشتن شان ضرورت است. با داشتن این لباس های اساسی شما می توانید استایل ترکیبی شگفت انگیزی داشته باشید.

راحت باشید.

طراح لباس

مهمترین چیزی که به عنوان یک طراح لباس باید در نظر داشته باشید این است که هر چیزی که می پوشید باید در آن احساس راحتی کنید. اگر به سختی می توانید با کفش پاشنه بلند راه بروید خودتان را مجبور به این کار نکنید. این کار را فقط به این دلیل انجام دهید که بخواهید سبک تان را تغییر دهید. اگر طرفدار رنگ مشکی نیستید یک رنگ دیگر را انتخاب کنید که با رنگ پوست تان تناسب داشته باشد. در هر صورت شما باید در هر چیزی که می پوشید احساس راحتی کنید تا بتوانید آن را دوست داشته باشید.

برای خرید خوب حسابی جستجو کنید.

طراح لباس

شاید بوتیک مورد علاقه تان تمام آن مواردی که شما می خواهید را در دسترس نداشته باشید. با کمی گشت و گذار بیشتر چه در بوتیک ها و مزون ها و چه در فروشگاه های آنلاین لباس ممکن است ابتدا کمی سر در گم شوید اما در نهایت گزینه های بیشتری پیش رو دارید مگر آنکه جایی را پیدا کنید که تمام آن چیزی که شما می خواهید را داشته باشد.

نکته آخر : به یاد داشته باشید که بدانید چه کسی هستید و می خواهید چه تصویری از خود به دیگران انتقال دهید. سبک ها و رنگ ها را با هم ترکیب کنید و از تجربیات جدید نترسید. هیچ چیز نباید مانع شما شود.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی