سلامت سلامت و تربيت كودك

ضروري ترين ويتامين ها براي رشد و سلامت كودك

کمبود ويتامين در مرحله رشد به بروز مشکلات جسمي منجر مي شود. کودک شيرخوار تمامي مواد مغذي موردنياز را از طريق شير مادر دريافت مي کند و ويتامين هايي که کودک در زمان رشد به آن نياز دارد، از طريق شير مادر تأمين مي شود...
تقویم فارسی اندروید
کمبود ويتامين در مرحله رشد به بروز مشکلات جسمي منجر مي شود. كودك شيرخوار تمامي مواد مغذي موردنياز را از طريق شير مادر دريافت مي کند و ويتامين هايي که كودك در زمان رشد به آن نياز دارد، از طريق شير مادر تأمين مي شود.
كودك
اما با مصرف مواد غذايي بايد كودك انواع ويتامين ها را از طريق موادغذايي مصرف کند.

ويتامين A

براي رشد طبيعي کودک لازم است و باعث ترميم بافت و استخوان مي شود. براي سلامت چشم، پوست و تقويت سيستم ايمني نيز مفيد است. شير، پنير، تخم مرغ، هويج و کدوحلوايي منبع غني ويتامين A است.

ويتامين B

اين گروه شامل ويتامين B6،B3،B2 و B12 است که به سوخت و ساز بدن کمک مي کند و سيستم گردشي و اعصاب را تقويت مي کند. مرغ، ماهي، مغز ميوه، تخم مرغ، شير، پنير، دانه سويا و لوبيا، از منابع غني اين ويتامين است.

ويتامين C

در ترميم گلبول هاي قرمز، استخوان و بافت ها نقش موثري دارد. اين ويتامين ها لثه ها را سالم نگه مي دارد و رگ هاي خون و سيستم ايمني را تقويت مي کند. همچنين به بدن در جذب آهن و موادمغذي کمک مي کند.

ويتامين D

براي جذب ماده معدني مانند کلسيم که استخوان و دندان را تقويت مي کند، لازم است. نقش مهمي در تقويت سيستم ايمني، توليد انسولين و تنظيم رشد سلول دارد. اگرچه لبنيات و روغن ماهي منابع خوب ويتامين D است اما نور خورشيد بهترين منبع آن است.

ويتامين E

اين ويتامين با عفونت مقابله و سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند. منبع عالي اين ويتامين شامل ميوه، سبزي، مغز ميوه و تخمه است.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: سلامت نيوز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی