سلامت سلامت و تربيت كودك

آموزش جنسی به نوجوانان توسط والدین

تقویم فارسی اندروید

چگونه با فرزند خود در مورد رابطه جنسی صحبت کنید. با راهنمایی های یک متخصص روابط و کتاب هایی برای کمک به شما
همه چیز در مورد آموزش جنسی به فرزند نوجوان شما آورده شده و با یاد داشته باشید که کنجکاو بودن آنها کاملاً طبیعی است.

آموزش جنسی

گرچه ممکن است این موضوع برای فرزند شما موضوعی ناجور باشد و آموزش جنسی موضوعی باشد که او ترجیح می دهد در مورد آن با شما صحبت نکند اما مهم است که او به جای اینکه در زمین بازی قرار بگیرد یا به صورت آنلاین متوجه شود، از یک منبع معتبر درباره رابطه جنسی و واقعیت های زندگی اطلاعات کسب کند.

اما احساس ناخوشایند، دانستن اینکه چه چیزی در “گفتار” شما باید بگنجد یا چگونه در مورد آن صحبت کنید، تنها برخی از سختی های اصلی است که والدین را از گفتگو با فرزندانشان در مورد رابطه جنسی باز می دارد و اگرچه درست است که آموزش فراگیر جنسی در مدارس تدریس شود و احتمال زیادی وجود دارد که شما مجبور نباشید همان اندازه که ممکن است همه زمینه ها را پوشش دهید، اما همه فرزندان احتمالاً آن درس ها را با سوالات بیشتری ترک می کنند.

بنابراین اگر از شما با تعجب می پرسند که بچه ها از کجا آمده اند یا با سوالات پیچیده تری معذب تان می کنند، بهتر است با چیزی برای گفتن آماده باشید. خصوصاً همانطور که یک نظرسنجی اخیر توسط انجمن آموزش جنسی نشان می دهد که نوجوانان در واقع اکثر روابط و آموزش های جنسی خود را در خانه دریافت می کنند، در طیف وسیعی از مسائل از “نحوه تشخیص سالم بودن رابطه” و مقابله با بلوغ تا “گزینه های بارداری و پیشگیری از بارداری”. این نوع مکالمات است که می تواند فرزندان را در هنگام رشد ایمن نگه دارد، با آماری که نشان می دهد کسانی که روابط موثر و آموزش جنسی دارند، احتمال دارد رابطه جنسی را تا زمان آماده شدن به تعویق بیندازند، از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می کنند و احتمال ابتلای آنها به بارداری ناخواسته و بیماری های جنسی کمتر است.

ممکن است قبلاً صحبت در مورد رابطه جنسی با فرزندان خود را در خانه تجربه کرده باشید یا حداقل اصول مربوط به بلوغ را مانند تغییرات بدن توضیح داده باشید اما تصور نکنید که یک گفتگوی کوتاه کافی است. اگرچه همه نوجوانان از لحظه 16 سالگی رابطه جنسی نخواهند داشت اما مهم است که اگر و وقتی این کار را انجام می دهند، با اطلاعات و مشاوره دقیق به درستی آماده شوند تا تصمیم خود را بگیرند.

در اینجا چگونگی شروع صحبت با فرزندان در مورد رابطه جنسی آورده شده است.

چگونه شروع به صحبت با فرزند خود در مورد روابط و رابطه جنسی کنیم

آماندا ماژور مشاور روابط و درمانگر روابط جنسی می گوید: دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد، سخت ترین قسمت صحبت با نوجوانان در مورد آموزش جنسی است اما پایبند بودن به اطلاعات لازم برای دانستن اطلاعات، بهترین راه است. “مانند هر سوالی که فرزندتان ممکن است داشته باشد، مهم است که به آنها به روشی مناسب سن شان پاسخ دهید. این چیزی در حدود انتخاب زبان مناسب و دانستن این است که اشکالی ندارد که سوال کنند. با سوال کنار بیایید و فرزندتان را بیش از حد با اطلاعات اضافی پر نکنید و بسیار با سرعت پیش نروید.”

“اگر این اطلاعات واقعی مانند محل تولد نوزادان باشد، من فکر می کنم بیشتر والدین می توانند در توضیح آن تلاش کنند.” او اضافه می کند، “اما این در مورد زبانی است که شما استفاده می کنید و در مورد تشویق این حس است که مهم است که در یک زمینه جنسی احساس راحتی کنید، مهم است که احساس نزدیکی با کسی داشته باشید و به اندازه کافی احساس امنیت کنید.

“اگر با فرزند خود به طرز خجالت آور و قطع شده ای صحبت کنید، فرزندتان تصمیم می گیرد که صحبت در مورد این مسائل درست نیست. من فکر می کنم کودکان به طور طبیعی بسیاری از اوقات کنجکاو هستند، بنابراین آنها می خواهند با پرسش ها  یا مشاهدات به خانه بیایند. آنها ممکن است از شما در مورد رابطه شما سوال کنند، بنابراین باید بدانید به اشتراک گذاشتن با فرزند در مورد خصوصیات بین شما و شریک زندگی چقدرش مناسب است.”

با این کار، شما روشن می کنید که آنها می توانند هر زمان که بخواهند برگردند و هر سوالی را که دوست دارند بپرسند. “به طوری که آنها بدانند اشکالی ندارد که در مورد روابط جنسی صحبت کنند. این در مورد در دسترس قرار دادن خود است. هر پدر و مادری به راحتی نمی تواند در مورد این موضوع با فرزند خود صحبت کند و بنابراین شما اجازه می دهید، شاید اگر بدانید فرزند شما چه کلاس هایی را در مدرسه می گذراند کمی فکر کنید که چگونه ممکن است به سوالات نزدیک شوید.

اما اگر همه چیز را کمی ناجور می دانید، این کاملا طبیعی است. با این حال، آماندا می گوید به این فکر کنید که چرا چنین است. وی والدین را تشویق می کند که درباره احساس شان درباره گفتگو با فرزندشان در مورد رابطه جنسی و روابط فکر کنند و از خود بپرسند، “آیا من مشتاقانه منتظر صحبت کردن در مورد آن هستم؟ یا احساس می کنم خجالت آور است؟ آیا نمی خواهم در این باره صحبت کنم زیرا رابطه خودم آن چیزی نیست که امیدوارم باشد؟”

از طریق درک احساسات شخصی خود درباره صحبت کردن در مورد رابطه جنسی، می توانید تجربه مثبت تری به فرزند خود بدهید. آماندا توصیه می کند: “فقط به این فکر کنید که چگونه آرزو می کنید با شما در این باره صحبت شود و چگونه می توانید به فرزندتان کمک کنید چیزهایی را که برای گروه سنی آنها مناسب است، درک کند.”

20 نکته برای گفتگو با فرزندان در مورد آموزش جنسی و روابط

آموزش روابط جنسی

1. خود را جای آنها بگذارید

همانطور که آماندا می گوید، به نحوه گفتن خود در مورد رابطه جنسی بیندیشید. آیا آموزنده بود؟ یا اینکه نشستن با والدین پشت میز شام ناراحت کننده بود؟ فکر کردن در مورد آنچه در سن نوجوانیتان می خواستید یکی از بهترین راه ها برای شروع فکر کردن در مورد سخنرانی است. حتی ممکن است تصمیم بگیرید که اصلاً این کار را انجام ندهید اما در عوض کتابی به آنها بدهید تا بخوانند یا اطلاعات تان را به شخصی که ممکن است رابطه مناسب تری با فرزندتان داشته باشد، منتقل کنید. همیشه لازم نیست والدین گپ بزنند.

همچنین وقتی صحبت در مورد رابطه جنسی با کودکان می شود، ارزش این را دارد که در مورد آنچه می خواستید قبل از اولین برخورد جنسی خود بدانید، فکر کنید. فقط به این دلیل که شما در مورد رابطه جنسی با کودک خود صحبت می کنید، به معنای این نیست که آنها با سرعت عجله می کنند و آن را انجام می دهند. صریح صحبت کردن و دادن اطلاعات دقیق به آنها، رمز و راز و سردرگمی در رابطه جنسی را از بین می برد و به آنها کمک می کند تا در طول زندگی خود مطمئن تر و سالم تر شوند.

2. فقط یک گفتگوی ساده داشته باشید

اگر رابطه جنسی را وارد مکالمه روزمره کنید، صحبت کردن بسیار راحت تر خواهد بود، بنابراین در مورد آن سر و صدا نکنید و اصرار به نشستن و گفتگوی جدی با نوجوان خود نداشته باشید. در عوض، فقط مواردی را ذکر کنید که به ذهن شما خطور می کنند. می توانید در مورد روابط در سریال های تلویزیونی و اخبار مربوط به بارداری نوجوانان صحبت کنید و از نشانه هایی برای سوژه های دشوار مانند سوء استفاده جنسی یا خودارضایی استفاده کنید. اگر این بخشی از بحث های عادی شما باشد، این به کودک شما کمک می کند تا در مورد صحبت در مورد رابطه جنسی با شما احساس اطمینان کند.

آموزش به نوجوانان

3. آنها در حال حاضر چه می دانند؟

احتمالاً از این که نوجوان شما قبلاً از همسالان خود، از تلویزیون و آموزش جنسی در مدرسه، چه چیزی گرفته است، شگفت زده خواهید شد. بدانید که آنها چه کاری انجام می دهند و چه چیزی نمی دانند، سپس خلاء ها را پر کرده و آنها را بر روی موارد غیر واقعی که شنیده اند قرار دهید.

4. به آنها در بلوغ کمک کنید

این می تواند برای کودک شما یک زمان ترسناک و گیج کننده باشد. بدن آنها همزمان با رشد، با رشد موها و تغییر هورمون ها شروع به تحول می کند. با قاعدگی و سینه های بزرگ و ترشحات و تغییر صدا، کنار آمدن با کودکان از هر جنسیت بسیار زیاد دشوار است. اما بلوغ یک شبه اتفاق نمی افتد. این یک سری تحولات است که ممکن است سالها طول بکشد. برای کودک خود توضیح دهید که چه اتفاقی برای بدن او می افتد و چرا.

میانگین سنی بلوغ در دختران 12 تا 14 سال و در پسران 13 تا 15 سال است اما نوجوانان اکنون از 9 سال هم پریود می شوند. زمانی که فرزند شما بلوغ را شروع می کند، نشانگر خوبی برای زمان شروع صحبت با او خواهد بود.

5. احترام را بیاموزید

به آنها بگویید احترام به احساسات دیگران در مورد صمیمیت، مهم است که آنها به خود و بدن خود نیز احترام بگذارند. آنها ممکن است از انجام کاری که آماده نیستند پشیمان شوند. به آنها بگویید که بدن آنها خصوصی است و هیچ کس حق ندارد آنها را لمس کند و یا کار دیگری را انجام دهد که آنها نمی خواهند بدون اجازه آنها انجام دهند.

6. ارزش های خود را توضیح دهید

مهم است که در مورد ارزش های اخلاقی یا دینی خود در مقوله آموزش جنسی با فرزندتان صحبت کنید. آنها ممکن است آنها را قبول نکنند اما اگر توضیح دهید که چرا نباید رابطه جنسی زیر سن قانونی داشته باشند یا قبل از ازدواج رابطه جنسی نداشته باشند، می تواند برای شما بحث و گفتگو به دنبال داشته باشد.

7. آنها می خواهند آزمایش کنند

مطمئناً آنها پس از بلوغ، اگر قبلاً امتحان نکرده نباشند، در مورد بدن خود کنجکاو خواهند شد. به آنها اطمینان دهید که داشتن این احساسات جدید برانگیختگی امری کاملاً طبیعی است و آنها را تشویق کنید تا اگر نگران پیشرفت خود هستند با شما صحبت کنند.

رابطه جنسی

8. در مورد احساسات جنسی چه کنیم؟

احساس برانگیختگی جنسی بخشی از بزرگ شدن است و مهم است که به آنها بگویید این طبیعی است اما به آنها حریم خصوصی بدهید که لازم است خودشان این مسئله را تشخیص دهند. به همان اندازه که داشتن اطلاعات زیادی مفید است، اجازه دادن به کودکان برای کشف چیزها توسط خودشان نیز حیاتی است.

9. خیلی خجالت می کشید؟

صحبت با کودک خود را به بعد موکول نکنید به این دلیل که خجالت می کشید. احتمالاً آنها نیز همین احساس را خواهند داشت. ابتدا درباره این موضوع بخوانید، چه آن را در یک کتاب بخوانید و چه به صورت آنلاین تا بفهمید بچه های کم سن شما چه چیزهایی را می خواهند بدانند.

10. واقعیت ها را به آنها ارائه دهید

صحبت با نوجوانان در مورد رابطه جنسی فرصتی برای دوری از واقعیت های زندگی نیست اما اگر نگران هستید که آخرین اطلاعات را به دست نیاورید پس آنها را تهیه کنید. این می تواند توسط خود شما یا حتی از طریق سازمان ها یا مشاورانی ارائه شود که به جوانان زیر 25 سال مشاوره محرمانه در مورد پیشگیری از بارداری و رابطه جنسی ارائه می دهند.

11. صمیمی شدن؟

راه های زیادی وجود دارد که ممکن است نوجوان شما بدون داشتن رابطه جنسی کامل با دیگران صمیمی شود. اولین بوسه آنها حتی یک مرحله مهم در رشد جنسی آنها است، بنابراین سعی کنید با توضیح اینکه هنوز می توانند به همان شکل بدون رابطه جنسی احساسات خود را نشان دهند، به آنها کمک کنید.

12. در مورد عشق چطور؟

توضیح دهید که بهترین شرایط برای رابطه جنسی، رابطه عاشقانه یا حداقل به همان اندازه احترام آمیز است. رابطه جنسی بدون عشق معنای چندانی ندارد.

13. نه، همه رابطه جنسی ندارند

اکثر نوجوانان در یک رابطه پایدار رابطه جنسی برقرار می کنند. ارقام اخیر نشان می دهد که از هر چهار دختر سه نفر و از هر سه پسر دو نفر تا سن 16 سالگی رابطه جنسی نداشته اند. نه، همه آنها این کار را نمی کنند! ممکن است همسالان شان اغراق کنند که همه آنها قبلاً رابطه جنسی داشته اند اما به فرزند خود بگویید که آنها هرگز نباید احساس کنند باید کاری را انجام دهند که نمی خواهند انجام دهند.

14. به آنها بگویید که نه گفتن اشکالی ندارد

وضعیت هرچه باشد و هرچه قبلاً گفته اند، به آنها یادآوری کنید که هر زمان می توانند نه بگویند (و طرف مقابل آنها نیز می تواند). همه جا باید آنجا و در آن نقطه متوقف شود.

15. در مورد قانون به آنها بگویید

درباره رضایت جنسی به آنها توضیح دهید و اینکه در کشور شما رابطه جنسی غیرقانونی است یا خیر و چه سن قانونی برای آن تعیین شده است، به خصوص اگر طرف مقابل آنها بیش از 18 سال سن داشته باشد. آنها می توانند به دلیل رابطه جنسی غیر قانونی دستگیر شوند.

تربیت جنسی

16. پس آنها اولین دوست پسر / دختر خود را دارند؟

سعی کنید کاری کنید آنها در مورد احساساتشان نسبت به دوست دختر یا پسر صحبت کنند. چه احساسی نسبت به طرف مقابلشان دارند؟ آیا آنها فقط همسالان خوبی هستند یا احساسات قویتری دارند؟ آیا آنها با یکدیگر صمیمی بوده اند؟ اگر آنها به این موضوع اعتراف کردند، در مورد عواقبش با آنها صحبت کنید.

17. اگر عاشق شوند چطور؟

عشق نوجوانی می تواند بسیار دردناک باشد اما یک منبع یادگیری برای فرزند شماست که واقعاً مهم است. در مورد احساساتشان با آنها صحبت کنید و توضیح دهید که بعضی اوقات روابط ممکن است با اشک و گریه تمام شود و شما همیشه در کنار آنها هستید حتی اگر صدمه دیدن آنها برای شما به عنوان والدین بسیار دشوار باشد. سعی کنید طرف مقابل آنها را بشناسید و آنها را در زندگی خانوادگی خود بگنجانید. برای شام آنها را دعوت کنید و با آنها نیز گپ بزنید. به آنها بگویید که شما به رابطه فرزندتان با او اهمیت می دهید و از آن حمایت کنید.

18. به ایمن ماندن آنها کمک کنید

ممکن است آنها یک رابطه صمیمی نداشته باشند اما عفونت های مقاربتی در دهه اخیر در میان جوانان به طرز چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین مهم است که نوجوان شما از اهمیت رابطه جنسی ایمن بداند.

19. در مورد پیشگیری از بارداری چطور؟

البته رابطه جنسی بدون محافظت نیز می تواند منجر به بارداری شود، بنابراین با فرزند خود در مورد خطرات و انتخاب های پیشگیری از بارداری صحبت کنید. بسیار مهم است که پسران و دختران از اهمیت پیشگیری از بارداری به یک اندازه آگاه باشند و هنگام رابطه صمیمی با مسئولیت پذیری رفتار کنند. پیشنهاد دهید با نوجوان خود به کلینیک بهداشت جنسی اطراف خود یا پزشک بروید و در مورد پیشگیری از بارداری صحبت کنید.

20. در مورد بارداری چطور؟

به طور طبیعی صحبت با کودکان در مورد انجام رابطه جنسی ایمن بهترین راه برای جلوگیری از این است اما اگر این اتفاق افتاد، حتماً آرام باشید و از فرزندتان حمایت کنید. فرزند خود را به پزشک عمومی ببرید، زیرا او می تواند بارداری را تأیید کرده و به شما مشاوره دهد. البته، شما می توانید مشاوره و پشتیبانی دهید اما فرزند شما و احتمالاً طرف مقابل او نیز باید تصمیم خود را در مورد اقداماتی که در مورد بارداری انجام می دهد، تعیین کنند.

اگر آنها نمی خواهند در مورد رابطه جنسی صحبت کنند چه کنیم؟

اگرچه ممکن است احساس کنید اکنون بهترین زمان برای گپ زدن با فرزندتان در مورد رابطه جنسی و روابط است اما ممکن است او احساس یکسانی با شما نداشته باشد و کاملاً طبیعی است. نوجوانان بسته به رشد خودشان، اینکه با چه کسانی وقت می گذرانند و راجع به چه چیزی در داخل و خارج از خانه صحبت می شود، در سنین مختلف کنجکاو می شوند. بهترین کار در این مورد این است که همانطور که آماندا متخصص ما پیشنهاد می کند، فضای دیگری را برای آنها فراهم کنید تا در فرصتی دیگر برگردند و به آنها یادآوری کنید اشکالی ندارد که در مورد این موارد صحبت کنید و سوال بپرسند.

منبع:

goodto

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی