آرايش صورت و مو مد و زيبايي

صورت های خسته را چطور آرایش کنیم؟

برای اینکه صورت های خسته را به زیبایی آرایش کرده و خستگی صورت را پشت آرایش تان پنهان کنید کافی است چمد نکته ساده و اصلی را بدانید...
تقویم فارسی اندروید

برای اینکه صورت های خسته را به زیبایی آرایش کرده و خستگی صورت را پشت آرایش تان پنهان کنید کافی است چمد نکته ساده و اصلی را بدانید…

آرايش صورت خسته
آرايش صورت خسته

در محل كار هستید كه تلفن‌تان زنگ می‌خورد، شما به یك ‌مهمانی دوستانه دعوت شده‌اید. خیلی دل‌تان می‌خواهد به این ‌مهمانی بروید اما وقت درست و حسابی برای حاضر شدن ندارید. آنقدر زمان دارید كه به خانه برسید، لباسی عوض كنید، دستی به صورت و موی‌تان بكشید و راهی شوید. اینجاست كه خیلی از خانم‌ها اشتباه می‌كنند. سریع وارد حمام می‌شوند و با آب داغ دوش می‌گیرند تا مثلا پوست‌شان تازه و تمیز شود، بعد هم با عجله خودشان را به سشوار، اسپری مو، كرم و ژل می‌رسانند تا موهای‌شان حالتی بگیرد.

با همان صورت سرخ و چشم‌های سرخ هم كرم پودر می‌زنند، ابروهای‌شان را درست می‌كنند و خط چشم، سایه، رژگونه‌و… هم می‌زنند و با این ژست كه چقدر من خوشگل شده‌ام راهی ‌مهمانی می‌شوند، اما حقیقت چیز دیگری است؛ حقیقت نگاه‌های متعجب ‌مهمان‌هاست. حقیقت آن چیزی نیست كه در آینه می‌بینید. اگر دل‌تان نمی‌خواهد ‌مهمانی را با چهره‌ای مغموم و ناراحت بگذرانید حتما این مطلب را بخوانید.

صورت های خسته را چگونه آرایش کنیم؟

صورت خسته تان را مانند آتشفشان نکنید

وقت‌تان كم است؟ برای اینكه صورت خسته و كثیف‌تان را تمیز كنید، سریع دوش آب گرم می‌گیرید، نتیجه چیست؟ آتشفشان روشن می‌شوید. لپ‌ها گل می‌اندازد و پیشانی و بینی بیش از حد قرمز می‌شود. چشم‌های‌تان كاسه خون می‌شود و گدازه‌ها فوران می‌كنند. به جای این كار در یك كاسه آب ولرم چند قطره شامپو بچه بریزید و صورت‌تان را با آن بشویید. اگر هم دور چشم‌تان خسته و پف كرده است با یك پنبه آغشته به شیر كم‌چرب پف‌ها و خستگی را برطرف كنید. با این روش هم صورت‌تان تمیز می‌شود هم اینكه دیگر مجبور نیستید با كرم پودر و انواع كانسیلر به جان پوست‌تان بیفتید تا كمی از قرمزی‌اش کم شود هم اینکه چشم‌های‌تان كاسه خون نمی‌شود.

برای صورت های خسته آرایش دودی را فراموش کنید

درست است كه آرایش تیره بهترین انتخاب برای ‌مهمانی‌های شب است اما حد و اندازه دارد. اگر با چشم‌هایی خسته می‌خواهید پلك بالا و پایین را سیاه كنید و تازه خط چشم و ریمل سیاه هم بزنید بهتر است به ‌مهمانی نروید. آرایش سیاه و دودی قیافه خسته شما را خسته‌تر نشان می‌دهد و نه‌تنها شما را زیبا نمی‌كند، بلکه باعث زشت شدن‌تان هم می‌شود. بهتر است برای چشم‌های خسته از كار، سایه‌ای قهوه‌ای و طلایی با یك خط‌چشم مشکی انتخاب كنید. تركیب طلایی و قهوه‌ای و خط مشکی چشم شما را درشت‌تر و زیباتر می‌كند؛ انگار نه انگار كه از سر كار به ‌مهمانی رفته‌اید.

برای صورت های خسته از کرم پودر برنزه کننده استفاده نکنید

در آینه چهره‌ای خسته و گرفته می‌بینید و برای پوشاندنش از كرم پودر برنز استفاده می‌كنید. كل صورت‌تان را به رنگ آجری در می‌آورید كه انگار همین حالا از كوره بیرون آمده. برای اینكه قهوه‌ای و نارنجی‌اش را بگیرید هم دست به دامن رژگونه‌های درخشان می‌شوید. گونه‌های‌تان برق می‌افتد و شما صورتی می‌سازید كه انگار روغن‌كاری‌اش كرده‌اید تا آرایش. فكرش را بكنید، رژگونه‌ای كه برق می‌زند، روی زمینه‌ای نارنجی یا قهوه‌ای چه منظره‌ای درست می‌كند. برای كرم‌پودر برنز آن هم در ‌مهمانی شب بهتر است از رژگونه مات، كمرنگ و نزدیك به رنگ زمینه صورت‌تان استفاده كنید.

برای آرایش صورت های خسته، پر کردن ابروها را فراموش کنید

ابروهای‌تان پر است و وقت تمیز كردنش را ندارید. برای اینكه موهای زیر ابروی‌تان به چشم نیاید، با مداد به جان ابروی‌تان می‌افتید و آن را چند درجه تیره می‌كنید. بعد از این كار با كرم پودر سفید یا كانسیلر روی موهای زیر ابرو را می‌پوشانید و یك تابلوی خمیركاری درست می‌كنید. بهترین كار این است كه یك آینه دست‌تان بگیرید و یكی در میان موهای زیر ابرو را در دو تا سه دقیقه‌بردارید. این‌طوری هم موها كمتر می‌شوند، هم قرار نیست روی آنها را بتونه بكشید و بالای چشم‌تان را طبقه‌سازی كنید.

موهای تان را گریس کاری نکنید

اگر وقت دوش گرفتن دارید كه خیلی خوب است اگر هم ندارید موهای خشك را ژل، كرم و اسپری نزنید و نسپاریدشان دست باد سشوار، حرارت اتو یا بابیلیس. اشتباه اول این است كه موهای خشك‌تان را با كرم و ژل خیس كنید و بعد سشوار بكشید این طوری انگار یك مشت گریس روی موهای‌تان ریخته‌اید. ریشه موها به هم گره می‌خورد و موها می‌چسبد به فرق سرتان، پس قبل از هر اشتباهی اول كمی موهای‌تان را نم‌دار كنید و بعد روی آن اسپری حالت‌دهنده مخصوص‌تان را بزنید، بعد از سه دقیقه هم موهای‌تان را صاف كنید یا حالت بدهید.

صورت های خسته را بیش از حد سفید نکنید

استفاده از كانسیلر و سفیدكننده دور چشم هم اندازه دارد. اگر می‌خواهید سیاهی و چروك دور چشم را با كانسیلر بپوشانید، بزرگ‌ترین اشتباه آرایشی‌تان را انجام داده‌اید. تصور كنید دو حلقه سفید دور چشم‌تان افتاده، این طوری چشم‌های‌تان به چشم می‌آیند اما نه آنطور كه دل‌تان می‌خواهد. همه بیشتر تعجب می‌كنند كه چطور چشم‌های‌تان را درون دایره‌های سفید جا داده‌اید.باتوجه به رنگ كرم پودری كه زده‌اید، روشنی كانسیلر را هم انتخاب كنید. این‌طوری سفیدی بیش از حد و تضادش با كرم پودر به چشم نمی‌آید و زشت نمی‌شوید.

برای آرایش صورت های خسته هماهنگی رنگ ها را فراموش نکنید

وقت ندارید اما سلیقه كه دارید. حواس‌تان به تركیب رژ لب و رژ گونه‌ای كه استفاده می‌كنید، باشد. برای صورت خسته هیچ وقت از رژگونه‌های تیره و متمایل به قرمز استفاده نكنید. قرار نیست توی چشم باشید، قرار است صورت‌تان زیبا باشد پس با رژ و رژگونه قرمز و سرخابی خودتان را از ریخت نیندازید. بهترین انتخاب برای چنین وقت‌هایی رژگونه‌ای صورتی، صدفی و هلویی با رژهایی با همین تركیب رنگ است. رژگونه و رژ روشن صورت‌های خسته را شاداب و زیباتر نشان می‌دهد.

دم اسبی کردن موهای تان را فراموش کنید

خیلی‌ها فكر می‌كنند بهترین آرایش مو برای زمانی كه خسته‌اید و وقت كم دارید، دم‌اسبی كردن است اما این كاملا اشتباه است. دم‌اسبی كردن مو وقتی زیبای‌تان می‌كند كه پوست‌تان خسته نیست و چشم‌هایی تازه و صورتی شاداب دارید. وقت‌تان كم است! می‌دانیم. كمی اسپری مو به موهای‌تان بزنید و در پنج دقیقه با سشوار به آن حالت دهید، این‌ طوری خستگی‌ صورت اصلا به چشم نمی‌آید. بافت هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد، موهای‌تان را به یك طرف بریزید و ببافید؛ خیلی هم شیك و مجلسی.

در صورت های خسته، آرایش را روی آرایش قبلی تجدید نکنید

تجدید آرایش هم یكی از اشتباهات بزرگ است كه به خاطر كمبود وقت انجام می‌دهید. شستن صورت و پاك كردن آرایش مگر چقدر طول می‌كشد؟اگر آرایش‌تان را پاك نكنید و ریمل را روی ریمل صبح بزنید، مژه های‌تان به جای اینكه زیبا و كشیده شود، حالت كوتاهی وكپلی پیدا می‌كند و چشم‌های‌تان گرد و ریز می‌شود. سایه‌های آرایش قبل و خط چشم باقی مانده دست شما را برای كشیدن خط چشم جدیدمی بندد و آرایش چشم‌تان خیلی كثیف و نامرتب می‌شود و در نتیجه صورت‌تان نه تنها زیبا نمی‌شود، بلكه به سمت زشتی متمایل می‌شود.

در آرایش صورت های خسته مژه پروازی نگذارید

چشم‌های‌تان خسته است! درست. ریز و كوچك شده است! درست اما قرار نیست پر در بیاورد و پرواز كند. لطفا با مژه‌های مصنوعی و پركلاغی چشم‌های‌تان را زشت نكنید. بهترین انتخاب استفاده از مژه مصنوعی معمولی است، آن هم نصفه. مژه مصنوعی را از وسط نصف كنید و در قسمت بیرونی و گوشه چشم‌تان بچسبانید. با كمی ریمل چشم‌های‌تان هم كشیده‌تر می‌شود و هم زیباتر. یک خط چشم باریک هم بکشید. با مژه مصنوعی هر چه خط چشم پهن دم دار بکشید چشم‌تان شلوغ تر می‌شود و زیبای‌اش را از دست می‌دهد. برای چشم خسته مژه مصنوعی برای پلک پایین اصلا مناسب نیست. انگار که یک گل آدمخوار دهانش را باز کرده است.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع : مجله سیب سیب سبز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی