تبلیغ رپورتاژ

شش تفاوت مبل چستر فرانسوی و چستر قایقی که باید قبل از خرید بدانید!

تقویم فارسی اندروید

مبل چستر؛ پادشاه دنیای مبل

مبل چستر یا چسترفیلد، نوعی مبلمان با اصالت انگلیسی است که در حدود 300 سال قدمت دارد؛ با وجود این‌همه قدمت، از این مبل تاکنون همواره به‌عنوان یکی از زیباترین گزینه‌ها برای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. مبل چستر انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به چستر قایقی، فرانسوی و انگلیسی یا کلاسیک اشاره کرد. در این مطلب تفاوت‌های دو مدل رایج قایقی و فرانسوی را با هم بررسی می‌کنیم.

مبل چستر فرانسوی و چستر قایقی

تفاوت‌های مبل چستر فرانسوی و چستر قایقی

مبل چستر فرانسوی برداشتی آزادانه از مبل چستر انگلیسی یا کلاسیک است. محبوبیت مبل چستر از سال 1700 میلادی در انگیس باعث شد طراحان فرانسوی نیز به این فکر بیفتند که مدل فرانسوی این مبل را تولید کنند. چستر فرانسوی تنوع طرح و رنگ بیشتری نسبت به چستر انگلیسی دارد. اما چستر قایقی از نظر پیشینه بسیار جوان‌تر از چستر فرانسوی است و ظاهر اسپرت آن نیز به‌همین علت است. در ادامه با تفاوت‌های بارز این دو مدل آشنا می‌شویم.

مبل چستر

یک؛ رنگ رویه مبل

هردو مدل چستر فرانسوی و چستر قایقی از تنوع رنگی بالایی در رنگ رویه مبل برخوردار هستند. با این تفاوت که در چستر فرانسوی، تمایل به رنگ‌های خنثی بیشتر است. به‌همین دلیل این نوع از مبل چستر عموما در رنگ‌هایی مانند: سفید، شیری، کرم، طلایی، نقره‌ای، گل‌بهی، یاسی، آبی نفتی، آبی روشن، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره، آجری، زرشکی و سیاه تولید می‌شود.

در مدل چستر قایقی اما تنوع رنگ‌ها متمایل به رنگ‌های جیغ و شاد است. از طرف دیگر در یک ست چستر قایقی عموما از دو یا سه رنگ استفاده می‌شود. در حالی‌که چنین حالتی در چستر فرانسوی به‌ندرت دیده می‌شود. برخی رنگ‌های چستر قایقی در مدل‌های اسپرت آن عبارتند از:

  • بنفش و بنفش پررنگ
  • آبی براق و پررنگ در ترکیب با قرمز یا نارنجی
  • انواع رنگ سبز از جمله زیتونی
  • انواع رنگ قرمز
  • نارنجی
  • رنگ زرد و زردچوبه‌ای
  • آبی فیروزه‌ای
  • خردلی
  • ترکیب خاکستری با قرمز
مبل چستر فرانسوی

دو؛ پایه‌ها

مبل چستر فرانسوی عموما دارای پایه‌های چوبی به رنگ تیره است. این پایه‌ها در این نوع از مبل، معمولا کوتاه و در حدود 10 تا 30 سانتی‌متر هستند. البته مبل تک‌نفره چستر فرانسوی پایه‌های بلندتری دارد. در مقابل انواع مبل چستر قایقی عموما پایه‌هایی باریک و بلند دارند. ارتفاع این پایه از حدود 35 تا 50 سانتی‌متر هستند.

سه؛ قیمت

با توجه به اندازه جمع و جور و همچنین استفاده از دوخت و لمسه ماشینی، قیمت مبل چستر قایقی نسبت به سایر مدل‌های چسترفیلد کلاسیک و فرانسوی ارزان‌تر است؛ در نتیجه اگر فضا و بودجه محدودی دارید، توصیه ما به شما، سفارش و خرید مبل چستر قایقی است.

چهار؛ دسته و پشتی مبل

مهم‌ترین تفاوت مبل چستر قایقی و فرانسوی را می‌توان در طراحی دسته و پشتی مبل جستجو کرد. چستر قایقی، طراحی یکپارچه‌ای دارد. انحنای دسته، پشتی و نشیمن به‌صورتی طراحی شده است که از نظر شکل، به بدنه یکپارچه قایق از داخل شباهت دارد. در مقابل، چستر فرانسوی دارای دسته، پشتی و نشیمنگاه جدا از هم است. معمولا در چستر فرانسوی، دسته مبل از پشتی کوتاه‌تر است. درحالی‌که در مدل کلاسیک انگلیسی، معمولا دسته و پشتی، در یک ارتفاع قرار دارند.

چستر

پنج؛ جنس رویه مبل

تنوع جنس رویه مبل در چستر فرانسوی بیشتر از چستر قایقی است. در چستر فرانسوی از انواع متریال‌های چرم اصل، چرم مصنوعی، جیر، مخمل و کتان استفاده می‌شود. چسترهای قایقی اما عموما از انواع پارچه، کتان، فوم و مخمل ساخته می‌شوند. اگرچه در برخی موارد نوع چرم آن‌ها نیز موجود است.

شش؛ تناسب با انواع دکوراسیون

چستر فرانسوی نسبت به چستر انگلیسی روحیه جوان‌تری دارد و کمتر از مدل انگلیسی آن کلاسیک است؛ اما وقتی چستر فرانسوی و قایقی را با هم مقایسه کنیم، چستر قایقی، مدلی جوان‌پسند و اسپرت به‌شمار می‌آید. چستر فرانسوی را می‌توان با انواع سبک‌های دکوراسیون کلاسیک و مدرن تطبیق دارد؛ اما چستر قایقی عموما در سبک دکوراسیون مدرن و در محیط‌هایی با جدیت کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هفت؛ نوع لمسه‌کوبی

چستر قایقی ساختاری یکپارچه دارد و به‌همین دلیل نوع لمسه‌کوبی در آن یکپارچه است؛ اما در چستر فرانسوی ممکن است، نشیمنگاه، دسته‌ها و پشتی مبل دارای مدل‌های متفاوتی از لمسه‌کوبی باشند. همچنین در برخی انواع چستر فرانسوی، نشیمنگاه اصلا دارای لمسه‌کوبی نیست.

خرید مبل چستر

خرید مبل چستر از مبل ویترا

مبل ویترا یکی از فعال‌ترین تولیدکننده‌های مبل چستر است که بیش از 7 مدل منحصر به فرد مبلمان چستر را تولید و عرضه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت مبل ویترا مدل های مختلفی چون مبل چستر فیلد کلاسیک، مبل چستر قایقی و فرانسوی را در رنگ بندی‌های متنوع مشاهده نمایید. همچنین امکان بازدید تمامی مدل‌ها و خرید مبل چستر به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی فراهم شده است.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی