تبلیغ رپورتاژ

چگونه بلیط لحظه اخری بخریم

تقویم فارسی اندروید

هر روزه صدها پرواز از مبدا شهرهای مختلف ایران به حرکت در می‌آید. هزینه خرید بلیط هواپیما برای بسیاری از افراد ممکن است مقرون به صرفه نباشد و قیمت زیادی داشته باشد. اگر شما هم به دنبال خرید بلیط‌های لحظه آخری هستید بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید بلیط هواپیمای خود را با کمترین هزینه تهیه کنید. بلیط‌های لحظه‌ آخری در حقیقت بلیط‌هایی هستند که شرکت‌های هوایی در لحظات آخر با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسانند. در هنگام خرید بلیط هواپیما ۲ نوع بلیط مختلف وجود دارد؛ بلیط‌های چارتری و بلیط‌های سیستمی. بلیط‌های سیستمی قیمتی یکسان دارند و قیمت آن‌ها توسط سازمان هواپیمایی مشخص می‌شود. این بلیط‌های حتی در صورت پر نشدن هواپیما هم ارزان نمی‌شوند. امانوع دیگر بلیط، بلیط‌های چارتری هستند که قیمت آن‌ها در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند. در حقیقت کسانی که به دنبال خرید بلیط لحظه آخری از علی بابا هستند از بلیط‌های چارتری استفاده می‌کنند.

بلیط لحظه اخری

بلیط‌های چارتری به بلیط‌هایی می‌گویند که توسط یک شرکت هواپیمایی خریداری شده‌اند و سپس هزینه کل رزرو بلیط هواپیما را بین صندلی‌ها تقسیم می‌کنند. این کار باعث می‌شود که هزینه هر بلیط تا حد زیادی کاهش پیدا کند. بهتر است در نظر داشته باشید که رزرو بلیط‌های چارتری کار دشواری نیست و هرچقدر که به زمان حرکت هواپیما نزدیک‌تر شویم قیمت بلیط‌های چارتری هواپیما کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر می‌توانید بلیط خود را در زمان‌های نزدیک به پرواز رزرو کنید تا کمترین قیمت را برای بلیط‌تان بپردازید. اگر می‌خواهید بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید می‌توانید از طریق تقویم قیمتی علی بابا، حداقل قیمت بلیط را از ۳ روز قبل و ۳ روز بعد از تاریخ انتخابی‌تان مشاهده کنید. همچنین اگر وقت و حوصله کافی برای چک کردن لحظه‌ای وب‌سایت ندارید می‌توانید از امکان مطلع کردن کاهش قیمت وب سایت علی بابا استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا به‌محض کاهش قیمت بتوانید از طریق پیامک مطلع شوید. پس در نظر داشته باشید که اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، بلیط‌های چارتری مناسب‌ترین بلیط برای سفر شما است.

شرکت هواپیمایی

برای اینکه بتوانید یک بلیط ارزان و مناسب برای سفرتان تهیه کنید باید در نظر داشته باشید که بلیط شما از نوع چارتری باشد. بلیط‌های چارتری از ۱۴ روز قبل از تاریخ سفر قابل رزرو هستند اما اگر می‌خواهید بلیط خود را با قیمت مناسب رزرو کنید بهتر است در روزهای منتهی به سفر این کار را انجام دهید. البته اگر به دنبال خرید بلیط لحظه آخری از علی بابا هستید می‌توانید از طریق امکان جدید وب سایت از کاهش قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. برای استفاده از این امکان کافی است در سایت ثبت نام کرده باشید و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. برای بهره‌مندی از این امکان سایت نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

برای خرید بلیط‌های لحظه‌ای از وب سایت‌های دیگر نیاز به چک کردن دائمی قیمت بلیط هستید اما اگر بلیط‌ خود را از وب سایت‌های معتبر تهیه کنید نیازی به این کار نیست و همان‌طور که گفته شد به کمک امکان اطلاع از کاهش قیمت می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را برای سفرتان تهیه کنید. بلیط‌های چارتری ممکن است برای مسیرهایی با قیمت چند صد هزار تومان، به کمتر از صد هزار تومان هم برسند، البته باید در نظر داشته باشید که برای بهره‌مندی از این موضوع باید زمان مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید. ایامی که تعطیلات رسمی وجود دارد و بیش‌تر افراد به مسافرت می‌روند معمولا قیمت بلیط‌های چارتری کاهش چندانی ندارد و حتی در برخی از موارد قیمت آن‌ها افزایش‌ چشم‌گیری پیدا می‌کند. معمولا بهترین زمان برای رزرو بلیط‌های چارتری و ارزان از وب سایت علی بابا اواخر بهار و یا اوایل پاییز است. البته در برخی از روزهای سرد زمستانی هم به‌خاطر شرایط آب و هوایی مقصد، قیمت بلیط‌ها کاهش بسیاری پیدا می‌کند. پس در نظر داشته باشید که برای خرید بلیط هواپیما باید زمان مناسبی برای سفرتان را انتخاب کنید.

البته تا این‌جای مطلب فقط به چگونگی خرید بلیط‌های چارتری پرداختیم و از معایب آن‌ها چیزی نگفتیم؛ پس بهتر است در نظر داشته باشید که بلیط‌های چارتری در ۹۰ درصد مواقع امکان کنسلی ندارند و اگر به دلیلی به پروازتان نرسید هزینه‌ای بابت استرداد به شما بازنمی‌گردد. درصورتی که قرار است به یک سفر کاری بروید معمولا توصیه می‌شود بلیط‌های چارتری را برای سفرتان تهیه نکنید و سراغ بلیط‌های سیستمی بروید. بلیط‌های سیستمی معمولا قیمت بیش‌تری دارند اما از طرفی قابلیت استرداد دارند و اگر جلسه و قرار کاری شما کنسل شد، شما هم بعد از کسر جریمه مصوب سازمان هواپیمایی می‌توانید باقی پول خود را دریافت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که با خرید بلیط لحظه آخری از علی بابا می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی داشته باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی