تبلیغ رپورتاژ

سنندج، کرمانشاه و یاسوج سه شهر مهم در تولید ارقام میوه در ایران

تقویم فارسی اندروید

کشور ایران یکی از تولیدکنندگان میوه در کل جهان محسوب می‌شود، به خاطر چهارفصل بودن این کشور تنوع میوه‌های تولیدی در کشور ایران بسیار بالا بوده و در برخی از رقم‌ها نیز حرف اول را در دنیا را می‌زند، از مهم‌ترین میوه‌های تولیدی در کشور ایران می‌توان به تولید خشکبار از جمله گردو، بادام و پسته اشاره کرد.

از میوه‌های آبدار و هسته‌دار نیز می‌توان به تولید سیب، انگور انواع مرکبات، خرمالو، خرما، آلوسانان و گیلاس اشاره کرد، البته باید خاطر نشان شویم در دو و سه دهه گذشته تولید میوه‌های ایرانی با یک جهش چشمگیری همراه بوده است.

عوامل مختلفی در ارتقاء کیفیت و افزایش تولید میوه در ایران سهیم هستند، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید نهال اصلاح شده و پیوندی همچنین عرضه بدون واسطه با قیمت منصفانه نهال میوه  توسط نهالستان‌های معتبر و مجوزدار اشاره کرد.

از میان شهرهای کشور ایران می‌توان شهر سنندج، کرمانشاه و یاسوج را نام برد که توانستند جایگاه ویژه‌ای در تولید انواع میوه‌ها در کشور ایران به دست بیاورند، آنطور که تحقیقات نشان می‌دهد کشاورزان این شهرها در دهه گذشته خود را به علم نوین کشاورزی وقف داده و اقدام به اصلاح و بازسازی باغستان‌های میوه خود کرده‌اند.

احداث باغ تجاری و مدرن

نکات مهم و قابل توجه برای کشاورزان کرمانشاه سنندج و یاسوج جهت احداث باغ تجاری و مدرن

احداث باغ ارقام نهال میوه در کرمانشاه و احداث باغ انواع نهال میوه در سنندج ( https://bartarnahal.ir/buy-fruit-and-walnut-seedlings-in-sanandaj ) همچنین یاسوج بصورت تجاری، کم هزینه و ارزان نیست کشاورز و سرمایه گذار بهتر است قبل از صرف کوچکترین هزینه‌ای بر روی سرمایه گذاری و احداث باغ میوه اطلاعات جامع و مفیدی در این زمینه کسب کرده سپس با دست پر نسبت به مراحل بعدی راه اندازی باغ حرفه‌ای اقدامات لازم را انجام دهد.

  • تأیید سازمان جهاد کشاورزی

در مرحله اول بهتر است از مشاوره و متخصصین وزارت جهاد کشاورزی کمک گرفته نهال میوه که مورد تایید این سازمان است را مورد بررسی قرار دهید، البته در این زمینه شما می‌توانید از کارشناسان و مشاوران نهالستان‌های معتبر و مجوزدار از وزارت کشاورزی نیز کمک گرفته بهترین رقم نهال میوه که سود زیادی برای شما خواهد داشت و به عنوان یک نهال تجاری شناخته شده است را انتخاب کنید.

  • ارتفاع از سطح دریا

اطلاعات شما در مورد ارتفاع از سطح دریا باعث می‌شود تا اطلاعات کاملتری در مورد

  •  نوع آب و هوا
  • میزان رطوبت
  • وزش باد
  •  دمای هوا

کسب کرده و قدم‌های بعدی خود را براساس داده‌های بدست آمده بردارید.

  • انتخاب نهال دیرگل یا زود گل

شهرهای کرمانشاه، سنندج و یاسوج به خاطر وسعت زیاد از اقلیم‌های متفاوت بهره می‌برند، بنابراین بر اساس اقلیم منطقه خود باید انواع نهال گرمسیری یا سردسیری را انتخاب کنند.

  • درصد بالای سازگاری نهال میوه با منطقه 

به این موضوع دقت داشته باشید اگر شما بهترین نهال دنیا را با گرانترین قیمت ممکن خریداری کنید در صورتی که این نهال با محیط کاشت هیچگونه سازگاری نداشته باشد، مطمئن باشید باردهی و بازدهی مناسبی از خود نشان نخواهد داد، از اینرو توصیه می‌شود حتماً رقم نهال میوه را انتخاب کنید که درصد سازگاری زیادی با منطقه شما داشته باشد، انواع نهال دیرگل و نهال زودگذر را بشناسید و بر حسب منطقه خود که اقلیم

  •  سردسیری
  •  گرمسیری
  •  معتدل

است نوع نهال را با کمک گرفتن از مشاوران انتخاب کنید، با این کار مطمئن باشید باردهی بسیار مناسبی از باغستان تجربه می‌کنید.

  • اندازه و قامت درخت بزرگ یا کوچک

موضوعی که خیلی کم کشاورزان با آن توجه می‌کنند اندازه درخت و قامت آن است، هنگام انتخاب نژاد درخت و نهال میوه دقت داشته، حتماً با شرایط و متراژ باغ شما همخوانی داشته، علاوه بر آن کشاورزان شهر سنندج، یاسوج و کرمانشاه با توجه به سرد و گرم بودن منطقه خود حتماً بر روی قامت درختان مطالعه و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

  • گرده افشانی طبیعی و مناسب نهال میوه

از مواردی که باعث افزایش باردهی شما می‌شود مراحل انجام گرده افشانی است، شما به هنگام خرید نهال در کرمانشاه (https://bartarnahal.ir/fruit-seedlings-in-kermanshah ) و انتهای ارقام نهال در سنندج همچنین تهیه نهال در یاسوج از نهالستان اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

نهال میوه
  •  شروع باردهی نهال میوه خریداری شده

چون بیشتر کشاورزان به دنبال کسب سرمایه اولیه در سال‌های آغاز احداث باغ حرفه‌ای هستند، سعی کنید نهال اصلاح شده و پیوندی را خریداری کنید که در بازه زمانی کوتاه‌تری ۱ الی ۴ ساله اولیه باردهی خود را شروع کرده و بلافاصله به تکامل رشد برسد، در این صورت شما می‌توانید در دهه اول احداث باغ علاوه بر جبران سرمایه اولیه سالانه از سود تصاعدی آن نیز نهایت استفاده را ببرید.

  • دیررس یا زودرس بودن نهال میوه

کشاورزان عزیز سه شهر به هنگام خرید نهال میوه در یاسوج همچنین برای تهیه و خرید نهال میوه در کرمانشاه و سنندج حتماً طولانی بودن زمستان و تابستان شعر خود را در نظر داشته باشند، اگر تابستان منطقه آنها کوتاه است از خرید نهال دیررس اجتناب کنند، چون سرمایه پاییزی باعث افت کیفیت آنها می‌شود، ولی در صورت طولانی بودن تابستان و کوتاه بودن زمستان به راحتی می‌توانند از انواع نهال میوه در یاسوج ، کرمانشاه و سنندج را به صورت دیررس انتخاب و نسبت به کشت آنها مراحل لازم را بگذرانند.

قیمت نهال میوه در سنندج، کرمانشاه و یاسوج

از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهال میوه در شهر سنندج، کرمانشاه و یاسوج باید بگوییم مهم است شما از کدام مرکز معتبر تولید و فروش نهال میوه اقدام به تهیه و خرید این محصول کرده‌اید! توجه داشته باشید در صورت خرید معتبر و آگاهانه می‌توانید نهال میوه با کیفیت را با بهترین شرایط به همراه کارت گارانتی با قیمت مناسب نه کمتر و نه بیشتر تهیه کنید.

شما برای اطلاع پیدا کردن از قیمت نهال میوه ابتدا موارد زیر را برای کارشناس نهالستان توضیح بدهید تا آنها بر حسب سلیقه فردی شما و شرایط محیطی و اقلیمی منطقه احداث باغ بتوانند بهترین رقم نهال میوه که سازگاری مناسبی با محیط اطراف دارد و قیمت مناسب برای شما داشته باشد را پیشنهاد دهند.

  • مشخص کردن رقم نهال میوهشما با وارد شدن به سایت نهالستان و درخواست کاتالوگ از کارشناس فروش نهالستان می‌توانید، اطلاعات جامع از نوع نهال میوه در یاسوج و نهال میوه در سنندج و کرمانشاه به دست آورده، سپس رقم نهال مورد نظر را انتخاب و به کارشناس مربوطه اعلام کنید .
  • تعداد نهال خریداری شده: معمولاً تعداد نهال خریداری شده نیز بر قیمت نهایی آن تاثیر بسزایی دارد، خریدارانی که نهال خود را به صورت انبوه خریداری می‌کنند از تخفیف ویژه برخوردار هستند.
  • نهالستان مرجع و مراکز معتبر تولید و عرضه نهال میوه: تاثیرگذارترین عامل بر روی خرید نهال در یاسوج ( https://bartarnahal.ir/buy-sell-price-seedlings-yasouj ) همچنین قیمت نهال در سنندج و کرمانشاه انتخاب نهالستان‌های معتبر و تولید کننده است که نهال را مستقیم از تولید به مصرف در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، این نهالستان‌ها مانند برتر نهال سابقه طولانی در تولید انواع نهال بذری پیوندی و اصلاحی داشته و بهترین نهال را با قیمت منصفانه و مصوب وزارت جهاد کشاورزی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند، مطمعنأ برای کشاورزان قیمت نهال در کرمانشاه و دیگر شهرها مهم است.
خرید انواع نهال میوه

کلام آخر

کشاورزان سه شهر برای خرید انواع نهال میوه در کرمانشاه و ارقام نهال میوه در سنندج همچنین کشاورزان یاسوجی  جهت استعلام قیمت نهال میوه در یاسوج بصورت اصلاحی و پیوندی و تضمین شده با مشاوره رایگان، باید به چند مورد مهم دقت کافی داشته باشند تا بتوانند از خرید خود رضایت کافی داشته باشد،

  • شناختن نهالستان سنندج و کرمانشاه و یاسوج که تمامی نهال میوه در کرمانشاه و دیگر شهرها را با گواهی سلامت از سازمان وزارت جهاد کشاورزی ارائه می‌دهند.
  • نهالستان کرمانشاه و دیگر شهرها که معتبر هستند کلیه محصولات خود را با  کارت سلامت و فاکتور معتبر به فروش برساند.
  • نهالستان یاسوج و دیگر شهرها که مسئولیت پذیر هستند، محصولات خود را با تضمین کیفیت و با ارائه کارت گارانتی عرضه می‌کنند تا در صورت بروز کوچکترین مشکلی جوابگو بوده و بلافاصله مشکل کشاورز را حل کند.
  • معمولاً نهالستان معتبری را برای خرید نهال در یاسوج و خرید نهال در کرمانشاه همچنین جهت خرید نهال در سنندج انتخاب کنید، علاوه بر فروش داخلی نهال میوه در صادرات آن به کشورهای اطراف نیز فعالیت‌های مفیدی داشته باشد، چون مشخصه با کیفیت بودن نهال پیوندی و اصلاحی تولید شده است.
  • امروزه نهالستان‌های معتبر با قدمت دیرینه و درخشان جهت اطمینان کشاورزان اقدام به راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی در مراکز استان‌ها کرده‌اند تا کشاورزان از اقصی نقاط کشور بتوانند به این سایت‌ها دسترسی آسان داشته، علاوه بر کسب اطلاعات لازم در زمینه تنوع نهال عرضه شده، همچنین استعلام قیمت نهال میوه در سنندج و یاسوج البته جهت اطلاع از قیمت نهال میوه در کرمانشاه به راحتی با مشورت گرفتن از کارشناسان نهالستان نوع نهال را انتخاب و نسبت به خرید نهال میوه در سنندج و تهیه ارقام نهال میوه در یاسوج و کرمانشاه و کشت آن اقدامات کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید

تماس با برتر نهال:

09141832393

09144501003

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی