سلامت سلامت جسمي

سلول های سرطانی عاشق فروکتوز هستند

تقویم فارسی اندروید

سلول های سرطانی عاشق فروکتوز هستند.

بعضی ها فکر می کنند که تمام شکر ها یکسان هستند و حتی شربت ذرت با فروکتوز بالا نیز با انواع دیگر شکر ها فرقی نمی کند. کارشناسان صنایع غذایی سال ها است که می خواهند خیال ما را درمورد شیرین کننده ها راحت کنند. با این حال در یک مطالعه جدید که توسط تیم تحقیقاتی UCLA صورت گرفته است مشخص شد، سلول های سرطانی پانکراس عاشق فروکتوز هستند و از آن برای تقسیم و تکثیر شدن در سایر نقاط بدن استفاده می کنند. در ادامه این مقاله با 7گنج همراه باشید

علاقه سلول های سرطانی به فروکتوز

دکتر “آنتونی هنی” نویسنده ارشد این تحقیقات می گوید: اگرچه خیلی ها می دانند که سلول های سرطانی به راحتی به کمک قندها رشد می کنند، اما این اولین بار است که رابطه بین فروکتوز و تکثیر سلولی مورد تحقیق قرار گرفته است. حال منظور از تکثیر سلول سرطانی چیست؟ در فرهنگ لغت من تکثیر به معنای افزایش سریع در اعداد است. تیم تحقیقاتی UCLA معتقد است؛ اگر چه کارشناسان صنایع غذایی سعی دارند این استدلال را که “شکر با شکر فرق نمی کند” در بین مردم جا بیندازند، ولی در واقع متابولیسم فروکتوز و گلوکز کاملا متفاوت است.

سلول های سرطانی هم از فروکتوز و هم از گلوکز تغذیه می کنند. “آنتونی هنی” می گوید: رژیم مدرن شامل بسیاری از شکر های تصفیه شده از جمله فروکتوز است  و این یک خطر پنهان در به وجود آمدن بسیاری از بیماری های جدید مانند چاقی، دیابت و چرب شدن کبد می باشد. محققان می گویند که یافته های آن ها ممکن است به توضیح ارتباط فروکتوز با سرطان پانکراس _که یکی از کشنده ترین سرطان ها است_ کمک می کند. این تحقیقات نشان می دهد بی دلیل نیست سلول های سرطانی عاشق فروکتوز هستند، آن ها می توانند به راحتی فروکتوز را متابولیزه کنند تا به کمک آن تکثیر شوند. با این یافته ها می توان گفت که مصرف فروکتوز تصفیه شده در رژیم غذایی تاثیر زیادی در اوضاع کلی بیماران سرطانی دارد.

منبع اصلی فروکتوز در رژیم های غربی HFCS ها می باشند. شیرین کننده های مبتنی بر ذرت از سال 1970 وارد بازار شدند و در حال حاضر بیش از 40 درصد شیرین کننده های غذایی که به غذاها و نوشیدنی ها افزوده می شود از ذرت به دست می آید.

HFCS با تغییر قند گلوکز ذرت به فروکتوز ساخته شده است و محصول نهایی به دست آمده ترکیبی از گلوکز و فروکتوز می باشد. از آن جایی که فروکتوز عمر مفید غذا های فراوری شده را افزایش می دهد و از شکر ارزان تر است، HFCS در بسیاری از نوشیدنی ها، آبمیوه ها و دیگر غذاهای فراوری شده فراوان است. اساسا به نظر می رسد که HFCSها در هر نوع فراورده غذایی که احتیاج به شیرین کننده داشته باشد؛ یافت می شود.

“آنتونی هنی” می گوید: من فکر می کنم این مقاله دارای بسیاری از پیامدهای بهداشت عمومی است. امیدوارم که با فهمیدن مضرات قندهای فروکتوز مصرف آن در رژیم غذایی ما به حداقل برسد.

در حال حاضر تیم های پزشکی به دنبال پیدا کردن دارویی برای جلوگیری از استفاده فروکتوز در سلول های سرطانی می باشند. ما هم امیدواریم که به زودی شاهد خبر های خوبی در این زمینه باشیم.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی