جاذبه هاي ايران طبيعت و گردشگري

سفر تفریحی به مشهد!

تقویم فارسی اندروید
سفر به مشهد

سفر به مشهد در تمام طول سال خوب است. فرقی ندارد در فصل گرم سال به این شهر بروید یا اینکه سرمای زمستان را انتخاب کنید؛ به‌هرحال جاذبه‌های زیارتی، گردشگری و طبیعی مشهد، حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد. در عین حال اگرچه مهم‌ترین جاذبه مشهد، زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام است؛ اما امکانات تفریحی مختلفی مانند سرزمین موج های آبی هم در این شهر وجود دارد. علاوه بر آن می‌توانید یک گردش کوتاه را در شاندیز مشهد برنامه‌ریزی کنید  و هنگام بازگشت مقداری از صنایع دستی و خوراکی‌های خوشمزه این شهر را به عنوان سوغات مشهد با خود همراه بیاورید.

با توجه به اینکه تفریحات مختلفی در شهر مشهد برای گردشگران وجود دارد، در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

سرزمین موج ‌های آبی

اگر عاشق تفریحات آبی در انواع مختلف آن هستید، به هیچ وجه سرزمین موج های آبی را از دست ندهید. این مجموعه آبی بسیار مهیج در فاصله ۱۵ کیلومتری حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام قرار دارد و در دسته کامل‌ترین پارک‌های آبی مشهد محسوب می‌شود. علاوه بر آن فضای در نظر گرفته شده برای این مجموعه آبی به شکلی طراحی شده که خانم‌ها و آقایان بتوانند در ساعت‌های همزمان از تفریحات آبی این مجموعه استفاده کنند. خب حالا که در سفر به مشهد، تصمیم دارید به سرزمین موج های آبی مشهد بروید، بهتر است با امکانات و تفریحات مختلف آن هم آشنا شوید.

موج ‌های آبی مشهد

در اینجا امکاناتی مانند انواع سرسره مثل سرسره‌ جت موج و رودخانه خروشان وجود دارد. همچنین جکوزی سرد و گرم، سقوط آزاد، حمام سنتی و ترکی و چاله فضایی ساعات خوشی را برای شما رقم خواهند زد. در عین حال اگر مودمان خردسالی دارید، بازهم نگران نباشید؛ زیرا این پارک به یک مهدکودک نیز مجهز  شده است. همچنین سالن ماساژ، لوازم ورزشی و رستوران نیز فراهم هستند تا تفریح شما در چند ساعت حضور در این مجموعه کامل  و لذت‌بخش باشد.

شاندیز

یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در شهر مشهد، منطقه شاندیز است. اگر دوست دارید یک شب خاطره‌انگیز را همراه با خانواده در یک منطقه خوش آب‌وهوا  و خنک بگذرانید، بهترین انتخاب شاندیز مشهد است. همچنین در اینجا رستوران‌های مختلفی بهترین غذاهای مشهدی مانند کباب شاندیز را با طعمی بی‌نظیر و کیفیت عالی طبخ می‌کنند تا خاطره این شب را برای شما خوشمزه و لذت‌بخش‌تر کنند. برای رسیدن به این مجموعه باید از بزرگراه وکیل آباد به سمت شاندیز حرکت کنید و خودتان را به این منطقه ییلاقی برسانید.

منطقه گردشگری چالیدره

یکی دیگر از مناطق تفریحی مشهد که گزینه خوبی برای گذران تعطیلات محسوب می‌شود، منطقه گردشگری چالیدره است. این منطقه در طرقبه قرار دارد و امکانات تفریحی مختلفی مانند رستوران و کافی‌شاپ و وسایل تفریحی را به گردشگران ارائه می‌دهند. همچنین با رود به این منطقه می‌توانید از دریاچه روی سد چالیدره هم دیدن کنید و تفریحاتی آبی متفاوتی مانند کشتی شناور و قایق‌سواری را انجام دهید.

نکته مهم اینکه بهترین زمان برای رفتن به چالیدره، در روزهای گرم سال مانند بهار و تابستان است تا بتوانید از تفریحات دیگری مانند ماهیگیری، لنج تفریحی، اسکله تفریحی و برج گردان در هوایی مطبوع و خنک لذت ببرید.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

اگر از دوستداران فرهنگ، هنر و شعر حماسی ایرانی هستید، حتما از مقبره فردوسی دیدن کنید. آرامگاه فردوسی با وسعت بسیار زیاد در منطقه توس و حدود 25 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار گرفته است. در این آرامگاه، خالق قدرتمند شاهکار هنری ایرانی، حکیم فردوسی آرمیده است. همچنین معماری این بنا به شکلی طراحی شده که می‌توانید سروده‌های این شاعر بزرگ را روی دیواره‌ها به‌صورت سنگ‌نوشته ببینید. همچنین در قسمت‌های زیرزمینی این آرامگاه، کتیبه‌هایی سنگی و طرح‌هایی از رزم رست و سهراب به نمایش گذاشته شده است که بسیار زیبا و باشکوه هستند.

کوه سنگی

یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های مشهد، کوه سنگی است که در دسته مناطق گردشگری قرار دارد. شما در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید به کوه سنگی بیایید و از هوایی خوش و خنک لذت ببرید. البته بهتر است در فصل تابستان و بهار به اینجا بیایید تا هوا کمی گرم‌تر باشد؛ زیر ا زمستان سردی دارد. همچنین در اینجا صنایع دستی جالبی مانند ظرف‌های سنگی به فروش می‌رسند که بهانه خوبی برای خرید و بردن سوغات مشهد برای دوستان و آشنایان است.

کوه سنگی در قسمت مرتفع از شهر مشهد قرار گرفته و از بالاترین قیمت آن می‌توانید گلدسته‌های حرم اما رضا علیه‌السلام و گنبد حرم را مشاهده کنید. همچنین چشم‌انداز زیبایی از تمام شهر از این ناحیه قابل‌دیدن و بسیار تماشایی است.

شهربازی الماس شهر

اگر کودکان خردسالی دارید و دلتان می‌خواهد که آن‌ها هم از سفر به مشهد لذت ببرند و خاطرات خوشی داشته باشند، پیشنهاد می‌کنم که با بچه‌ها به شهربازی الماس شهر بروید. این شهربازی در خیابان خیام شمالی و روبروی بازار بین‌المللی سپاد قرار گرفته و تا ساعت 1 بامداد فعالیت می‌کند. در اینجا دستگاه‌های بازی متعددی حدود 120 وسیله بازی آماده است تا بچه‌ها لحظات خوشی را در کنار خانواده بگذرانند.

همچنین می‌توانید از وسایلی مانند یوفو، کشتی صبا، کروسل، چرخ و فلک، جایروسویینگ، سالتو، اسکیت یو، سرسره پرواز در آسمان، ماشین برقی، ترامپولین، سورتمه و استخر توپ استفاده کنید تمام اسباب‌بازی‌های این شهربازی برای رده‌های سنی مختلف طراحی شدند تا همه اعضای خانواده شبی خوش در اینجا تجربه کنند. در عین حال در این شهربازی امکانات دیگری مانند پارکینگ و رستوران نیز وجود دارد تا به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

درنهایت اینکه علاوه بر موارد ذکرشده ، جاهای دیدنی و تفریحی دیگری مانند منطقه گردشگری و کوهستانی طرقبه در مشهد وجود دارد که با رودهای خروشان و پر آب در کنار درختان بلند خود، خودنمایی می‌کنند. در ضمن پارک وکیل آباد، باغ گیاه شناسی ملی ایران، پارک علمی پروفسور بازیما و موزه نان نیز جزء مجموعه‌های تفریحی و دیدنی دیگری هستند که در شهر مشهد قرار دارند و گزینه خوبی برای گذران یک نیم روز تفریحی در این شهر محسوب می‌شوند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی