تناسب اندام دنياي بازيگران سلامت فرهنگ و هنر

ستاره هاي مشهور هاليوود چطور رژیم‌ مي گيرند؟

چهره‌های مختلف سینمایی كه در تلویزیون و مجله‌ها می‌بینید همه‌عمر اندام متناسبی نداشته‌اند. با ما در 7 گنج همراه شويد تا با رژيم هاي غذايي چهره هاي مشهور هاليوود آشنا شوید...
تقویم فارسی اندروید
چهره‌های مختلف سینمایی كه در تلویزیون و مجله‌ها می‌بینید همه‌عمر اندام متناسبی نداشته‌اند. به هر حال برای آنها هم پیش می‌آید كه به دلیل بارداری، كم‌تحركی یا مصرف زیاد مواد غذایی چرب و پركالری دچار اضافه وزن شوند. این افراد برای لاغری و كاهش وزن رژیم‌های مختلفی را دنبال می‌كنند كه شاید بعضی از آنها برای‌تان جالب باشد. با ما در 7 گنج همراه شويد تا با بعضی از این رژیم‌ ها آشنا شوید…
تناسب اندام
تناسب اندام

رژیم عجیب كیت وینسلت

كیت وینسلت بعد از دوران بارداری رژیم غذایی خاصی را دنبال كرده و توانسته به كمك این رژیم 22 كیلوگرم از وزنش را كاهش دهد. این رژیم توسط یك متخصص تغذیه مشهور به نام الیزابت گیباد به كیت وینسلت معرفی شد و او توانست به كمك این رژیم بعد از دوران بارداری 22 كیلوگرم از وزنش را كم كند. گیباد در یكی از كتاب‌هایش راز این رژیم را برای سایر مردم هم فاش كرده است. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید كه رژیم غذایی این متخصص تغذیه براساس تجزیه و تحلیل عناصر صورت انجام می‌شود.

كیت وینسلت
كیت وینسلت

او معتقد است كه براساس یك فرضیه آلمانی برمبنای اصول بیوشیمی، رنگ، بافت و شكل صورت می‌تواند از شرایط اندام‌های داخلی خبر دهد. وقتی تغییراتی در رنگ، ظاهر یا خال و زخم‌های صورت رخ می‌دهد یا خطوط صورت دچار تغییراتی می‌شوند و چین و چروك‌ها به وجود می‌آیند، این شرایط از كمبود برخی مواد معدنی ضروری بدن خبر می‌دهند. درواقع 12 ماده معدنی ضروری در بدن وجود دارند كه باید به خوبی تامین شوند.

به هر حال این رژیم هم موافقان و مخالفانی دارد اما رژیمی است كه كیت وینسلت روی آن قسم می‌خورد.  در این رژیم براساس شكل صورت افراد، رژیم غذایی مختلفی برای‌شان تجویز می‌شود. به‌طور مثال چین و چروك‌های صورت و منافذ باز پوست افراد به متخصص تغذیه نشان می‌دهد كه چه غذاهایی نیاز دارد. افرادی كه روی پیشانی‌شان خطوط افقی دیده می‌شود، ممكن است دچار مشكلات كبدی باشند. شاید حلقه‌های سیاه دور چشم از وجود مشكل دیابت حكایت كنند.

افرادی كه گونه‌های قرمز یا پف‌كرده دارند ممكن است دستگاه گوارش‌شان قادر به تحمل محصولات لبنی نباشد. به افرادی كه بینی براق دارند توصیه می‌شود از مصرف انبه، شكلات، آرد سفید، خیار، سیب‌زمینی و جو خودداری كنند.

براساس این رژیم كیت وینسلت دو روز یك برنامه سم‌زدایی را دنبال كرده، سپس 15 روز رژیم سخت و فشرده‌ای داشته كه بد نیست با فازهای مختلف این رژیم آشنا شوید.

رژیم سم‌زدایی دو روزه

فاز اول این رژیم به این شكل است كه باید برای سم‌زدایی یك رژیم غذایی شامل میوه‌های مختلف را دنبال كنید.

صبحانه: دو عدد پرتقال و دو عدد نارنگی

میان‌وعده صبح: یك لیوان آب‌پرتقال و لیمو، شاتوت یا كیوی

ناهار: یك قاچ هندوانه، یك فنجان انگور و یك عدد سیب

عصرانه: یك عدد گریپ‌فروت و یك عدد نارنگی

شام: سه برش آناناس، سه عدد بیسكویت و یك عدد موز

رژیم سفت و سخت 15 روزه

در فاز دوم لازم است برای كاهش وزن برنامه غذایی محدودی دنبال شود. یك نمونه این رژیم غذایی فشرده به این شكل است:

صبحانه: یك عدد گریپ‌فروت (یا سایر میوه‌های فصل)، یك برش نان سبوس‌دار، چای یا قهوه بدون شكر و شیر

ناهار: یك تكه سینه مرغ یا گوشت كم‌چرب كبابی شده، گوجه‌فرنگی (به‌صورت خام در سالاد یا بخارپز یا كبابی شده) و یك برش نان

شام: یك نوع غذای دریایی مانند میگو یا ماهی و سالاد سبزیجات مخلوط

افرادی كه این رژیم را دنبال می‌كنند وزن‌شان به‌طور قابل‌توجهی كاهش پیدا می‌كند، اما این موضوع به این بستگی دارد كه فرد تا چه حد در رژیم غذایی كالری‌های دریافتی بدنش را كاهش می‌دهد و چقدر مصرف نمك، شكر، لبنیات و غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذایی‌اش حذف می‌كند، بنابراین در كنار مصرف مواد غذایی خاص، توصیه می‌شود حجم وعده‌های غذایی‌تان را كاهش دهید.

یك پیشنهاد برای رسیدن به این هدف این است كه بشقاب كوچكی را برای غذا خوردن در نظر بگیرید تا در هر وعده مقدار غذای كمتری داخل بشقاب‌تان قرار دهید و به‌این ترتیب برنامه كاهش وزن شما با موفقیت بیشتر و در مدت كوتاه‌تری به پایان برسد.

 آن هاتوی (Anne Hathaway) و رژیم سم‌زدایی

شاید بیشتر وقت‌ها این بازیگر را لاغر اندام دیده‌اید اما او اعتراف كرده كه برای بازی در فیلم «شیطان پردا می‌پوشد» رژیم كاهش وزنی را دنبال كرده تا به تناسب اندام بهتری برسد. در این فیلم او در یك شركت مد كار می‌كند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تیپ و قیافه به‌روز‌تری داشته باشد و هر روز لباس‌های مختلفی را امتحان كند. درنتیجه برای ایفای این نقش ساعت‌ها گرسنگی كشیده كه شاید باور آن برای افرادی كه او را همیشه لاغر دیده‌اند، كمی سخت باشد. علاوه بر این او رژیم غذایی سم‌زدایی را هم دنبال می‌كند و به همین دلیل همواره چهره‌ای باطراوت دارد.

Anne Hathaway
Anne Hathaway

آن ها توی دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب روغن زیتون مصرف می‌كند تا عملكرد كبد را برای سم‌زدایی بهبود بخشد. این بازیگر هالیوودی برنامه هفتگی‌اش را طوری تنظیم می‌كند تا حتما به سونا برود و هر هفته سه تا چهار بار می‌دود. آن در طول روز آب زیادی می‌نوشد و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین خودداری می‌كند.

در مواقع عادی آن دوست دارد ناهار گرم بخورد و به سمت مصرف ساندویچ‌های سرد فست‌فود گرایش ندارد. میوه و سبزیجات زیادی در برنامه غذایی‌اش دیده می‌شود ماهی هم دوست دارد. همه اینها سبب شده كه او از بابت سلامت و تناسب اندامش نگرانی نداشته باشد.

بیانسه و رژیم گیاهخواری

اواخر سال 2013 بود كه بیانسه اعلام كرد رژیم غذایی گیاهی را شروع كرده و تصمیم گرفته 22 روز گیاهخوار شود. بیانسه گفته بود كه با تشویق یكی از دوستانش تصمیم گرفته این رژیم را دنبال كند. رژیم متفاوت بیانسه موضوعی بود كه طرفدارانش را حسابی تحت تاثیر قرار داد. در آن زمان بیانسه عكس‌های گیاهخواری خودش را در شبكه‌های اجتماعی به اشتراك گذاشته بود تا هوادارانش را به این حركت تشویق كند.

بیانسه
بیانسه

رژیم گیاهخواری 22 روزه ضمن اینكه در كاهش وزن تاثیر دارد، با افزایش انرژی عمومی بدن، بهبود سیستم گردش خون و افزایش سوخت و ساز بدن همراه است اما به نظر می‌رسد كه بیانسه تحمل گیاهخواری نداشته و بعد از طی این دوران دوباره مصرف گوشت و مرغ را شروع كرده است.

مرلین مونرو و تخم مرغ خام

در گذشته‌ای نه‌چندان دور رسم بر این بود كه در چلوكبابی‌های ما همراه با برنج، یك عدد زرده تخم‌مرغ خام هم سرو می‌شد اما بعد از اینكه پای بهداشت مواد غذایی به میان آمد، این فرهنگ اشتباه غذایی تغییر كرد چون تخم‌مرغ خام می‌تواند عامل انتقال باكتری سالمونلا و بیماری‌های خطرناكی باشد. به هر حال مرلین مونرو هم ازجمله افرادی است كه به تخم‌مرغ خام علاقه زیادی داشته و در وعده صبحانه او دو عدد زرده تخم‌مرغ حل شده در شیر وجود داشته است.

مرلین مونرو
مرلین مونرو

علاوه بر این مرلین مونرو به دلیل مشغله كاری یا عادت غذایی بیشتر وقت‌ها وعده ناهار را حذف می‌كرده و برای شام هم انتخاب اولش استیك یا گوشت گوساله كبابی همراه 5 عدد هویج بوده است. به هر حال متخصصان تغذیه مصرف تخم‌مرغ خام را تایید نمی‌كنند و به همین دلیل دنبال كردن این رژیم غذایی معروف مرلین مونرو به سایرین توصیه نمی‌شود.

كیت میدلتون و رژیم دوكان

 كیت میدلتون
كیت میدلتون

كیت برای اینكه در ازدواج سلطنتی به تناسب اندام برسد رژیم دوكان را دنبال كرده است. این رژیم با پروتئین و سبزیجات شروع شده، سپس به سه فاز تقسیم می‌شود و هر هفته نسبت به هفته قبل شدت بیشتری می‌یابد. به هر حال كیت میدلتون هم به كمك این رژیم توانست در جشن عروسی به یادماندنی‌اش اندام متناسبی داشته باشد.

گردآوری و تنظيم:  ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: مجله زندگی ایده آل

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی