سلامت سلامت جنسي و زناشويي

راهنمای کامل برای تحریک کلیتوریس

تقویم فارسی اندروید

شما کلیتوریس را در بالای لابیاهای اطراف واژن خواهید یافت اما این ساختار متراکم عصبی تا عمق بدن گسترش می یابد. شما می توانید اعصاب زیادی را در کلیت با بازی داخلی و خارجی تحریک کنید.

چه خودتان کلیتوریس داشته باشید چه شریکتان، عاقلانه است که در مورد قسمت اعصاب متراکم بدن بدانید. کلیتوریس که راهی برای رسیدن به اوج لذت شناخته می شود، می تواند به صاحبان آن کمک کند تا لذت زیادی را تجربه کنند.

در حالی که کلیتوریس نسبت به آنچه که رسانه های اصلی ممکن است شما را فریب داده باشند، ناهنجاری آناتومیکی کمتری دارد، یادگیری چند تکنیک لمسی می تواند به شما کمک زیادی کند.

به همین دلیل است که ما با متخصصان تماس گرفتیم و تحقیقات را بررسی کردیم تا راهنمای تحریک کلیتورال را تهیه کنیم. در ادامه، یاد بگیرید که چگونه خود (یا شریک زندگی) خود را به گونه ای لمس کنید که به طور جدی رضایت بخش باشد.

به علاوه، حقیقت را در مورد آناتومی کلیتورال بیابید.

کلیتوریس

کلیتوریس چیست؟

کلیتوریس بخشی از بدن متراکم اعصاب است که مسئول بسیاری از سهم ارگاسم است.

کیتلین وی. نیل، متخصص روابط جنسی توضیح می‌ دهد: «کلیتوریس دارای بیشترین پایانه‌ های عصبی در هر اینچ مربع از هر قسمت از بدن انسان است.

او می گوید که در واقع، کلیتوریس هیچ عملکرد بیولوژیکی دیگری جز لذت ندارد اما این بدان معنا نیست که یک ساختار بی اهمیت است.

نیل می‌ گوید: «وقتی اهمیت لذت را برای تکثیر گونه‌ های خود در نظر می‌ گیریم، کلیتوریس بسیار حیاتی به نظر می‌ رسد. علم مدرن به طور فزاینده ای به نقش حیاتی لذت در تولید مثل اشاره می کند.

کلیتوریس دقیقا کجاست؟

سؤال خوبی بود!

رایج ترین پاسخ به این سوال این است: کلیتوریس ساختار نخودی شکل در رأس دو لابیا است.

و در حالی که این بخشی از کلیتوریس است، این فقط قسمت خارجی آن است. در واقع اجزای داخلی و خارجی از کلیتوریس وجود دارد.

سیرا دیساچ، مربی باسابقه جنسی توضیح می دهد: “در قسمت بیرونی بدن، می توانید چشم آن را پیدا کنید که معمولاً با یک کلاه زیبا پوشانده شده است که از تحریک بیش از حد محافظت می کند.” اما در داخل بدن، کلیتوریس یک ساختار کاملاً پنهان دارد.

او توضیح می‌ دهد که پاها (یا crura) و پیازهای دهلیزی دارد که دور واژن می‌پیچد. پاها و پیازها حاوی بافت نعوظی هستند که هنگام تحریک جنسی منبسط می شوند.

دیساچ می‌ گوید: «این شکل اغلب به عنوان استخوان جناغی شناخته می‌ شود، به طوری که برخی از قسمت‌ های استخوان جناغی در قسمت بیرونی بدن قابل مشاهده است اما بیشتر آن در داخل پنهان است».

(برخی از متخصصان می گویند که شبیه یک گل وارونه است، با گلبرگ های بزرگی که در داخل بدن گسترش یافته و مجرای واژن را مجسم می کند).

کلیتوریس ≠ آلت تناسلی مینیاتوری

درست است که شباهت های آناتومیکی بین آلت تناسلی و کلیتوریس وجود دارد. با این حال، این ایده که کلیتوریس *فقط* آلت تناسلی به اندازه یک مروارید است، نادرست است.

در این رابطه، شما نمی خواهید تنها قسمت هایی از کلیتوریس را لمس کنید که بتوانید نحوه لمس آلت تناسلی را ببینید. درعوض، با فرض رضایت شما یا شریکتان، باید از طریق بازی درونی آن را تحریک کنید.

آناتومی کلیتورال

دانستن هر قسمت از کلیتوریس به نوعی شبیه به چیدن یک لباس منحصر به فرد است.

هر قسمت از بدن و آرایش زیر آن متفاوت است. با این حال، همه آنها بخش های یکسانی دارند:

  • کلیتوریس گلنس. این همان نقطه بیرونی است که بسیاری از افراد هنگام تصویر آن را می بینند و می شناسند. حتی با اینکه به اندازه یک نخود است، هزاران پایانه عصبی را در خود جای داده است.
  • کلاهک کلیتورال. لابیا مینور به هم متصل می شود تا کلاهک کلیتورال را تشکیل دهد. هنگامی که شما تحریک می شوید، کلاه کمی جمع می شود تا گلدان زیرش نمایان شود.
  • بدنه کلیتورال. بدنه کلیتورال داخلی است. به گلنس متصل می شود و از طریق یک رباط از استخوان شرمگاهی آویزان می شود.
  • اجسام غاری. بدن کلیتورال از دو جسم غار تشکیل شده است که در هنگام برانگیختگی به حالت ایستاده در می آیند.
  • کرورا. بدن کلیتورال منشعب می شود و دو زائده را تشکیل می دهد. این «پاها» در مجرای ادرار و مجرای واژن قرار می گیرند و هنگامی که شما برانگیخته هستید با خون بزرگ می شوند.
  • پیازهای های دهلیزی. پیازهای دهلیزی یک شکل قلب وارونه را تشکیل می دهند که مجرای ادرار و کانال واژن در قسمت شکاف قلب قرار دارند. پیازها از طریق و پشت لابیاها، اطراف کانال واژن و به سمت مقعد می‌ رسند. آنها همچنین هنگامی که شما برانگیخته هستید متورم می شوند.

آیا نقطه G و کلیتوریس یکسان هستند؟

نقطه G اغلب به عنوان یک منطقه اروژنی متراکم عصبی در حدود 2 تا 3 اینچ در داخل کانال واژن، در امتداد دیواره جلویی توصیف می شود.

برخی تحقیقات نشان می دهد که به جای اینکه یک موجود کاملاً متفاوت از کلیتوریس باشد، نقطه G در واقع محلی است که پیازهای کلیتوریس شکل قلبی را تشکیل می دهند که کانال را در آغوش می گیرد. به این معنی که نقطه G یک پورت خاص است و کلیتوریس می تواند به صورت داخلی تحریک شود.

دیساچ می‌ گوید: «نفوذ واژن می‌ تواند برای احساساتی که نه تنها در داخل دیواره‌ های واژن ایجاد می‌ کند، بلکه همچنین برای فشاری که می‌ تواند به قسمت‌ های داخلی کلیتوریس وارد کند، بسیار عالی باشد. برخی افراد دریافتند که ترکیبی از نفوذ و تحریک خارجی کلیتورال می تواند منجر به ارگاسم شدید شود.

دقیقا چگونه می توان کلیتوریس را تحریک کرد

1. به خود یادآوری کنید که خودارضایی کاملاً سالم است

آیا این راهنما را می خوانید تا بیاموزید که چگونه از کلیتوریس خود بهترین لذت را ببرید؟

به بسیاری از مردم آموزش داده شد که خودارضایی کثیف و خطرناک است یا چیزیست که هرگز نباید در مورد آن صحبت کرد.

بنابراین به ما اجازه دهید که تأیید کنیم: خودارضایی کاملاً سالم و رایج است.

کور نخواهید شد! معتاد نمی شوید! شما خود را برای رابطه با شریک خود خراب نخواهید کرد! و نه، این خیانت به شریک زندگی نیست!

لذت بردن از خود می‌ تواند به رفع شرمندگی کمک کند که بر اعتماد به نفس خود، رابطه جنسی با شریک یا در یک رابطه تأثیر می گذارد.

دایانا سادات، درمانگر جنسی و مشاور بالینی در ونکوور می‌ گوید: «سخت است اگر خودتان نمی‌ دانید چه چیزی را دوست دارید، از شریک زندگی خود باید چه چیزی بخواهید. او می گوید که خودارضایی به شما فرصتی می دهد تا آنچه را که حس خوبی دارد کشف کنید.

لمس کردن خود می تواند به شخص دیگر هم کمک کند تا شما را بهتر لمس کند.

2. آهسته و نرم شروع کنید

سادات یک نکته جهانی برای تحریک کلیتورال دارد: به بدن خود فرصت گرم شدن بدهید.

او توضیح می دهد: «برانگیختگی کلیتوریس شما و شروع به جریان یافتن خون نیاز به زمان دارد. بنابراین شروع به نوازش در اطراف کلیتوریس خود کنید، لابیای خود را بدون اینکه مستقیماً برای مدت کوتاهی به سمت کلیتور بروید لمس کنید تا زمانی که برای آن نوع تحریک آماده شوید.

وقتی شروع به لمس کلیتوریس خود کردید، با ضربه های ملایم شروع کنید. سپس، فشار یا سرعت بیشتری را با درخواست بدنتان اعمال کنید.

3. انواع تکنیک ها را کاوش کنید

تکنیک‌ های مختلف می‌توانند انواع مختلفی از لذت را برانگیزند و اینکه چگونه خودتان را تحریک کنید کاملاً به شما بستگی دارد.

در اینجا چند تکنیک مختلف تحریک کلیتورال وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • “مالش” از دست، انگشتان یا یک اسباب بازی جنسی برای لغزاندن به بالا و پایین یا جلو و عقب روی کلیتوریس و کلاه کلیتورال خود استفاده کنید.
  • “ضربه” یک حرکت ملایم ضربه زدن روی کلیتوریس و کلاهک می تواند به شما کمک کند تا به آرامی به ارگاسم برسید. همانطور که می خواهید سرعت آن را افزایش دهید.
  • “سایش” نیازی به دست نیست و نیازی به درآوردن لباس نیست. (اگر شلوار جین بپوشید می تواند بهتر باشد!) روی یک بالش را دراز بکشید و لگن خود را باز کنید تا به آنجا برسید.
  • “نیشگون صلح” از دو انگشت اول خود مانند علامت صلح استفاده کنید تا به آرامی کلاه کلیتورال خود را نیشگون بگیرید و به آرامی بالا و پایین بکشید یا انگشتان خود را به صورت عقب و جلو بلغزانید.
  • “چرخش” از انگشت خود برای ردیابی دایره های ملایم در اطراف کلاهک خود استفاده کنید و در این فرآیند لابیای خود را لمس کنید.
  • “مناطق تفریحی” به دلیل شکل منحصر به فرد کلیتوریس، ممکن است با ماساژ سایر مناطق اروژن به تنهایی یا همراه با کلیتوریس، برانگیخته و حتی به ارگاسم برسید. ممکن است سعی کنید لابیا، دهانه واژن، قسمت داخلی ران، پرینه یا مقعد خود را لمس کنید. روی شکم خود دراز بکشید و برای دسترسی آسان تر به همه چیز، به عقب برسید. این همچنین موقعیت بسیار خوبی است برای اینکه در حین دست زدن به بقیه بدن خود به آن بپردازید.
  • “ایستگاه نفوذ” ساختارهای داخلی کلیتوریس مجرای واژن را احاطه کرده است، بنابراین نفوذ به واژن با انگشتان دست یا یک اسباب بازی جنسی می تواند باعث شادی شود. برای لذت مضاعف با هر یک از تکنیک های تحریک خارجی فوق ترکیب کنید.
  • “حس های خوب” شما می توانید از یک اسباب بازی جنسی ارتعاشی برای تقویت یا تمرین هر روشی که در بالا ذکر شد استفاده کنید. ویبراتورها می توانند به ویژه برای کسانی که نیاز به حداقل حرکت روی دست یا مچ خود دارند مفید باشند. ابتدا از کمترین تنظیم استفاده کنید و دور آن را به دلخواه بالا ببرید.

4. سعی کنید کلیتوریس را از طریق تحریک داخلی تحریک کنید

اگر از تحریک داخلی لذت می برید، چرا سعی نکنید کلیتوریس را از داخل تحریک کنید؟

سعی کنید از دهانه واژن تا حدود یک سوم راه را بروید و با ترکیبی از فشار و تحریک روی دیواره جلویی (یا بالایی) بازی کنید تا ببینید چه حس خوبی دارد.

ممکن است برای پیدا کردن آن کمی تمرین و آزمایش لازم باشد اما اگر آن نقطه ماشه داخلی بسیار حساس را پیدا کنید می‌ تواند ارزشش را داشته باشد.

چگونه کلیتوریس شریک زندگی خود را تحریک کنیم

1. راهنمایی بخواهید

از پرسیدن خواسته‌ های همسرتان نترسید.

این سوال را در مورد اینکه چقدر روی کشف نقاط لذت او سرمایه گذاری کرده اید و برای انجام این کار وقت می گذارید – بدون اعمال فشار بر او برای انجام این کار، طرح کنید.

ممکن است بگویید:

  • «من دوست دارم ببینم که تو کلیتوریس خود را لمس می کنی، تا بتوانم یاد بگیرم که چگونه دوست داری لمس شود.»
  • «آیا از فشاری که در حال حاضر اعمال می کنم لذت می بری؟ یا نرم‌ تر می‌ خواهی یا محکم تر؟»
  • «کدام حس بهتر است؟ داخلی یا بیرونی؟»

2. از بالش به عنوان تکیه گاه استفاده کنید

سایش با چیزی می تواند برای همسرتان که از فشار لذت می برند بسیار لذت بخش باشد.

اگر شریک زندگی شما جویای فشار است، به طرز ماهرانه ای یک بالش را زیر استخوان شرمگاهی قرار دهید. سپس، به او اجازه دهید قوز کند در حالی که شما از پشت به او نفوذ می کنید (یا از زبان استفاده می کنید!).

3. از مبلمان کمک بگیرید

از محیط اطراف خود استفاده کنید تا به شما کمک کند در موقعیت بهینه قرار بگیرید. تخته‌ های سر، پشتی مبل‌ ها و میزهای کانتر همگی تحریک کننده کلیتوریس هستند.

برای مثال، ممکن است پشت خود را روی تخت یا کاناپه قرار دهید. سپس، از شریکتان بخواهید که باسن شما را بچرخاند و پشت را برای حمایت بگیرد. کلیتوریس او اکنون در دسترس شماست تا نکات بالا را عملی کنید.

4. از لغزش بهره ببرید

تپه شرمگاهی و ران شما می تواند ابزاری عالی برای تحریک کلیتوریس باشد.

در حالت نشسته یا کمی خمیده قرار بگیرید، سپس شریک خود را تشویق کنید تا ران، شکم یا استخوان شرمگاهی شما را بالا و پایین بلغزاند.

برای لذت بیشتر، شما یا شریکتان می توانید از روغن استفاده کنید. مواد لغزنده اضافه شده اصطکاک ناخوشایند را کاهش می دهد و باعث افزایش احساس خوب لغزش می شود.

5. مسیر را برعکس کنید

در این روش همسرتان بین پاهای شما قرار می گیرد و پشتش به شماست. از آلت تناسلی تان می توانید از این وضعیت برای نفوذ واژینال یا مقعدی به شریک جنسی خود استفاده کنید. همانطور که شما فشار می آورید، شریک زندگی شما می تواند دست خود را بین پاهای خود برساند تا نوک آن را بمالد.

6. ران بالا

این کمی تغییر در موقعیت سوارکار معکوس است. به جای اینکه شریک زندگیتان هر دو پای شما را بچرخاند، از او بخواهید فقط یکی از پاهایتان را دراز کند.

این به آنها اجازه می دهد تا ران شما را بالا و پایین ببرند. نفوذ واژن با آلت تناسلی، دست یا اسباب بازی در اینجا به خوبی جواب می دهد.

7. استفاده از زبان

آیا شریک زندگی شما از خوراکی لذت می برد؟ از زبان برای دور کلیتوریس و کلاهک همسرتان با فشار ترکیبی استفاده کنید.

گزینه دیگر استفاده از اسباب بازی های تحریک کننده جنسی دهانی یا مکش هوا است که در صورت استفاده با روان کننده، حسی مشابه رابطه جنسی دهانی ایجاد می کند.

9. یک اسباب بازی جنسی اضافه کنید

دیساچ می‌ گوید: «برای برخی افراد، مهم نیست که چقدر با دستان خود فشار وارد می‌ کنند، ولی در هر صورت این فشار برای ایجاد ارگاسم کافی نیست.

برای این افراد، اسباب‌ بازی‌ های جنسی – و به‌ ویژه ویبراتورها – واقعاً می‌ توانند به رسیدن به ارگاسم کمک کنند.

او می‌ گوید: «ارتعاش‌ دهنده ها که درست در کنار یا بالای کلیتوریس قرار می‌ گیرند، می‌ توانند حسی را ایجاد کنند که بدن هیچ‌ کس نمی‌ تواند حسی را ایجاد کند و برای بسیاری از افراد، این باعث ارگاسم سریع‌ تر و اغلب شدیدتر می‌ شود».

10. آن را متنوع نگه دارید

از ترکیب کردن آن خجالت نکشید تا زمانی که موقعیت، فشار و ریتمی را که احساس خوبی دارد پیدا کنید.

روش ها

  • جهت مالش خود را تغییر دهید.
  • فشار را اضافه یا کم کنید.
  • تکنیک ها را تغییر دهید یا ترکیب کنید.
  • ریتم را تسریع یا کند کنید.
  • تعداد انگشتان دست را تغییر دهید.
  • اسباب بازی ها را اضافه یا تغییر دهید.
  • بین تحریک خارجی و نفوذ واژن جابجا شوید.

اگر نتوانید تکنیکی را پیدا کنید که حس خوبی داشته باشد چه؟

سعی کنید استرس نداشته باشید! چه در حین بازی انفرادی یا با یک شریک، اگر تکنیک خاصی شما را به ابرا نبرد، اشکالی ندارد.

به یاد داشته باشید: تحریک کلیتورال یک تشریفات منحصر به فرد نیست و هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد آن وجود دارد.

محققان تا سال 2008 تصویری سه بعدی از ساختار کلیتورال ایجاد نکرده بودند. قبل از آن، چیزهای زیادی در مورد قسمت های داخلی کلیتور و نحوه تعامل آنها با بقیه ناحیه تناسلی درک نشده بود.

بنابراین، در حالی که تحقیقات علمی در مطالعه کلیتوریس عقب مانده است، این دلیل بیشتری برای شماست که مطالعه مستقل (یا مشارکتی) خود را در مورد آنچه شما را خوشحال می کند انجام دهید.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی