تبلیغ رپورتاژ

راهنمای استرداد بلیط قطار

تقویم فارسی اندروید
استرداد بلیط قطار

شرکت قطارهای فدک جزو برترین شرکت‌های ریلی ایران به حساب می‌آید. این شرکت را همه به قطارها و البته خدمات 5 ستاره می‌شناسند. وقتی که صحبت از خدمات 5 ستاره این شرکت ریلی به میان می‌آید، متوجه می‌شوید که امکان استرداد بلیط قطار علی بابا در هر زمانی وجود دارد.

این بخشی از خدماتی است که شرکت ریلی فدک به مسافران خود ارائه می‌دهد تا همواره از خدمات این شرکت راضی و خرسند باشند. حال سؤال اینجاست که چطور می‌توان یک بلیط شرکت فدک را مسترد کرد؟ در این مقاله با راهنمای استرداد بلیط‌های قطار فدک با ما همراه باشید.

راهنمای استرداد بلیط فدک تحت شرایطی که از خود شرکت خریده کرده باشید 

پس از خرید بلیط، در هر زمانی که از سفرتان منصرف شدید، می‌توانید استرداد بلیط را انجام دهید و بخشی از هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید را دریافت کنید. برای اینکار باید ابتدا به وبسایت شرکت قطارهای فدک البته در نظر داشته باشید این موضوع تحت شرایطی امکان دارد که بلیط را از طریق همین وبسایت و خود شرکت فدک خریداری کرده باشید.

در این صورت باید ابتدا وارد بخش پروفایل خودتان شوید. سپس به بخش استرداد بلیط بروید. بلیطی که قصد استرداد آن را دارید انتخاب نمایید. سپس شرایط استرداد را بررسی کنید و در نهایت اگر با این شرایط موفق هستید، روی گزینه استرداد بزنید. در نهایت بخشی از مبلغی که برای خرید بلیط پرداخت کرده بودید، به حسابی که تعریف کرده‌اید بازگشت داده می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیز نیست.

راهنمای استرداد بلیط فدک تحت شرایطی که از آژانس‌های مسافرتی خریده کرده باشید 

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی نیز خدمات فروش بلیط را انجام می‌دهد. وقتی قصد خرید بلیط از آژانس مسافرتی و شرکت‌های واسط را داشته باشید، به این معنا نیست که لزوما هزینه بیشتری را بابت بلیط پرداخت می‌کنید. در برخی مواقع به‌خاطر قراردادهای بین آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های حمل‌ونقل، حتی هزینه بلیط و قیمت تور در مقایسه با سفرهای انفرادی کاهش پیدا می‌کنند.

به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به جای خرید مستقیم از شرکت‌های حمل‌ونقل، با آژانس‌های مسافرتی طرح قرارداد باشند. خب در این شرایط اگر به هر دلیلی از سفر خود منصرف شدید، باید چه کار کنید؟

در این مواقع امکان استرداد بلیط از طریق وبسایت مجموعه فدک وجود ندارد. در اصل حتی اگر کاربری جدید در وبسایت فدک تعریف کنید، در بخش پروفایل بلیط خودتان را مشاهده نمی‌کنید که بخواهید آن را مسترد نمایید. در اصل فصل بلیط‌هایی که با یک پروفایل خریداری شده باشند را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.

پس چاره چیست؟ در این مواقع باید از طریق آژانس مسافرتی که اقدام به خرید بلیط خودتان کرده‌اید اقدام کنید. معمولاً قوانین و شرایط استرداد بلیط فدک در آژانس‌های مسافرتی با شرکت اصلی یکسان است؛ اما ترجیحاً درباره قوانین و مقرارت استرداد بلیط از طریق آژانس مسافرتی هم تحقیق کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

قوانین استرداد بلیط مخصوص به شرکت ریلی فدک

  • در صورتی که استرداد بلیط تا 12 روز پیش از حرکت قطار انجام‌شده باشد، 90 درصد بهای تمام شده بلیط به مشتری پرداخت می‌شود؛
  • در صورتی که 12 روز از حرکت قطار تا 3 ساعت پیش از حرکت قطار استرداد انجام شود، 70 درصد بهای تمام شده بلیط به مشتری پرداخت می‌شود؛
  • در صورتی که از 3 ساعت مانده به حرکت قطار تا لحظه حرکت قطار استرداد انجام شود، 50 درصد بهای تمام شده بلیط به مشتری پرداخت می‌شود؛
  • پس از حرکت قطار، امکان استرداد بلیط وجود ندارد و هزینه‌ای به مشتری برگشت داده نمی‌شود؛
  • در صورتی که بلیط قطار خودتان را از طریق آژانس‌های مسافرتی خریداری کرده باشید، تا یک ساعت پیش از حرکت قطار، جریمه بلیط شامل حالتان نمی‌شود. البته توجه داشته باشید این موضوع درباره بلیط‌هایی که از طریق اینترنت خریداری کرده باشید صدق نمی‌کند.

آیا امکان استرداد بلیط به‌صورت حضوری وجود دارد؟

در حال حاضر امکان استرداد بلیط قطار شرکت فدک به‌صورت حضوری وجود ندارد و تمامی مراحل استرداد بلیط به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود. با این کار دیگر نیاز نیست تا وقت بگذارید و خودتان را به اولین نمایندگی فروش برسانید.

البته اگر بلیط خودتان را از طریق آژانس‌های مسافرتی تهیه کرده باشید، باید درباره قوانین آن‌ها پرسوجو کنید. در برخی مواقع ممکن است آژانس‌های مسافرتی امکان استرداد حضوری بلیط نیز داشته باشند. پس بهتر است با آژانس مسافرتی تماس بگیرید و از آن‌ها در این باره سؤال کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی