تناسب اندام داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

راهكارهاي طبيعي و موثر براي چاقي و افزايش وزن

ورزش ملایم ف بدن را چاق‌ کرده و مصرف غذا بعد از آن موجب جذب بیشتر غذا توسط بافت‌های بدن شده همچنین استحمام با آب خیلی گرم بدن را تحلیل برده و لاغر می‌کند ولی استحمام با آب نیم گرم بدن را چاق می‌کند...
تقویم فارسی اندروید

یک متخصص طب سنتی گفت: ورزش ملایم بدن را چاق‌ کرده و مصرف غذا بعد از آن موجب جذب بیشتر غذا توسط بافت‌های بدن شده همچنین استحمام با آب خیلی گرم بدن را تحلیل برده و لاغر می‌کند ولی استحمام با آب نیم گرم بدن را چاق می‌کند.

روشهاي افزايش وزن

غلامرضا کرد افشاری مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره راه‌های چاق شدن اظهار داشت: لاغری بدن به چند علت عمده مانند ضعف بدن، کیفیت پایین و کم بودن خون در بدن و خشکی مزاج افراد است.

وی با بیان اینکه عدم کیفیت خون در بدن موجب کاهش عضله و گوشت در بدن می‌شود، گفت: افرادی که لاغر هستند، با آب‌های گرم و معدنی استحمام کنند چرا که آب گرم معتدل مواد ضروری را به سمت عضلات پیش می‌برد همچنین روغن مالی با روغن‌هایی که دارای طبیعتی مرطوب دارند مانند بنفشه بعد از استحمام می‌تواند موجب چاق شدن افراد لاغر شود.

مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: ورزش سخت بدن را لاغر و ورزش ملایم و نرم صبحگاهی بدن را چاق‌ می‌کند و مصرف غذا بعد از این ورزش موجب می‌شود غذا به سمت بافت‌های بدن جذب شود.

کردافشار ادامه داد: مصرف عسل بعد از غذا به چاق شدن افراد کمک می‌کند. استحمام با آب خیلی گرم بدن را تحلیل برده و لاغر می‌کند ولی استحمام با آب نیم گرم بدن را چاق می‌کند البته استشمام بوهای خوش موجب از بین رفتن ضعف بدن می‌شود(بوی خوش موجب تقویت قلب شده در نتیجه خون خوب در بدن به جریان می‌افتد و ضعف بدن از بین می‌رود).

وی درباره مصرف برخی موادغذایی موجب چاق شدن ایده‌آل افراد می‌شود، عنوان کرد: مصرف آبگوشت، حلوا با آرد گندم یا برنج و بادام، شیر برنج، شیر بادام، کله پاچه، انواع حلیم ها در صورت داشتن معده خوب و هضم مناسب می‌تواند در چاق شدن مناسب افراد لاغر مفید باشد.

مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه خانه محبت با اشاره به اینکه مصرف شیر برنج به عنوان وعده صبحانه نه تنها برای چاق شدن مفید است بلکه به تقویت بدن نیز کمک می‌کند عنوان کرد: مصرف شیر برنج به عنوان وعده صبحانه موجب تولید خون با کیفیت در بدن می‌شود.

کردافشار بیان داشت: افراد لاغر اگر به مدت 2 ماه از انجیر خیسانده در عرق انیسون به صورت ناشتا استفاده کنند، چاق می‌شوند چرا که انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را بازکرده و موجب تقویت بدن می‌شود؛ 10 عدد انجیر برای افراد بزرگسال و 5 عدد انجیر برای کودکان کافی است.

وی با انتقاد از برخی از عطاری‌ها برای به فروش رساندن داروهای چاقی، اظهار داشت: داروهای چاقی در عطاری ها حاوی کورتون است که  نموجب افزایش آب در بدن شده و فرد را به بیماری سوق می‌دهد که همه این مسائل موجب عدم اعتماد مردم به طب سنتی می‌شود.

مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مصرفٰ کنجد با شکر، گوشت بلدرچین، کبک، کاهو، برنج و نان و غذاهایی که موجب افزایش غلظت و رطوبت در بدن می‌شود همچنین مصرف انار شیرین برای چاق شدن افراد مناسب است.

گردآوري: گروه 7 گنج

منبع: تسنيم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی