سلامت سلامت جسمي

1 ساعت دویدن برابر با 7 ساعت طول عمر بیشتر است

تقویم فارسی اندروید

یک ساعت دویدن 7 ساعت طول عمر بیشتر به شما هدیه می دهد!

از مدت ها پیش دانشمندان فهمیده بودند که ورزش کردن به طول عمر بیشتر مردم کمک می کند. اما در حال حاظر آن ها به نتایج جالبی رسیده اند. آن ها متوجه شده اند که  دویدن می تواند بهترین فعالیت برای داشتن بدن سالم و طول عمر بیشتر باشد.یک مطالعه جدیدی که در مجله مجله علم و پیشرفت در خصوص بیماری های قلب و عروق منتشر شده است حاکی از این است، در کسانی که به طور مرتب مشغول دویدن هستند 25 تا 45 درصد مرگ زود کاهش می یابد. طبق تحقیقات به عمل آمده 1 ساعت دویدن برابر 7 ساعت طول عمر بیشتر است، با ما در این مقاله از 7گنج همراه باشید.

دویدن باعث طول عمر بیشتر است

محققان مطالعه ای در رابطه با مرگ و میر بر روی 55.000 شرکت کننده انجام داده اند.در این مطالعه محققان دریافتند خطر مرگ زودرس در کسانی که به طور مرتب می دوند 40 درصد نسبت به سایرین کاهش پیدا کرده است. همچنین در این مطالعه محققان شیوه زندگی و تغذیه شرکت کنندگان مانند مصرف نوشیدنی و سیگار کشیدن آن ها را هم کنترل می کردند.

چیزی که شاید تعجب آور به نظر برسد این است که اثرات دویدن برای طول عمر بیشتر نسبت به دیگر فعالیت های بدنی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری نیز بیشتر است. دوندگان نسبت به کسانی که سایر فعالیت های بدنی را انجام می دهند 30 درصد کاهش مرگ و میر زودرس را دارا هستند.

خبر خوب در مورد یافته های این محققان این است که حتما لازم نیست زمان زیادی را صرف دویدن کنید چون افزایش طول عمر با افزایش زمان دویدن و مصرف انرژی بیشتر در این زمینه همراه نیست، به طور متوسط دوندگان در این مطالعات هفته ای دو ساعت را صرف دویدن می کردند.

در این مطالعه محققان دریافتند که هر 1 ساعت دویدن برابر با 7 ساعت طول عمر بیشتر است. طبق تحقیقات انجام شده 4 ساعت دویدن در هفته می تواند سلامت کامل جسمانی و افزایش طول عمر را برای شما به همراه داشته باشد.

این مطالعات خاص در مورد این موضوع نشان می دهد بیش از 5 دقیقه دویدن در روز می تواند در طولانی تر شدن عمر تاثیر بگذارد. با این حال ترکیب سایر فعالیت های بدنی با دویدن نیز می تواند تا 43% به کاهش خطر ابتلا به پیری زودرس کمک کند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی