انرژی مثبت روانشناسي و سلامت روان

دوستی ها زندگی تان را زیر و رو می کنند

تقویم فارسی اندروید

فواید دوست یابی

دوستی می تواند تاثیر زیادی در زندگی شما داشته باشد. دوستی در شادی ها و غصه ها همراه تان بوده و با دوستان صمیمی تان می توانید بهترین لحظات را با هم سپری کنید.

مزایای دوستی چیست؟

دوستان می توانند در سلامت شما موثر باشند چرا که به شما کمک می کنند تا احساسات مختلف تان را بروز داده و بهتر زندگی کنید. آن ها هنگام شادی های تان کنار شما هستند تا جشن بگیرید، زمانی که از کاری پشیمان می شوید می توانید با آن ها از پشیمانی و حس ندامت تان بگویید.، آن ها اجازه نمی دهند تنها بمانید و همیشه در کنارتان هستند تا با شما همدردی کنند. دوستان تان همچنین می توانند در کاهش استرس شما و بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس تان تاثیر گذار باشند. هنگامی که عادت بدی دارید یا اتفاق ناگواری برای تان می افتد برای مثال اگر به نوشیدن الکل عادت دارید یا اگر از همسرتان جدا شده اید تنها کافی است کنار دوستان تان باشید تا تحمل همه چیز آسان تر شود.

چرا به دنبال پیدا کردن دوستان جدید نیستید؟

بسیاری از بزرگسالان تنها با دوستان قدیمی خود رابطه داشته و هرگز نمی توانند برای خود یک دوست جدید داشته باشند. شما ممکن است به هر علتی از دوستان خود جدا شوید و دیگر نتوانید دوستان قدیمی تان را ببینید. ممکن است مجبور به تغییر مکان شوید یا اهداف و مسیرتان در زندگی از هم جدا شود. به این ترتیب شما یا محکوم به تنها ماندن هستید و یا اینکه مجبور خواهید بود دوستان جدید پیدا کنید. شما کدام را انتخاب می کنید؟

چند دوست دارید؟ چند دوست صمیمی دارید؟

البته کیفیت خیلی مهم تر از کمیت است. هر چه ارتباط تان با دوستان تان محکم تر باشد بیشتر می توانید روی این دوستی حساب کرده و لحظات بیشتری با هم بگذارنید. با این حال در کنار کیفیت دوستی های تان چیز دیگری که مهم است تعداد دوستان تان است. شما می توانید دوستان دور و نزدیک زیادی داشته باشید. شاید یک دوست معمولی امروز دوست صمیمی و حامی و فردای شما باشد.
می پرسید چگونه با افراد جدید ملاقات کنیم؟ خودتان را به افراد خاصی محدود نکنید. سعی کنید مدام به جاهای مختلف رفته  با افراد متنوعی برخورد داشته باشید. همین کار می تواند موقعیت بیشتری برای آشنایی با افراد جدید برای تان فراهم کند.

فعالیت های اجتماعی زیادی انجام دهید.

برای مسائل مختلف در جامعه حضور پیدا کرده و با افراد مختلف برخورد و مراوده داشته باشید. مثلا در جلسات عمومی ساختمان تان شرکت کنید. برای پاکسازی عمومی مناطق طبیعی داوطلب شوید. در گروه های خیریه عضو شوید و به هر نوعی که دوست دارید با افراد متنوع و مختلفی از گروه های متنوع مردم برخورد داشته باشید تا بتوانید دوستان زیادی برای خودتان پیدا کنید. می توانید افرادی را که در یک زمینه با شما منافع و خصوصیات مشترک دارند پیدا کرده و با آن ها یک تیم تشکیل داده و در خصوص موضوع مورد نظرتان فعالیت کنید. برای مثال با عده ای از دوستان عشق ماشین تان به پیست اتومبیل رانی رفته و آن جا عضو شوید. همچنین می توانید از دوستان تان دعوت کنید که گاهی به خانه ی شما بیایند یا با شما به گردش بروند. فعالیت های خیریه که به صورت داوطلب انجام می دهید می تواند موقعیت های زیادی برای ملاقات با افراد جدید فراهم کند. این کارها می تواند برخورد و ملاقات های شما با افراد مختلف را بیشتر کرده و شانس داشتن دوستان جدید را به شما بدهد.

رسانه های اجتماعی چه کمکی می توانند بکنند؟

می توانید با دوستان تان یک گروه مجازی تشکیل داده و روابط تان را به این ترتیب محکم تر کنید. به علاوه افراد مجازی هم می توانند دوستان جدید شما باشند. روابط اجتماعی و دوستان مجازی دایره ی دوستی های شما را بزرگتر می کند.

چگونه می توان دوستی ها را پرورش داد؟

دوستی و ارتباط شما نیاز به مراقبت و تلاش برای بهتر شدن دارد. دوستی های شما همیشه و در همه حال به یک شکل نمی مانند. گاهی ممکن است رابطه ی شما خیلی خوب باشد اما با بی توجهی و رفتار های اشتباه آن را خراب کنید. یا ممکن است اصلا با وی ارتباط خوبی نداشته باشید اما به مرور زمان نقاط مشترک زیادی با هم پیدا کنید. می توانید با قبول رابطه ی خود سعی کنید آن را پرورش داده و به فکر آینده ی بهتر باشید.

به خودتان برسید: همچنین اگر می خواهید دوستی های خوب و پایداری داشته باشید خودتان هم نباید نقش یک بازنده را بازی کنید. هیچ کس دوست ندارد با یک فرد سرخورده و غمگین و منزوی دوست باشد. سعی کنید خودتان هم در موارد مختلف خوب عمل کرده و روی عزت نفس تان کار کنید. به این ترتیب می توانید دوستان تان را بیشتر به خود جذب کرده و روابط بهتری داشته باشید.

قضاوت نکنید: دیگران را قضاوت نکنید به خصوص دوستانتان را. به آن ها فرصت دهید تا آزادانه حرف شان را بزنند و از افکار و نظرشان در خصوص مسائل مختلف بگویند. این کار کمک می کند تا آن ها را بیشتر بشناسید.

رفتار مثبتی داشته باشید: با دوستانتان رفتار مثبتی داشته باشید. دوستان شما یک حساب دائمی هستند که می توانند همیشه دوستی و محبت را به شما اهدا کنند و شما می توانید با رفتار های به جایتان این محبت را بیشتر کنید. به علاوه انتقاد کردن یا هر رفتار منفی دیگری می تواند این دوستی ها را سست کند. مراقب دوستانتان باشید.

رقابت را کم کنید: رقابت معمولا شما و آن ها را رو به روی هم قرار داده و مجبورتان می کند با هم مقابله کنید. سعی کنید با دوستانتان رقابت نکنید.

به آن ها گوش بدهید: هراز چند گاهی با آن ها تماس گرفته و از اوضاع زندگی شان بپرسید. از آن ها بخواهید تا همه چیز را برای تان تعریف کنند و شما را در جریان اتفاقات تازه زندگی شان بگذارند. این اطلاع یافتن تان از اوضاع و احوال دوستانتان ارتباط شما را گرم تر خواهد کرد.

احترام همدیگر را حفظ کنید: دوستی به معنی اطلاع یافتن از برخی رازهای زندگی افراد است. آدم ها با رازهایشان شکننده می شوند. زمانی که از اسرار آن ها مطلع شدید سعی کنید بیشتر مراقب رفتارتان باشید و آن ها را آزرده نکنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی