سلامت سلامت جسمي

درمان دیابت نوع 2 با ترکیبات داروی سرفه !

تیمی از محققان سراسر جهان دریافته‌اند نوعی ماده‌ موجود در داروهای سرفه می‌تواند در درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کارآمد باشد...
تقویم فارسی اندروید
تیمی از محققان سراسر جهان دریافته‌اند نوعی ماده‌ موجود در داروهای سرفه می‌تواند در درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کارآمد باشد…
ديابت
ديابت

دیابت نوع 2 معمولا در بزرگسالی و زمانی ظاهر می‌شود که لوزالمعده انسولین کافی تولید نمی‌کند؛ انسولین هورمونی است که به بدن در تنظیم و استفاده از گلوکز کمک می‌کند.

هنوز درمانی برای دیابت ارائه نشده و بیماران باید رژیم‌ غذایی خود را تغییر داده و داروها یا انسولین لازم برای حفظ سلامتی‌شان را دریافت کنند.

محققان در تحقیق جدید از نوعی ماده به کار رفته در سرکوب‌کننده‌های سرفه به نام dextromethorphan استفاده کردند. آن‌ها در ابتدا تصور می‌کردند این ترکیب، تولید انسولین را بدتر می‌کند اما اکنون دریافتند چنین ماده‌ای سلول‌های گیرنده لوزالمعده را وادار به تولید انسولین بیشتر می‌کند.

محققان اثر این ماده را بر روی موش‌ها و سپس بافت لوزالمعده انسانی آزمایش کردند. آن‌ها همچنین آزمایش بالینی را برای مشاهده اثرات ماده مزبور بر روی بیماران دیابتی انجام دادند.

تیم علمی dextromethorphan را بر روی 20 بیمار مرد انجام داد و در نهایت مشخص شد تراکمات انسولین و توانایی تحمل گلوکز در آن‌ها افزایش یافت.

دانشمندان مدعی‌اند این یافته‌ها هنوز در مرحله ابتدایی هستند و امیدوارند کشف جدید موجب انجام آزمایش‌های بالینی بزرگ‌تر در آینده شود.

جزئیات این تحقیق در مجله Nature Medicine ارائه شد.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: ايسنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی